Hey, Ik heb in een boek gelezen, dat als je veel frambozenthee dringt vannaf de 34e week je een soepelere bevalling krijgt. Ik heb dit natuurlijk nagevraagd bij de verloskundige en die bevestigde dat. Ze zei ook dat als je frambozenthee veel frambozenthee dringt het misschien wel voor de 40 weken geboren kon worden. Dus.... wie weet hier meer over? Liefs michelle
lijkt mij larikoek! nog nooit van gehoort! en dat zegt je verloskundige? zou wel echt geweldig zijn! misschien wel de moeite waard weet niet of het lekker is alleen
FrambozenBLADthee bedoel je denk ik, dat zijn twee verschillende dingen. En geloof me: het is NIET waar. Althans, in mijn geval. Plus dat spul is niet te zuipen. Maar goed, het verschilt per geval denk ik, heb wel gemerkt dat dit soort dingen je wel een bepaalde rust geeft, door het ermee bezig zijn en voorbereiden...
Het is inderdaad framboosblad thee, dus niet de gewone zakjes uit de supermarkt! Ik heb het ook gedronken, en vond het overigens niet vies! Het schijnt dat de bevalling wat vlotter verloopt, je minder bloed verliest enz. Mijn verloskundige zei ook dat het wel effect heeft op de bevalling. Mijn bevalling duurde 11 uur, en heb weinig bloed verloren, maarja of dat nou aan de thee heeft gelegen?! Je kan het altijd gewoon proberen toch! groetjes Setje
Het is idd framboosbladthee en niet de vruchtenthee. Ik drink het nu een week, ik vind het niet vies en ik denk maar zo als je je aan de voorgeschreven hoeveelheid houdt dan baat het niet dan schaadt het ook niet.
Ik val in herhaling maar het gaat inderdaad om frambozenbladthee. Te koop bij o.a. reformzaken. Ik heb het mn vorige zwangerschap gebruikt en heb een hele makkelijke bevalling gehad met weinig bloedverlies. Ook herstel na die tijd was opvallend makkelijk en snel. Natuurlijk weet ik niet zeker dat het door de thee komt maar het kan wel. Bovendien vind ik het ook gewoon lekker. Ik ga het deze zwangerschap weer doen. Wacht nu alleen tot 37 weken omdat ik last heb gehad van vroegtijdige weeen. Wil niets doen wat daar invloed op zou kunnen hebben.
ik heb het ook gedronken bij mijn vorige zwangerschap. Vond het met een suikerklontje erin best te drinken. Ben alleen pas bevallen met 40 weken en 2 dagen, dus dat het echt eerder komt denk ik niet. Heb wel een vrij makkelijke bevalling gehad, dus misschien dat het een beetje heeft geholpen. ik ga het in ieder geval vanaf 37 weken weer drinken.
Oeh crazy angel, dan mag je wel een hele hoop gaan drinken, meid zolang overtijd al. Heb echt met je te doen hoor. Ik denk dat het zeker geen kwaad kan en baat het niet dan schaadt het niet. Ik ben erg bang voor teveel bloed verlies tijdens de bevalling omdat ik bloedverdunners spuit. Dus al zou dit alleen al geestelijk helpen, dan heeft het zijn werk al gedaan denk ik. Dingen als ananashart en bitterlemon zou ik overigens echt niet durven brrr.
Ik ben op dinsdag begonnen met het drinken van frambozenbladthee (ik was toen 38 wk zwanger) en woensdagavond kreeg ik voorweeën! Op vrijdagochtend ben ik bevallen van een kerngezonde dochter en de bevalling ging redelijk snel. Ik vond het uren duren maar als ik zo om me heen hoor dan is het bij mij best snel gegaan. Toeval of niet, bij mij heeft het dus gewerkt!
Je kunt frambozenbladthee kopen bij o.a. De Tuinen, en vast nog wel in meer natuur- en reformzaken. Er staat op het doosje dat je het niet mag drinken als je nog maar pas zwanger bent, dus het zal zeker invloed hebben op de bevalling. Niet eerder beginnen dan met 37 weken, zei de gynaecoloog. Hij had er overigens nog nooit van gehoord, maar voor de zekerheid dan wachten tot de laatste weken, zei hij. Ben overigens zelf bevallen met de keizersnede, dus weet niet of het bij mij geholpen zou hebben.
Ik geloof ook niet echt dat het helpt om 'eerder' te bevallen. Ondanks dat ik wel zeker denk dat het invloed heeft op de baarmoeder. Ik drink het zelf ook, maar dan meer voor de versterkende werking voor de baarmoeder. Dus een prettigere bevalling en minder bloedverlies nadien. Ik drink het met een schepje honing. Dan is het best lekker vind ik . Verder heb ik zelf erg veel dorst de laatste tijd en ach, ondanks de honing heb ik het idee dat de thee gezonder is dan al de frisdrank en de sapjes (waar vaak ook veel suikers in zitten) . Ik drink iedere dag dus 3 koppen, wat mag . En dat vanaf de 37 weken. Het is overigens ook een stuk goedkoper dan de frisdrank scheelt ook weer Ik had hier zelf overigens dus ook pas vrij laat van gehoord. Bitterlemon o.a is bekender, maar dat is echt puur voor het opwekken van de bevalling. Hier geloof ik dus overigens echt niet in. Ondanks dat het met dit warme weer wel gewoon lekker fris is
Ik heb het ook gedronken en beviel al met 35+3dagen. Ik ga het dus niet meer drinken voor de 37ste week. Weet natuurlijk niet of het daaraan ligt, maar toch.... Vond het ook niet vies en heb een vrij soepele bevalling gehad.
Ik heb het ook gedronken, vanaf week 38 geloof ik. Ik ben wel met 41 weken bevallen, maar had een soepele en snelle bevalling en een snel herstel! Valhalla, als Lena wel goed gaat gelegen met haar gezicht, had je misschien ook wel een makkelijke bevalling gehad.... met zo'n ligging kan niemand een makkelijke bevalling hebben volgens mij.
nou ik heb het aangeschaft door al jullie positieve verhalen... mijn mannetje drinkt er ook van maar vind het niet vies maar ook niet lekker, als je het maar niet al te sterk drinkt is het te drinken vind ik best goedkoop nog, voor 2.50 gekocht in een klein winkeltje 'Greenhealth' ofzo bij ons in het dorp
50 gram voor 1 euro? Bij kruidentuin minerva was dat volgens mij. En daar doe ik wel 4 weken mee als het zo doorgaat . Prijzen verschillen geloof ik nogal. Maar duur is het niet in elk geval.