wie gaat er nog meer naar de psycholoog?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sila24, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

even een vraag: ik ben nu 2 x geweest de 1ste keer had ik intake en had ik een mannelijke en toen zei hij van volgende keer krijg je misschien iemand anders en toen was ik blij ik dacht dat ik een vrouwelijke zou krijgen maar vandaag zag ik hem weer , en ik voel me niet op mijn gemak met hem en kan mijn verhaal niet helemaal vertellen omdat het een man is , hoe kan ik dit uitleggen aan hem ik durf niet:)

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik begrijp dat het een grotere praktijk is? Is er misschien ook een administratief medewerker? Dan zou je misschien bij die persoon je afspraak kunnen verzetten naar een vrouwelijke psycholoog?

Ik zou het wel aankaarten, hij zou daar mee om moeten kunnen gaan. Ofwel hij verkent met jou waarom je moeite hebt om bij hem je verhaal te doen ofwel hij draagt je over. Probeer het kort te houden en hou het bij jezelf. Je hebt alleen jezelf er mee als je dat niet doet.

Succes!

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey rosao thnx jij bent mijn reddende engel geweest toen ik heel erg misselijk was tijdens de zwangerschap.
    De redenn is hij vroeg over intiem zijn met mijn man,ik vind het beetje prive en dan met een man erover praten die ik niet ken ik vind het een beetje vreemd

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het gewoon aangeven. Kan wel bij die man zelf, ze horen wel vaker dat het niet klikt. Je kunt wel zeggen dat je je niet genoeg open durft te stellen bij hem, en dat je liever een vrouw hebt..

een psych is een heel persoonlijk iets. Ik heb er 3 verschillende gesproken (oa. studietijd). Maar daarvan was er maar 1 waar ik echt een goede band mee had. En dat was in mijn geval juist niet de vrouw ;)

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    hoi je kan aaangeven dat je nog moeilijk vind om over bepaalde Lijkt me heel normaal hoor. onderwerpen te praten terwijl je elkaar nog maar net kent.
    een vertrouwensband is er niet meteen.

6. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon aangeven hoor. Die van mij heeft in het begin vaak gezegd dat als ik het idee had dat we geen klik hadden ik het gewoon moest zeggen. Ik loop nu al ruim 3 jaar bij dezelfde psycholoog en het contact is pirma maar toen ik vorig jaar een miskraam kreeg kon ik daar met hem niet goed overpraten en heb ik om een vrouw gevraagd voor dat stukkje van de behandeling.
    Een behandeling werkt veel minder goed als die klik er niet is en een beetje psycholoog snapt dat. ;)

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hm ok thnx voor de reacties , en ff nog iets is het gebruikelijk dat de pysch zijn/haar 06 nr geeft aan patient?

8. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je met 06-nummer z'n privé nummer?? (sorry, woon in België :)) Als het zijn privé nummer is vind ik het een beetje vreemd. Mijn psych zou dat niet doen. Er is en blijft een verschil tussen werk en privé. Mijn psych zou - in geval van crisis- er wel op benadrukken dat ik haar altijd mag bellen op haar werk of naar het ziekenhuis ofzo... Maar niet bij haar thuis. Er zouden nogal wat patiënten zijn geloof ik die misbruik zouden maken van dat nummer en ze zou nooit meer een minuutje rust hebben geloof ik.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ik vond het ook raar , ik wist zijn achternaam niet en had het nodig om door te geven aan uwv dus toen vroeg ik of hij zijn volledige naam wou opschrijven en toen zag ik dat hij ook zijn 06 erbij heeft gezet

10. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    strange... Ik zou mezelf snel een andere psy zoeken ;)

11. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Een andere psycholoog vragen is normaal. ;)
    Ik doe zelf een opleiding psychologie en 1 van de eerste punten die in de opleiding naar voren komen is: dat de cliënt (en / of diagnosticus) een goede band / klik moeten hebben.
    Dan bedoel ik in een professionele relatie.
    Mocht dit van 1 van de 2 niet het geval zijn dan moet hij je doorverwijzen.

Is het een 06 nummer van de praktijk of privé?:(

succes

Groeten Jane

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

prive nummer want van de praktijk is gewoon en lokale nummer.

jeetje nu vind ik het wel erg bizar en ook omdat hij gelijk over ons sexleven vroeg enzo is dat wel normaal gelijk de 2 de afspraak dat hij daarover begint?? de eerste keer was de intake, aangezien jij ook de opleiding doet weet je het wel denkik
    ow en ik vind het nu wel creepy worden want volgende keer dat ik erheen moet is s'avonds en gebouw is dan helemaal leeg alleen ik en die pysch. :$sh.t heyyyy

13. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij vroeg over je seksleven de 2de keer? Hmmm... hangt ervan af voor welke reden jij bij die psy gaat natuurlijk. Als de reden intimiteit of relatieproblemen of weet ik veel wat is dan is dat natuurlijk niet zo vreemd dat hij ernaar vraagt... Als de reden iets is waar het niets mee te maken heeft... tja dan... (zou ik zeker niet gaan s avonds alleen ;) )

Ik zou daar sowieso niet met een man over willen praten. Behalve dan als ik hem al heel lang ken en ik echt vertrouwen in hem heb, dan misschien... Maar anders... écht niet!

14. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Hebben jullie jouw hulpvraag al bepaald?:(
    Als je naar een psycholoog gaat met een bepaalde vraag, dan kunnen jullie samen de hulpvraag bepalen. In de intake en de gesprekken erna kunnen er natuurlijk meerdere punten te sprake komen.

Maar alleen het feit: dat je je niet prettig voelt bij deze man is een reden om niet door te gaan.

Ik kan niet bepalen of hij bijbedoelingen heeft i.v.m. het telefoonnummer. Maar het feit, dat jij dat niet prettig vind is ook een reden om niet door te gaan.
    Ik zou een collega vragen (die vrouw is).
    Want als je je niet prettig voelt, dan kan je ook nooit jezelf zijn in een gesprek en op die manier kom je niet tot een oplossing van je hulpvraag.
    en je gaat natuurlijk naar een psycholoog om met een probleem om te leren gaan etc. of om er een oplossing voor te vinden.
    je bent daar voor jezelf en niet om iemand anders een plezier te doen (ook de psycholoog niet).
    Als je een andere psycholoog vraagt, houdt dan in gedachten dat dit een professionele relatie is. Je kan jouw eigen psycholoog niet kwetsen. Je hoeft geen rekening te houden met zijn gevoel. Hij is niet je partner maar je professionele hulpverlener.

Succes.

jane

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee ik ga niet voor reltietherapie offzo ik ga voor postnatale depressie hulpvraag is hoe kom ik uit de depressie

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    sexleven ivm depressie is natuurlijk niet zo'n hele raar vraag. Depressie kan je sexleven behoorlijk beinvloeden, is een van de symptomen dus een neutrale vraag daarover is niet raar.
    Wat wel raar zou zijn is als hij bijv. vraagt welke standjes je doet.

Als jij je er niet goed bij voelt een ander vragen.
    Misschien even bellen naar 'm om dit te overleggen

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahah dat zou wat zijn zeg als hij dat zou vragen jeetje:Dmoet er niet aan denken

18. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    zoals eerder aangegeven, jij voelt je niet prettig bij hem. Maakt niet uit wat de aanleiding daarvoor is, maar het is reden genoeg om aan te geven dat je graag een andere psy wilt. Jij komt daar voor je zelf, als jij dingen niet verteld omdat je je niet prettig voelt bij hem, dan heeft het geen zin om daar heen te gaan en kom je niet verder.

Ik zou bij de secretaresse of wat ze daar ook hebben dat aangeven en vragen of je een anders psy kan krijgen, en anders naar een andere praktijk heen gaan.

Ik ben hier naar een psy geweest, ook in een praktijk. Maar heb altijd dezelfde gehad, het is ook wel vreemd als je iemand anders zou krijgen vind ik. Ik had een vrouw, in de praktijk waar ik heen ging zaten alleen maar vrouwen ;)

19. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    ow en eh, vaak hebben ze ook nog een werk 06- . De heren hier op mijn werk wel iig. Die 06 is bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur. Omdat ze vaak op de weg zitten.
    Bij de praktijk waar ik zat, kon je altijd bellen, ook buiten werktijden, je hoorde dan een bandje, waar op stond dat je bij dringende zaken kon bellen met telf.nr .....
    Dat was dan een 06- nummer. Maar het kon wel zo zijn dat je dan niet je eigen psy kreeg maar een van de andere vrouwen. Net wie er dienst had zeg maar.

Deel Deze Pagina