Hallo dames, Aan ons huis zit een overkapping tot aan de garage. Dit is al aardig oud. Nu is mij sinds een paar dagen opgevallen dat er wespen in en uitvliegen. Als ik onder de overkapping zit dan hoor ik ze zoemen. Ik kan zelf niet zien waar het nest zit. Het erge is dat als mijn man gestoken wordt hij een anafylactische shock krijgt. Dit wil ik natuurlijk voorkomen. Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? Weet iemand wat de kosten zijn als ik een bedrijf hiervoor bel? O,ja en de overkapping zit precies onder ons slaapkamerraam. Alvast bedankt voor jullie tips
Je kan zelf gif in de opening doen als je die kan vinden, maar een bedrijf bellen is wel wat veiliger. Kosten weet ik niet, wij hebben ooit voor een nest iemand laten komen, zou toen 50 euro zijn. Helaas bleek het een hommelnest te zijn. homels zijn een beschermde soort, dus uiteindelijk niks aan gedaan,
Googelen op ongediertebestrijding en je plaatsnaam. Vind je vanzelf een bedrijf. Hier ook net weer gebeld, ze komen dinsdag. We hebben elk jaar een of meerdere nesten op ons dak, onder de dakpannen. Ik kan ze wel laten zitten maar ben als de dood voor wespen en twee jaar geleden zat de slaapkamer van de jongste ineens vol met die beesten.. Hebben ze dus ook een weg naar binnen geknaagd. Dus, weg met die engerds! Scheelt ook weer in het aantal wespen straks in je tuin als ze op jacht gaan naar zoetigheid. Hier kost het rond de 50. Zijn binnen een kwartiertje klaar.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmiddag ook gebeld en hij was toevallig in de buurt. En ik bleek 2 nesten te hebben van 2 verschillende soorten wespen. Die man zag heel toevallig dat er elders een ander soort de overkapping in vloog. Waar ik voor belde, dat zin de hem niet omdat ze heel alert waren. Hij heeft gespoten. Mochten ze begin volgende week toch weer in en uit vliegen. Dan moet ik ff bellen. Het heeft me 45 gekost. Dus dat viel nog mee.