dreumes heeft aften.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoederK, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Zoontje had vorige week vrijdag (waarschijnlijk) een acute bronchitisaanval. Flink benauwd etc en er gelukkig met antibiotica en een puffer snel bovenop gekomen.
    Hele week nog wat hoesten maar verder weer goed eraan.

Vanaf afgelopen vrijdag opeens weer (hoge) koorts. Hoest verder niet meer echt en verder weinig te merken. Wat meer huilerig maar speelt verder wel gewoon en eten en drinken gaat redelijk. Niet geweldig maar krijgt wel wat binnen.
    Vandaag zag ik dat hij allemaal aften in de mond heeft.

Zou het nou komen doordat hij nog een lage weerstand heeft of kunnen aften ook het symptoom van iets zijn?
    Koorts schommelt vanaf vrijdag tussen 38.4 en 39.6. Wordt ook al met koorts wakker.

Aangezien hij verder wel speelt denk ik dat een dokter bezoeken (nog) geen zin heeft tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk..

Morgen wel even iets voor de pijn halen voor die aften

2. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Aften op zo'n jonge leeftijd? Ik heb eigenlijk geen idee......*sorry!*

3. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Heb hem trouwens voor het slapen een zetpil gegeven voor de pijn (had ook koorts).
    Straks huilde hij veel en bij het verschonen even getempt omdat hij wat koel aanvoelde en had toen een temp van 35.8
    Truitje aangetrokken en een uur later had hij 35.5. (Temp normaal niet zoveel maar wilde het even in de gaten houden).
    Nu ook maar broekje en sokken aangetrokken (heeft sowieso dikkere slaapzak en romper lange mouw aan)

Kan je door een zetpil ondertemp krijgen??

4. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de temp best wel laag. Anders even bellen met de huisartsen post om wat informatie in te winnen? Misschien hebben zij advies, of vinden ze dat je beter toch even door een arts kunt laten kijken.

5. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Ik zou de temperatuur i.i.g goed in de gaten houden dat hij niet nog verder onderkoelt raakt, want vind het ook best laag. Weet niet of het door een zetpil kan trouwens, nog niet eerder over gelezen/gehoord.

En morgen even langs de huisarts voor de aften in het mondje.

Sterkte voor de kleine man!

6. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hoe gaat het vandaag?

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou ook goed in de gaten houden dat de temperatuur niet ineens weer gaat pieken (als de zetpil is uitgewerkt) want dan kan hij een koortsstuip krijgen.

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Temp vannacht nog gezakt tot 35.3
    Vanmorgen 36.4 en straks weer 37.8

Volgens de huisartsassistente (gebeld voor advies vanmorgen) moet je bellen als de temp 35.0 of lager is of als dit langer als 3 dagen duurt.

Heeft sinds vandaag ook uitslag op zijn romp dus misschien 5e of 6e ziekte??

Aften zullen dan denk ik wel erbij gekomen zijn door de lage weerstand.

Hij drinkt (en eet) bijna niets meer dus moeten hem goed in de gaten houden want plasluiers zijn minimaal sinds gisteravond.

9. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje had een maand geleden ook aften in zijn mondje.
    Hij was ook ziek geweest en daarna zag ik het. Eten die hij wel een beetje maar idd niet van harte.

We waren in Frankrijk op vakantie en heb hem toen aftymyl (volgens mij...) gehaald. Dat waren homeopatisch zuigtabletjes. Heb deze fijn gestampt en elke dag gegeven. Ze deden binnen no time niet meer zo'n pijn en hij at weer gewoon.

Heel veel sterkte ermee.

10. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Vijfde op zesde ziekte gaat niet gepaard met aften. Maar aften kunnen bij kleine kinderen wel van de stress komen heb ik gelezen.

11. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Ik weet dat aften niet bij de 5e of 6e ziekte horen maar hij is al wat langer op en af ziekjes dus denk dat dit er extra bij is gekomen door zijn lage weerstand :(

Deel Deze Pagina