Help! Bloedverlies!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bloem75, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Toen ik zojuist naar de wc ging, verloor ik een beetje donderrood bloed. Het leek vermengd met een slijmprop of iets dergelijks (sorry voor de details). Ik schrok heel erg en ben bang dat het het vruchtje was. Kan dat?

Aan de andere kant probeer ik mezelf gerust te stellen dat het misschien door de ontlasting kwam, dat was nogal hard. Kan dat ook? Dat er bloed uit de baarmoeder komt als je ontlasting hebt?

Het bloed was weg na afvegen en lijkt nu nog steeds weg te zijn.

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, ik ben al zo'n stresskip. Alvast bedankt voor de moeite.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi bloem,

Hoe gaat het nu met je? Je ziet in de vroege zwangerschap vaker wat bloedverlies, dit kan geen kwaad. Het kan inderdaad door harde ontlasting komen of door gemeenschap. Je baarmoeder is nu ontzettend goed doorbloed en daardoor kan er soms een klein haarvatje springen.

GEFELICITEERD! Imke

3. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Hoi Immie,

Dank je voor je antwoord.

Ik heb twee dagen later (met 5wk 2dg) nog wat helder rood bloed verloren. Het was niet zo veel, maar ik schrok wel enorm. Later ging het over in bruin bloed. Nu heb ik nog steeds roze/lichtbruin verlies. Ik weet niet of het kwaad kan, ik hoop er maar het beste van. Ik zit af te tellen naar de eerste echo op 11 juli (bijna 9 wk zou ik dan zijn). Zo zorgeloos als tijdens m'n eerste zwangerschap ben ik niet meer.

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi bloem,

Ja het lastige is dat je nu ervaringsdeskundige bent en nu 'teveel'weet. dus ook weet wat er allemaal mis kan gaan.
    Vertrouw op je lijf! En veel plezier met de echo!

Imke

Deel Deze Pagina