Kinderbijslag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beertje09, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Stel dat de baby in Maart komt, krijg je dan kinderbijslag vanaf 1/4 (peildatum) of gaat dat later in? En wat als de baby in Februari geboren word, wat is dan de peildatum?

( ik zie dat ik op de verkeerde rubriek zit, kan een mod deze verplaatsen ).

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je krijgt het aan het eind van een kwartaal. Onze dochter is begin nov geboren en we hebben toevallig net een brief gekregen dat het eerste kwartaal 2009 de eerste keer kinderbijslag zal worden overgemaakt. Dat is voor on dus 1 april. Mocht je een kindje krijgen in jan/feb of maart dan krijg je dus aan het eind van het 2e kwartaal kinderbijslag dus 1 juli.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze dochter is op 4 maart geboren en wij kregen pas op 1 juli de eerste kinderbijslag.

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    mijn kindje wordt in juni geboren (1e uitgerekend) kriijg ik het dan ook in juli?
    Wij hebben namelijk afgeproken dat we dat echt aslleen voor kleertje gaan bgebruiken en daar heb ik zo een zin in hihihi

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Als je kindje voor 1 juli geboren wordt, krijg je kinderbijslag ná het volgende kwartaal (kbs wordt altijd achteraf uitbetaald) dus dan krijg je begin oktober de eerste keer kbs. Kun je allemaal nalezen op www.svb.nl.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De eerste dag van het kwartaal is de peildatum (1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober) Is je kindje "er" op de peildatum dan heb je recht op kinderbijslag over dat kwartaal. KB wordt achteraf betaald.

VB: je kindje is geboren op 2 februari. Dan is er op 1 januari geen recht op KB (je kindje is immers nog niet geboren), maar op 1 april is je kindje er al wel. Dus vanaf 1 april heb je recht op KB. Vervolgens wordt dus de KB altijd achteraf betaald, dus je eerste betaling ontvang je dan op/rond 1 juli.

Dus in geval van TS, gaat het recht ook in op 1 april, en volgt uitbetaling ná het tweede kwartaal, dus rond 1 juli.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    klopt onze dochter is van 20 jan en dus 1 juli het eerste kinderbijslag gehad

Deel Deze Pagina