Operatie aan baarmoederhals vanwege onrustige cellen en nu zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anno4, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anno4

Anno4 Nieuw lid

13 jun 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb een vraag omdat ik mij een beetje zorgen maak.

Enkele jaren geleden ben ik geopereerd aan mijn baarmoederhals vanwege onrustige cellen. Deze zijn in eerste instantie weggehaald door een klein stukje van mijn baarmoederhals te knippen. Helaas was dit niet genoeg en moest het restant operatief verwijder worden. (Branden).

Nu is het zo dat mijn baarmoederhals ietsje korter is dan normaal gesproken. Ik lees ook dat je baarmoedermond tijdens de zwangerschap korter kan worden.

Hoe zit het nu bij mij? Heb ik een groter kans op vroeggeboorte? Wat houdt dit voor mij precies in?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anno4,

het meest waarschijnlijk is dat je in de zwangerschap regelmatig cervixlengtemetingen krijgt (metingen van de baarmoederhals) om te zien of deze neit te kort wordt. Je hebt inderdaad een wat grotere kans op eerder verstrijken van de baarmoedermond (kort worden) omdat je die ingreep hebt gehad. Het merendeel van de vrouwen in jouw geval krijgen gewoon een baby rondom uitgerekende datum, maar inderdaad wil je checken of de kans op vroeggeboorte er is als je zwanger bent.

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina