Operatie en koorts

Discussion in 'De lounge' started by mama079, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Mijn zoon wordt as dinsdag aan zijn ogen geopereerd. Nu heeft hij echter sinds vandaag koorts. Verder merken we niet heel veel aan hem, behalve dat hij soms aangeeft niet helemaal lekker te zijn. Hij is verder vrolijk en druk. Vanavond toch 38.8.

Ik weet dat we nog een paar dagen te gaan hebben tot dinsdag, maar ik ben zo bang dat het niet doorgaat. Volgende week is de perfecte week voor de operatie: ik ben de hele week vrij en kan optimaal voor hem zorgen. Bovendien heeft hij dan nog vakantie en mist hij niets van school.

Gaat een operatie met (lichte) koorts sowieso nooit door, of heeft iemand hier wel eens uitzonderingen meegemaakt? (Behalve dan de operatie waarbij de te opereren aandoening juist de oorzaak van de koorts is)

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij opereren ze nooit alsje koorts hebt, koorts is een teken dat er iets niet goed is in het lichaam. Behalve als koorts een teken is voor datgene wat ze opereren zoals een blindedarmonsteking. Je kunt even met de kinderarts/arts bellen en de situatie voorleggen, zij kunnen wellicht een zinnig antwoord geven.

3. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Zover ik weet mag een operatie niet doorgaan met koorts. Zou het wel afwachten tot de dag zelf, heeft hij s'morgens koorts dan even bellen, kunnen hun beslissen wat verstandig is!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Precies wat ik wou zeggen

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    We moeten om 6.45 uur al in t zh zijn. In de ochtend is hij eigenlijk nooit heel warm. Wat zouden jullie doen als hij de avond ervoor nog warm is en de ochtend zelf niet?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Voor het welzijn van je kind natuurlijk afzeggen als je weet dat hij s avonds nog koorts heeft en s morgens altijd koel is
    Beter weer wachten dan een kind met koorts laten opereren en mgelijk een infectie krijgen of nog zieker worden met alle gevolgen van dien..

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ik snap dat je graag wilt dat hij dan geopereerd wordt. Maar of dat het beste is is dan de vraag... Ze hebben een reden om niet met koorts te opereren. En als jij denkt dat het wel meevalt met de koorts en het niet meld is dat een risico. Ik zou dat niet doen. Als er wel iets gebeurt vergeef je jezelf dat nooit.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ze opereren nooit met koorts, dat doen ze met verhoging al niet, de kans op een infectie is dan te groot en dat risico wil niemand lopen hè?
    Ik snap dat dat erg vervelend is maar ook al is de koorts gezakt dan is het toch verstandig om dat dinsdag wel eerlijk tegen de arts te zeggen, die hebben de beste kijk erop of het verantwoord is om te opereren.

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Het is ook zeker de bedoeling om te melden dat hij koorts heeft gehad. Straks gebeurt er iets doordat ik het niet gemeld heb...

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Sorry dat kon ik niet uit je verhaal opmaken. Ik zou de dag daarvoor even bellen. Anders ben je daar en kan je weer terug, voor je kindje ook erg verwarrend...

11. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    En ondertussen maar hopen, duimen, etc. dat de koorts snel zakt. Tips om de natuur hier een beetje bij te helpen behalve PCM?

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Het is nu pas donderdag en hij heeft nu al koorts, grote kans dus dat hij dinsdag helemaal geen koorts meer heeft. Koorts langer dan 3 dagen is al reden om even een bezoekje te brengen aan de huisarts, dus dan is er vaak al meer aan de hand. (oorontsteking oid) Nu dus zeker nog niet te druk om maken. Ikzelf ben behoorlijk vaak geopereerd en zodra je koorts hebt mag je niet onder narcose. Maar ik ben wel vaker voor een operatie ziek geweest (inclusief koorts) en dat is nooit een probleem geweest. Je zou morgen voor de zekerheid even kunnen bellen met het ziekenhuis, dan weet je of het een probleem is bij deze operatie. Ik kan me namelijk voorstellen dat het bij sommige operaties verstandiger kan zijn om het uit te stellen als je vlak daarvoor nog ene virus in je lichaam had. Dan hoef je ook niet het hele weekend in spanning te zitten of het wel of niet door zou gaan hierom.

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ken een jongetje en die werd geholpen aan zijn ogen en hij kreeg een koortstuip en toen was het nog erger als voor de operatie. (meestal krijgt een kind geen koortstuip als hij al koorts heeft maar ik zou toch het risico niet nemen)

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Hij heeft gisteravond voor het laatst een zetpil gehad en hij werd net wakker met 36.9. Mag ik er dan nu, 12 uren later, vanuit gaan dat hij geen koorts meer heeft. Maw kan ik opgelucht ademhalen ;)

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou even nog 2 dagen blijven tempen voor de zekerheid, helemaal omdat de temperatuur s ochtends altijd lager is. En even geen zetpillen of pcm geven, dat onderdrukt de koorts en geeft een vertekend beeld.

16. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Na 12 uren is de PCM wel uitgewerkt toch? Gisterochtend was de temp nog 37.4 en dan draait het idd meestal op koorts uit. Ik hou het idd nog even in de gaten

17. knap

knap Niet meer actief

In de ochtend is geen goede graat meter wat betreft koorts. Heel vaak kan je als het ziek zijn zijn einde nadert er van uit kunnen gaan dat het in de middag nog terug komt. Dus hopen dat hij vandaag in elk geval verder opknapt en morgen zeker koorts vrij is.

Het is toch afwachten wat er gebeurt. En snap dat het spannend is. Maar als hij koorts blijft houden valt er even niks aan te doen en de operatie uit te stellen.

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    De pcm is inderdaad na 4-6 uur uitgewerkt, maar dat wil niet zeggen dat je kindje dan lang genoeg koortsvrij is. Wat ik al zei, ik zou het even aankijken en voor de zekerheid tempen en gewn pcm geven omdat dat koorts enzo onderdrukt.

19. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik zou niet uit voorzorg PCM geven, het onderdrukt de koorts, maar je weet niet hoe het in zijn lijfje is.
    Ik zou morgen aankijken. Geen koorts is goed.
    Zelf zou ik wel het zh bellen en het verhaal uitleggen, maar ik ben altijd erg voorzichtig, misschien wel te.

Mijn meisje wordt morgen geholpen (buisjes, neus, stembanden) en kreeg dinsdag uitslag over haar lichaam. Voor de zekerheid toch met een arts overleg gehad.

20. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Nog even een update: de operatie is gisteren doorgegaan en hij heeft het fantastisch gedaan. Is nu alweer helemaal de oude. Bedankt voor de tips We hebben aangegeven dat hij koorts had gehad, maar dat was geen enkel probleem zolang hij op die dag maar geen koorts had. Hij was zelfs wat aan de koude kant toen de zuster hem tempte.

Share This Page