Hoi allemaal, Afgelopen zondag heb ik mijn eerste IUI gehad. Nu begint het spannende wachten, maar ik maak me toch zorgen over hoe de IUI is gegaan. De inseminatie verliep goed, maar toen de gyn klaar was en ze de eendebek eruit haalde, voelde ik direct dat het zaad er weer uitliep. Ik weet natuurlijk niet hoeveel er uitliep, maar mijn man had 3.9 miljoen zwemmers en als daarvan dan ook nog een flink deel er weer uitloopt, vraag ik mij af of we nog wel een goede kans maken. Voor de mensen die ook IUI hebben gehad: is het normaal dat er gelijk wat uitloopt bij het eruit halen van de eendebek? Zijn er ook meiden bij wie dit is gebeurd en die toch zwanger zijn geraakt? Ik baal hier erg van en ben een beetje bang dat deze poging dus al is mislukt hierdoor...
Dat is niet het zaad wat je voelt lopen, maar je eigen slijm / vocht Ik dacht het ook altijd hoor, maar je baarmoedermond sluit zich weer zodra de katheter is verwijderd, dus het kan echt geen kant op. Succes met de wachtweken!
Het is heel normaal dat er meteen na de inseminatie wat vocht uitloopt. Dat kan helemaal geen kwaad. De zaadcellen worden heel hoog in je baarmoeder ingespoten en kunnen er niet meteen weer uitlopen, tevens beginnen ze meteen al de goede kant op te zwemmen richting je eileiders. Succes met de wachtweken!
Klopt dit zei de Vpk ook tegen mij want ik schrok ook heb trouwens zondag ook mijn eerste iui gehad!! Spannend!!
Inderdaad is het je eigen vruchtbare slijm en glijmiddel van de eendenbek. Ik heb dat ook altijd gehad. Ze zeggen dat het inderdaad gewoon echt niet kan, dat geloofde ik maar dan... Succes met de wachtweken!
Bedankt voor het geruststellen! @Doortje, glijmiddel kan het bij mij niet zijn, want ze zij dat ze dat niet gebruikte omdat dat mogelijk een nadelig effect heeft op het zaad. Maar dan zal het inderdaad wel eigen slijm/vocht zijn (lekker praatje, maar ben toch blij dat ik het weet nu). @Brttdnny, we gaan dus gelijk op, spannend!