doorslapen en toch nachtvoeding.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wie heeft dit ook?

    Onze meid krijgt volledige bv op verzoek en dit loopt super goed.
    Ze gaat ergens tussen 20.00 en 21.30 naar bed om vervolgens 6a7 uur te slapen en dan voor een voeding te komen.
    ze slaat dus de voeding van 23.00/00.00 uur over. Dit heeft ze vanaf dat ze 2 weken is gedaan (toen natuurlijk met meerdere nachtvoedingen).

    Proberen te voeden om 23.00 hebben we 1x geprobeerd maar dat werkt juist tegen .
    ik heb verder geen probleem met de nachtvoeding, binnen 10 min slapen we beide weer.

    maar wie heeft ook een baby die doorslaapt met nachtvoeding, of ben ik de enigste met dit ritme.

    ik hoef geen verandering, ik vind dat ze t top doet met 6 weken, ben gewoon benieuwd op er meerdere baby's zijn met dit ritme ;).
     
  2. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Hier ook. Ik geef wel flesvoeding. Bij kij krijgt ze om 20.30 de fles dan word ze tussen 3 en 5 uur wakker dan slaapt ze weer meteen verder na de voeding. Haar een voeding geven tussen 23 en 24 uur heeft geen nut, komt ze njog tussen 3 en 5 uur.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Mijn zoontje krijgt flesvoeding maar doet precies hetzelfde. Hij krijgt rond 21.00 zijn laatste voeding en slaapt dan over het algemeen tot een uur of 4/5. Dan krijgt hij zijn 1e fles en slaapt door tot 8/9 uur.
    Hier ook geprobeerd om zijn laatste fles om 23.00 te geven, maar maakt geen verschil, we halen hem dan uit z'n diepe slaap en hij komt als nog in de nachts.
    Soms slaapt hij opeens een nachtje wel goed door, van het weekend was het 5.45 en vanmorgen was het opeens 6.30 :D
    Hopelijk houdt hij dit vol.
    Maar mijn advies is, ga gewoon in het ritme van je baby mee. Dat is voor je kindje en je zelf veel ontspannender, ze gaan het vanzelf weer verschuiven ;)
     
  4. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik maak er zeker geen probleem van, dat is het niet.
    Maar als we het er bijv op school over hebben kijken ze me aan en lijkt het alsof niemand dit ritme had, bij iedereen, fv of bv, kwamen ze rond 23.00.

    Gister lag onze meid om 20.30 in bed en kwam ze pas om 4.45. Dus ze heeft lekker lang doorgeslapen met een nachtvoeding :D.
    Ze slaapt dat trouwens na nachtvoeding ook door tot 9.00/9.30 (in de weekenden, anders moet ze gewoon mee de kids naar school brengen).
     
  5. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik heb het hetzelfde aangepakt met Mees...nooit een 11 uur voeding gegeven. In het begin kwam hij dan om 2 en om 5, op een gegeven moment alleen nog om 4 en nu gaat hij om 8 uur naar bed en komt pas rond 6...soms slaapt hij dan verder tot 7/8 en vandaag was hij wakker om half 6...ging wel om 6.15 terug naar bed.
     
  6. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hier gebeurde dat ook, ging vanzelf. Op een gegeven moment ging hij vroeg in de avond slapen (tussen 19 en 21 uur) Dan kwam hij weer tussen 3 en 4 uur.
    Moet zeggen dat iedereen die dat hoorde het maar raar vond dat hij geen late voeding meer kreeg rond 23 uur. Maar dat was nou eenmaal zn ritme. Best toch! Geef ook borstvoeding trouwens.

    Maar sinds 3 weken komt hij weer rond 24 en 1 uur. En dan slaapt hij tot een uur of 6, en dan weer tot 8 uur. Ook best wel lekker! Want toen hij rond 3 uur kwam in de nacht was hij weer om 7 uur wakker en begon de dag voor hem;)
     
  7. yossie

    yossie Fanatiek lid

    4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier had ik dat schema ook al vrij snel. Als ik hem om 23u wel voedde sliep hij of niet snel weer in, en kwam hij rond 3 uur toch, dus tja. Het enige "probleem" was dat hij toen ook soms al 11u sliep in de nacht en ik dus 1 fles te weinig had, en dat het te lang slapen was voor zijn gewicht:). Maar de meeste nachten spookte hij zich een ongeluk (niet van de honger, maar gewoon voor :(), dus zo'n probleem was dat niet.
     
  8. Lottie

    Lottie Actief lid

    23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hier krijgt de tweeling ook om 21:00 laatste voeding en dan slapen ze tot 05:00 dan krijgen ze een fles en slapen we tot 08:30 :)
     
  9. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier ook! Bij onze oudste werkte het perfect, een voeding om 23.00. Hij sliep dan tot 07.00/08.00.

    Bij onze jongste werkt het niet. Hij krijgt nu rond 19.30/20.00 de laatste fles en slaapt tot 04.00/05.00. Na de voeding slaapt hij tot 07.30/08.00. Als we hem om 23.00 nog een voeding geven komt hij 's nachts 2x voor een halve fles :(
     
  10. Humava

    Humava Niet meer actief

    Hier ook. Zl krijgt rond 20.00 of vandaag denk ik 21.00 zn voeding (fles) en dan tukt hij tot 2.00 of mischien vannacht 3.00 omdat hij nu om 21.00zijn fles krijgt. We hebben hem ook geprobeerd wakker te maken om 23.00 maar dat werkt niet. Hij drinkt bijna niks en wordt dan evengoed nog om 3.00 wakker voor de fles. Maar ik geloof dat heleboel kindjes hun nacht al in de vooravond hebben. Op een gegeven moment verschuift het wel denk ik.

    Bij dl werkte het trouwens wel de voeding om 23.00.
     
  11. MommieD

    MommieD Fanatiek lid

    6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Mijn jongste wilde ook nooit om 00u, maakte zo al snel zn langw ruk tussen 21-02/03. Ondertussen is dat van 19-06 met 1 voeding ergens tussen 22-02 (ik laat hem zelf komen). Lekker toch?
     
  12. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik vind het ook heerlijk dat ze niet rond 23.00 komt, geeft toch een rust. En dan maakt een nachtvoeding niet zoveel uit :D.
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Onze oudste deed dat ook een tijdje en zelf een voeding aanbieden om 23.00 ofzo, resulteerde alleen maar erin dat ze zich enkel een uurtje later meldde 's nachts.
    Wij hebben het dus laten gaan :) Hebben die periode er even van genoten dat we met z'n tweeen 's avonds weg konden en oppas konden vragen en we niet zaten met dat we dan wel perse om 23 uur alweer thuis moesten zijn, omdat ze zich toch pas op z'n vroegst om 2 uur meldde :)
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Beide jongens hetzelfde gehad.

    Oudste;
    Als we een fles rond 23 uur gaven dronk hij nauwelijks en kwam om 1 uur. De fles ervoor was om 19 uur.
    Gaven we rond 23 uur niets, dan kwam hij ook rond 1 uur. Dus ik ging veel liever optijd naar bed en dan eruit voor 2 nachtvoedingen dan laat opblijven, niet willen drinken en alsnog 2 nachtvoedingen.
    Hij ging deze tijden vanzelf veranderen en sliep rond de 4 maanden 12 uur achtereen.

    Jongste;
    Vrij snel kwamen we erachter dat hij ging spugen als we hem wakker maakten voor de fles. Dus dan wacht je eerst netjes tot het tijd is, fles erin en 15 min later vrijwel gehele fles eruit. Niet fijn..
    Dus ook hem zelf laten komen en ook hij sliep rond de 4 maanden 12 uur achtereen.

    Dan liever vroeg naar bed of idd avondje voor jezelf ;)
     

Deel Deze Pagina