Naar oppas voor een middag (ontwikkeling) ?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Female, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hallo,

Kynan is nu bijna een jaar. Mijn man werkt (meer dan ;) ) full-time en ik ben full-time thuis om voor Kynan te zorgen.
    Voor ons allebei erg lekker en luxe.

Als ik weg ga, boodschappen of een paar dagen naar mijn familie oid neem ik hem altijd mee. Maar dan nog zijn we natuurlijk het grootste deel van de tijd samen thuis.
    Kynan wordt natuurlijk steeds ouder en ik merk dat hij zich steeds meer aan het ontwikkelen is, hij wil natuurlijk steeds meer. Er zijn dan ook momenten dat ik me afvraag of hij niet iets 'mist' en dan heb ik het vooral over contact met andere kindjes.
    Het is overigens niet zo dat hij eenkennig is ofzo. Het is een erg vrolijk en vooral onbevangen kind.

Ik denk er dan ook over om Kynan bijvoorbeeld 1 (mid)dag per week naar de onthaalmoeder te brengen, zodat hij ook aan andere mensen en omgevingen én kindjes went, ermee kan spelen en zich ontwikkelen.

Nu vraag ik me verder af; is hij daar nog niet te jong voor? Is zoiets gebruikelijk? Vinden jullie het een goed plan?

Kortom, alle tips en adviezen zijn welkom!

Bedankt en groetjes

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik begrijp je gevoel.

Nu heb ik het geluk dat mijn buurvrouw gastouder is en ook zelf 3 kindjes heeft. Elke week speelt Ruben daar wel even met de andere kindjes en heel soms zijn de kindjes hier.

Ruben geniet daar heel erg van maar hij zoekt me ook wel op. Dus zelf zou ik hem nog niet zo snel echt een halve of hele dag wegbrengen, maar dat is een persoonlijke keuze. Je kan het altijd een keer proberen natuurlijk, kijken hoe het bevalt.

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als hij straks 2 is, kan hij toch naar de peuterspeelzaal. Ik zou hem tot die tijd lekker thuis houden. Kindjes van die leeftijd kunnen nog niet echt samen spelen, maar spelen meer naast elkaar. Dus daarvoor hoef je het niet te doen. Heb je geen vriendinnen met kinderen?

4. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden, zie nu pas jullie berichten, had geen reacties meer verwacht vandaar ;) .

Inmiddels is Kynan vorige week toch geweest, voor het eerst.
    Het ging heel goed, en reageerde ook heel goed op de oppasmoeder. Hij gaat dus voortaan 1 x per week, van 1 tot 5 's middags.
    Het viel dus gelukkig goed mee.

@ Prinses; nee hij heeft nauwelijks kleine kindjes om zich heen, mijn vriendinnen zijn allemaal nog vrijgezel e/o hebben nog geen kids.
    Ik heb wel een hele grote familie maar ben van alle neefjes en nichtjes de oudste en de enige met kindje.
    Vandaar

Ps Is opvang in Nederland duur, voor een have dag? Ik hoorde vandaag nl dat een hele middag incl. fruithap € 6.- kost . Das toch bar weinig?! :confused:

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Je krijgt heel veel van de belasting terug, maar goed, dat gaan ze weer terugdraaien, dus het wordt fiks duurder.
    Mijn dochtertje gaat 1 dag per week naar het kdv. Ze spelen inderdaad nog niet samen zoals kleuters, maar ze vindt kindertjes heel interessant, ze zoeken elkaar wel op, lachen naar elkaar etc. Ik heb ook niet zoveel vriendinnen en familie met kleine kindertjes, al zijn er nu wel een aantal zwanger, dus het komt wel.

Share This Page