Door wisselen dagen ipv 3 dagen opvang maar 2?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MissSporty76, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ik heb even een vraag. Per 1 april gaat ons kindje veranderen van dagen. Ze gaat dan van vrijdag naar dinsdag. Nu valt 1 april dus op een donderdag.
    Volgens KDV houdt dit in dat wij pech hebben en dat als we ons kind toch willen brengen die vrijdag dat we dan extra moeten betalen! M.a.w als we haar niet brengen betalen we 3 dagen en krijgen we 2 als we 3 dagen willen betalen we 4??? :( Is toch belachelijk, of niet?
    Ik neem aan dat het kindje dat van dinsdag naar vrijdag gaat (dat is namelijk het geval) ook niet een dag extra komt en als dat wel zo is, is het toch van de zotte dat wij die dag betalen!

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Lijkt me toch logisch? Je verandert per 1 april van dagen. Ze ging altijd op vrijdag, vanaf april gaat ze op dinsdag. De eerste dinsdag in april is dinsdag 6 april. De laatste vrijdag van maart is vrijdag 26 maart.

Ik zie het probleem niet :(

Als je bijvoorbeeld van werkdagen zou veranderen per 1 april, en je werkte normaal altijd op vrijdag, en gaat per 1 april op de dinsdag werken, dan hoef je toch ook niet vrijdag 2 april nog te komen werken op vrijdag? Dan werk je pas dinsdag 6 april weer.

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Maar je betaald toch per maand dus dan is het toch logisch dat als je in april op een vrijdag wilt komen dat je dan extra betaald want je betaald niet per week....toch? of begrijp ik je verhaal verkeerd?

Groetjes Lysanne

4. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    We betalen een bedrag per maand, maar dat is het jaarbedrag gedeeld door 12. In dat jaarbedrag ga je uit van 3 dagen per week. Dus ja je betaalt per maand, maar je neemt opvang af per 1/12 jaar. Het 'probleem' is dus dat ik nu dus in week 13 2 dagen opvang heb ipv 3, maar wel voor 3 moet betalen.

@ZO 79: Stel dat je met je werk niet van vrijdag naar dinsdag gaat, maar andersom. Ga je dan gratis 1 dag extra werken?

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als je echt dan per 1 april overgaat werk je die week dus en dinsdag en vrijdag...
    Maar ik snap je redenatie wel. Is het niet een idee om per week over te gaan. In dit geval dus per 5 april (of 6 april ivm pasen). Of de maandag ervoor (29 maart..).

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja dus want je hebt afgesproken dat je per 1 april overgaat, dus ga je die dag ook werken. Je werkt dan niet gratis hoor. ;)

Zo nu ook, het lijkt me niet meer dan logisch dat als je per een bepaalde datum overgaat naar een andere dag, je niet in de nieuwe maand nog een oude dag komt. Zo komt het nou eenmaal uit.

Met je salaris ook: de ene maand werk je feitelijk meer dagen dan de andere maand (bij een vast aantal dagen en uren per week), maar krijg je elke maand hetzelfde salaris uitbetaald...zo werkt het in dit geval dan toch ook?

Ik snap nog steeds het probleem niet...of laat ik het zo zeggen: ik snap niet waarom je je hier druk om maakt. Er zullen ongetwijfeld ook maanden zijn waarin het zo uitkomt dat je kind meer gaat dan waar je die maand voor hebt betaald toch. Ga je dan ook moeilijk doen?

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    @zo79: Je snapt idd het probleem niet. Als je het wel zou snappen, dan wist je dat het erom gaat dat we het hele jaar 3 dagen per week opvang hebben behalve die week. Maar laat maar zitten.

Het zou logisch zijn als we idd zoals EmyD al zegt per 29 maart of 5 april over zouden gaan, maar dat kan bij ons KDV niet.
    De locatiemanager heeft nu aangeboden nog een x te kijken of er plek is vrijdag 2 april en als dat zo is mag ze gewoon komen. Als het andere kindje dat wisselt gewoon 2 dagen (zoals altijd) komt dan moet het sowieso geen probleem zijn. Hoor het vanmiddag wel!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik snap het wel, maar maakt dat nou echt zoveel uit? Ik zou er niet wakker van liggen in ieder geval. :)

9. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    @Yukl: Gelukkig lig ik er ook niet wakker van!
    Ik ben alleen wel zuinig op mijn verlofdagen, dus die wil ik liever dan opnemen als ik het zelf wil.
    Daarnaast is het wel lastig in zoverre dat ik (en mijn baas dus ook) gewend ben om 4 dagen te werken. De week erna is het pasen, dus ben ik er ook al een dag minder. En het werk moet wel af natuurlijk!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je hebt toch ook wel eens vakantie neem ik aan? :( Dan is dat toch ook op te lossen?

11. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Laten we het dan zo zeggen: ik snap het probleem wel, maar ik snap niet dat je er zo'n probleem van maakt..;)

Als je per 1 april een andere baan hebt, en je werkt altijd 3 dagen in de week, dan gaat je baas toch ook zeggen, nou kom die vrijdag 2 april ook nog maar even werken want je werkte altijd 3 dagen in de week en daar betaal ik je voor.

Dát probeer ik uit te leggen. Dat is nou eenmaal zo als het begin van de nieuwe maand midden in een week valt.

Deel Deze Pagina