Gynae - miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilya, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik ben nu vijf weken en enkele dagen zwanger en heb 20 augustus een afspraak met de gynae. Omdat ik steeds meer vind dat het zo lang wachten is, heb ik gisteren gebeld, maar de assistente zei dat het ideaal is omdat ze dan zeker zijn dat er een hartslag te horen is...
    Net als velen ben ik bang voor een miskraam en vraag ik me af, als er iets mis is met het 'kindje', zal ik dat dan voelen? Heb je altijd bloed als je een miskraam hebt? Ik vraag me af of er een kans is dat ik de 20ste daar ben en ze me zegt dat er geen hartslag is...
     
  2. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik begrijp precies wat je bedoelt; ik heb me daar de eerste drie maanden ook ontzettend druk over gemaakt, maar je lost er niets mee op. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam. Als het niet goed zit, dan kun je daar niets aan doen. Maar belangrijker: 85% van de zwangerschappen eindigen in een gezond kindje en het merendeel van de zwangerschappen die bij de overige 15% horen, zijn al afgebroken voor men weet dat er een zwangerschap is. Je bent dus al een eind op weg!
    En oh ja: een miskraam merk je (volgens mij altijd) wel. Zelf heb ik (na een eerdere miskraam) wat bloedverlies gehad in de negende week en dat betekende helemaal niets.
     
  3. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Als je echt heel onzeker bent moet je gewoon vragen voor een extra echo. Stress tijdens de zwangerschap is niet gezond. Ik heb een miskraam gehad en daarom de tweede zwangerschap al met 7 weken een echo gekregen zodat je niet zo ongerust hoeft rond te lopen. Dus ik zou zeggen, gewoon aangeven dat je er niet van slaapt en met 7 weken een echo aanvragen.
     
  4. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb er zelf vrij veel vertrouwen in (lijkt misschien niet uit mijn vraag), ik heb al eens een miskraam gehad (bij een ongeweten zwangerschap jaren terug, ik wist het pas door de miskraam) en ik voel dat mijn lichaam er nu klaar voor is. Ik leef en ben gezonder en heb er vertrouwen in. Ik vind het gewoon zo vreemd dat de mensen aan wie ik zeg dat ik zwanger ben (dat zijn er niet veel) meteen reageren van 'och, het is nog pril, hou er maar rekening mee dat...' en daarom begin ik me zorgen te maken. Maar aan mijn symptomen en zo en het idee dat ik echt gezond ben, heb ik wel vertrouwen. Je zou het al aan niemand zeggen door die opmerking te krijgen. Eerst zei mijn man 'we zeggen het al aan de wereld', maar na het horen van die reacties, heeft hij ook zoiets van 'ja, dan wachten we er mee'. Bedankt voor jullie reacties. Ik kan inderdaad een echo 'eisen' als ik me toch te veel zorgen maak, maar terwijl ik dit herlees, glimlach ik, want ja, ik heb nog vertrouwen in mijn lichaam!
     
  5. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    Goed zo! en nog gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er van!
     
  6. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Een miskraam hoef je niet altijd te merken, het kan ook een missed abortion zijn. Dan is het kindje al overleden maar de miskraam is nog niet op gang gekomen. Dat heb ik zelf een keer meegemaakt bij een zwangerschap van 10 weken. Kindje was al met 6 weken overleden, kwamen we bij echo achter. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor! Iedereen zit met die gevoelens. Gaat het wel goed, je ziet en voelt niks, dus je weet niet hoe het zich verder vordert. Als je eerder een miskraam hebt meegemaakt, dan zou je toch al eerder een echo kunnen krijgen? Met 6-7 weken? Hou je vast aan de gedachte dat de meeste zwangerschappen gewoon goed aflopen, hoe gemakkelijk dat ook is gezegd vanuit deze kant. Ik heb er pas sinds een paar weken vertrouwen in, nu ik mijn kleine uk elke dag wel even voel. Daarvoor was ik ook een bang haasje. Geniet gewoon van je zwangerschap en vertrouw op je lichaam! Nog van harte proficiat en heeel veel succes met je eerst echo. Laat ff weten hoe het gegaan is!
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    heb de zelfde gevoelens gehad en was bang dat ik bij 7 weken 3 dagen geen hartje ging zien.
    Je kan niet meer doen dan afwachten en proberen vertrouwen te krijgen in je zwangerschap hoe moeilijk dat ook is.
    zelfs na mijn echo werdt ik opnieuw bang ( ondanks dat ik het hartje zag kloppen) dat ik de 12 weken grens niet ging halen.
    Ik denk dat dit normale feelings zijn die ieder doormaakt.
    succes met wachten en tellen tot 20 augustus...
    LIEK

    PSSS eigenlijk heb je nog mazzel dat je een vroege echo hebt.
    als je zwanger geworden bent zonder gyn bezoeken enz dan ga je normaal bij de VK en krijg je vaak een termijnecho rond de 12 weken. :D
     
  8. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Blijf je dan die symptomen behouden bij missed abortion? Don't worry, ga mezelf niet ongerust maken, maar vraag het me gewoon af :)
     
  9. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lilya

    Bij mijn missed abortion had ik gewoon nog last van misselijkheid enz.
    En bij m'n miskraam ook.
    Dus zegt helemaal niks...
     
  10. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Je moet echt niet ongerust zijn, en alle nare verhalen gewoon ff overslaan. Daar maak je jezelf alleen maar onnodig ongerust mee. Maar als je het wilt weten of alles goed is, gewoon zeggen dat je het wilt weten met 7 weken, vrij normaal lijkt mij.

    Trouwens....als een vruchtje niet goed is, hoef je daar niks van te merken. Heb voor mijn dochtertje 4 miskramen gehad. Van 8 weken tot 4 maanden, maar heb er maar 1 keer iets van gemerkt. Toen stroomde het bloed ineens eruit. Bij de anderen echt helemaal niets! dat is gewoon zo verschillend per vrouw-zwangerschap.

    Sorry voor toch nog 1 naar verhaal. Niets meer lezen van nare dingen, gewoon bellen en vragen...netjes eisen en daarna genieten. ps. daarna is het alleen maar onzekerheid, en eh die stopt helaas ook niet als je kindje geboren is....dat is moeder worden en zijn ..ff wennen hoor dat kwetsbare gevoel. ...succes ;) annette.
     

Deel Deze Pagina