Operatie aan groteteen, wie ook gehad?

Discussie in 'De lounge' gestart door naoual28, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik heb binnekort een operatie aan mijn groteteen.
    Aan de buitekant steekt er een bot uit. Hij zit helemaal scheef.
    Het is moelijk om uit te leggen.
    Maar ik heb er erg last van ook als ik buiten loop.
    Na een half uurtje heb ik heel erg pijn:(
    Ik vind het vervelend want ik heb een groot gezin en ik moet goed kunnen lopen en het huishouden doen.
    Ik hoop dat het in de zomervakantie over is, ik word volgende week door het ziekenhuis gebeld wanneer ik de operatie heb.
    WIe heeft het zelfde of heeft al een operatie gehad?

Groetjes Fatiha

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hallux valgus misschien?

Een oud-collega van mijn heeft die operatie gehad en is haar helaas nogal tegen gevallen en durfde toen niet meer haar andere teen te laten opereren.

3. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    ja Hallux valgus.
    Kon ze daarna nog goed lopen?
    Of kreeg ze krukken?

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    Belgiƫ
    hey, als het is wat ik denk had m'n oma dit ook... een soort van 'knobbel' aan de buitenkant van je grote teen, vergroeing van het bot?
    Teen staat helemaal scheef naar de buitenkant toe?

Ik weet dat de dokters van mening waren dat opereren geen zin had, omdat dit een soort aandoening is die niet stopt. Dus na de operatie begint het wederom zo te groeien.
    Natuurlijk misschien niet fijn om te horen, maar ik weet wel dat m'n oma er na een tijd mee kon omgaan en ook gewoon kon lopen.

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb het ook, maar bij mij is het nog niet erg genoeg om te opereren, zei de orthopeed in het ziekenhuis.
    Bij mij doet het niet na een half uur al zeer met lopen, maar pas als ik een paar uur achter elkaar wandel. Maar op hoge hakken lopen, kan ik niet en als ik op werk laarzen aangehad heb met bescheiden hakjes, moet ik 's avonds echt overstappen op m'n gympies :)
    Ik lees wel even mee in dit topic hoor, misschien steek ik er nog iets van op!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij heeft ze toen best een tijd op krukken gelopen.

7. luuus

luuus Niet meer actief

een vriendin van mij heeft ook zo'n operatie gehad. en haar is het ook erg tegen gevallen kon ook weinig daarna en liep met krukken indd... voor de andere kant is ze ook niet meer gegaan en de operatie heeft ook niet helemaal goed geholpen....

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ik heb dat ook, ik heb het aan beide voeten. Of nou ja had, want ik heb het ook laten weghalen.
    Ik heb het nu 3 x laten doen 2x rechts 1x links (rechts was niet helemaal goed gedaan).
    Het is de eerste dagen vrij pijnlijk, maar niet ondragelijk hor.
    Je krijgt een gipsvoetje na de operatie, en ik mocht er 2 weken ofzo niet op lopen.

Ik praat wel over ruim 5 jaar terug, dus miss is het alweer wat verandert.
    Het is iig wel een operatie die de moeite waard is, ik heb totaal geen last meer van mn knokkie en kan de schoenen weer in mn eigen maat kopen.

Heel vel succes met je operatie!!

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Owjah.. Ik zou voor 2 a 3 dagen toch zorgen dat iemand je kan helpen met het huishouden en je kids daarna kan je wel stiekem wat op je hak leunen zeg maar.

10. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb het ook maar de dokter wou het nog niet laten opereren omdat hij het nog niet erg genoeg vond. Nou heb ik het zo te horen ook nog niet zo erg als jou. Als ik lang loop krijg ik idd een soort stekende pijn erin. Alsof mijn schoenen te strak zitten (wat niet altijd het geval is) -al zijn goede schoenen wel een ellende om te vinden!-

Maar ben bang dat ik in de toekomst ook wel een keer onder het mes moet. Heel veel mensen in mijn familie hebben het. Mijn tante is er aan geopereerd en het is haar erg tegengevallen, veel pijn gehad en lange tijd met krukken gelopen...dus tja....

11. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Bedankt voor de reactie's ik heb vandaag een brief van het ziekenhuis gekregen. 30 juni moet ik een foto laten maken.
    Ik hoop dat ik niet hoef te opereren. Van de dokter moet het wel:(

Deel Deze Pagina