Sinds een paar nachtjes laat mn dochtertje snachts langer tussen de voedingen. Ipv elke 2,5 uur om de 3,5 a 4 uur. Heerlijk voor mijn nachtrust maar daarbij drinkt ze 1 borst en is daarna knock out. Waarschijnlijk omdat de borst voller is doordat ze er langer tussen laat zitten. Dus nu slaapt ze langer en drink 1 borst per keer. Nu zit ik dus snachts met erg volle harde borsten. De kant die ze leerdrinkt is nadien wel vrij leeg en soepel. In de ochtend drinkt ze goed beide kanten en de rest van de dag voelen ze echt niet meer zo vol als snachts. Hoe kan ik hier t beste mee omgaan of gaat mn lichaam t vanzf regelen?
Dat regelt zich vanzelf. Leg in de tussentijd een flinke handdoek in bed op borsthoogte, i.v.m. lekkage.
Hetzelfde is hier gaande, meer tijd ertussen 's nachts en dus stuwing in de niet gedronken borst. Ik laat bij de tsr's (zoontje wekt er meerdere op in één voeding, is nieuw voor mij) steeds aan de andere kant wat melk wegstromen. Dat lucht ietsje op. Nu, na enkele nachten, is de stuwing al verminderd. Het regelt zichzelf dus inderdaad.
Oei, dit kan ik me ook nog herinneren. Hier zeer ruime productie, kindje wat maar 1 borst per keer dronk en opeens, van de ene op de andere dag, 6 uur doorsliep. Toen heb ik een borstontsteking gekregen, die ik gelukkig binnen 24 uur zelf kon verhelpen. Volle borsten op zich zijn niet zo'n ramp, al kan het oncomfortabel en zelfs wat pijnlijk worden. Maar als ze echt knoerhard en pijnlijk zijn, kun je eventueel wat druk eraf kolven, of, als je je vriezer wilt vullen, leegkolven. Bedenk wel dat je zo uiteraard je borsten wel stimuleert om te blijven produceren 's-nachts. Ik heb wel eens om half 4 's-nachts door onze slaapkamer gerend met de woorden "Schat, ik moet NU mijn kolf hebben! Waar is dat ding?!" En manlief uit bed en meezoeken, ik had dat ding natuurlijk weer ergens neergeknald waar ik hem niet kon vinden...
Haha ja raket dat zie ik nog wel gebeuren ja. Bedankt voor alle antw. Nu na een paar nachten was het vannacht stukken beter. Fijn dat je lichaam t zelf zo oplost
Pffff ik heb baby wel eens wakker gemaakt, en de opluchting dan.....aaahhhh héérlijk! Het past zich vanzelf aan, maar bij de een duurt het wat langer dan bij de ander. Ik moest toch af en toe een klein beetje de druk er af halen, anders werd het te pijnlijk.