Hoi meiden, Ik wil voor mijn zoontje een speelkleed gaan aanschaffen, maar er zit zoveel verschil (voornamelijk prijs) in die kleden. Zelf vind ik het rainforest kleed van fisher price erg leuk (Sven vind het aapje uit die collectie ook erg grappig, vandaar). Maar dit heb ik in de winkel gezien voor ruim 100 euro. Gisteren in de Bart Smit zag ik een kleed voor 35 euro en daar hingen dan 5 speeltjes aan en op de mat ook nog het een en ander aan geluidjes. Is het echt de moeite waard om een heel duur speelkleed te kopen (wordt de ontwikkeling er meer van gestimuleerd?) of maakt het weinig uit? En hoelang beleven ze hier plezier van? Alvast bedankt voor de reacties!
Wij hebben laatst voor bij mijn vader thuis een speelkleed aangeschaft bij de kruidvat, was in de aanbieding voor 20 euro! Het heeft heel veel kleurtjes en er hangen 5 beestjes aan, Chloé vind hem geweldig
Het maakt op zich niet zoveel uit welke je koopt, maar het oog wil ook wat. Wij hebben er voor deze baby 1 gehad van fisher price met het hondje, was nu in de aaanbieding voor 40 ipv 80 euro. Tot wanneer ze ermee spelen is heel verschillend, mijn dochter ging er vandoor vanaf 6 mnd, maar andere kinderen liggen nog op het kleed tot 9 mnd. Kun je weinig van zeggen. Bij dit kleed kan het hondje er ook af en kun je er ook los mee spelen. Als je die van het aapje zo leuk vindt en je wilt hem graag kun je het beste even goed zoeken! De ene winkel kun je weleens de volle prijs moeten betalen terwijl de andere een leuke aanbieding heeft.
Wij hadden hier ook zo'n losse baby-gym. Dan kun je de ene keer de kleine op zijn rug onder de gym leggen, en een andere keer op zijn buik met losse speeltjes om zich heen. Mijn zoontje was nogal een buik-speler, dus zoveel werd er ook niet meer gespeeld. Denk vanaf 2-3 maand tot zo'n 7-8 maand. Daarna werdt bewegen en andere soorten speeltjes steeds interessanter.
Wij hadden een hele goedkope gekregen van iemand (tweedehands), en maar goed ook. Met 4 maanden rolde mijn dochter continu om, en vond ze er niets meer aan!
En daar vond onze dochter juist weer niets aan! Kortom het ligt aan je kindje wat ze het leukst vinden.
Mijn schoonmoeder heeft zelf een speelkleed gemaakt. Lekker groot, anderhalve meter bij anderhalve meter. We zijn samen stof en lint gaan uitzoeken in een leuk en goedkoop stoffenwinkeltje. Samen met de vulling erbij waren we nog geen 15 euro kwijt. En het kleed heb ik vrij neutraal gehouden, zodat mijn dochter het ook op latere leeftij kan gebruiken om te picknicken, als kleed op haar bed, als dekentje op de bank enz. Een losse babygym erop en klaar. Ook leuk: speeltjes aan het kleed vastnaaien. Leuke stoffe diertjes ofzo van de Hema. Dan spelen ze ook graag op hun buik.
IKEA!!!!! Die heeft leuke en een beetje normale prijs! Maar goed, onze dochter heeft er ook niet lang opgelegen. rolde al snel om en lag er steeds naast.
Hier eentje van playgro maar ze ligt er weinig op. Ze wil nu ook gaan rollen dus pakken sneller een boxkleed op de grond. Wipstoel is hier ook erg favoriet. 'k Vind die van Ikea ook erg leuk en achteraf had ik die liever gehad.
Hier nooit gehad. Ze speelde prima op de grond. Soms legde ik het reserverboxkleed neer, speelde ze net zo leuk mee want ze had losse speeltjes.
Mijn mannetje vond er niks aan, lag liever in de box onde de mobiel. Toen hij begon met rollen heb ik van die foam puzzelstukken op de grond gelegd, ideaal! Ook handig voor buiten straks!
Lang leven marktplaats. Als je even zoekt vind je de leukste dingen voor een prikkie. Ik heb een playgro kleed geloof ik (slak). Voor 5 euro! En tja als ze er dan mee uitgespeeld is maakt dat ook niets uit voor 5 euro! Succes.
Ik heb daar even rondgeneusd en idd, ze staan daar ook meer als genoeg. En voor een leukere prijs als in de winkel. Thnks!
Ik heb hier voor Sven het kleed van de Ikea, daar zit een spiegeltje op, een kraak beestje een worm die je kan vast houden. heel leuk... of Sven het leuk vind weet ik nog niet want hij is er nog te klein voor
Ik had voor m'n zoontje het kleed van Ikea met een boog erover heen. Is blauw met groen en erg leuk! Met een helikoptertje, een zonnetje etc. Maar via marktplaats heb ik ook een babygym gekocht van fisher price voor 3 euro. Is toch ook geen geld... En hij vond ze allebei even leuk! Het leukste van het speelkleed van Ikea was dat hij daar heel jong al veel mee kon. We legden hem vanaf drie maanden er ongeveer onder. En die van fisherprice was voornamelijk leuk toen hij in de wipper zat. Ik denk dat het niet echt uitmaakt of je een heel dure koopt of een goedkopere. Je kindje weet echt niet dat er ook andere te koop zijn en volgens mij stimuleren ze allemaal wel de ontwikkeling. Ik zou er gewoon eentje kopen die je zelf leuk vindt, waar genoeg aan te ontdekken valt en die enigszins in de kleuren van je interieur past.
Julie heeft ook die van Fisher Price met het hondje (volgens mij heet dat Zing & Lach), een erg leuk ding en ze heeft er enorm veel mee gespeeld. De speeltjes kun je los halen en verplaatsen aan de bogen. Nu bij Intertoys in de aanbieding: Speelgoed 557201 Zing & Lach Speelgym Inmiddels is onze pollewop de babygym toch echt wel ontgroeid en speelt ze vooral op een lekker groot picknickkleed, heb ik vorige week voor 15 euro bij AH gekocht (superhandig voor buiten).