Operatie hypospadie, wie ervaring mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie84, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Na maanden wachten op de oproep voor de operatie kregen we vanmiddag eindelijk te horen wanneer de operatie zal zijn.
    Op woensdag 29 oktober wordt onze zoon van nu ruim 14 maanden hier 's morgens aan geopereerd in het Radboud ziekenhuis. Ik zie er best wel tegenop dat hij onder narcose gaat en de tijd erna met blijven in het ziekenhuis met waarschijnlijk pijn en een week een katheter, waardoor hij niet mag zitten.
    Heeft iemand ervaring met deze operatie en misschien wel tips o.i.d. waar we ons op voor kunnen bereiden?

2. Monique1805

18 okt 2013
    21
    0
    0
    Hallo,

Nog geen ervaring ermee.
    Wij zitten nu nog te wachten op de oproep voor de operatie. Zijn in juli geweest en nog niks weer gehoord van het ziekenhuis. Ons zoontje word in november 18 maand.
    Was ook wel benieuwd naar ervaring, tips..

3. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Dan wachten jullie ook al lang. Wij zijn toen in mei/juni geweest en begin augustus is hij helemaal nagekeken of hij wel gezond genoeg is voor operatie. We zouden toen eigenlijk een datum krijgen, maar die was er nog niet. We zouden snel gebeld worden, dat duurde 2 maanden.
    In welk ziekenhuis is bij jullie de operatie?

4. Monique1805

18 okt 2013
    21
    0
    0
    Wij vinden het ook lang duren hoor. Met 3 maanden op controle bij het cb was het ontdekt. Met 5 maanden naar het ziekenhuis geweest en toen hadden ze gezegt dat hij idd hypospadie heeft. Toen hij 14 maanden was weer geweest, nagekeken door dekinderarts in het ziekenhuis en gezegd dat ze na de zomer een afspraak zouden maken, maar nog niks gehoord. Op internet lees je ook verschillende leeftijden. Sommige pas met 4 jaar, sommige met 1.5, andere als ze 2 zijn.
    Hij word in het Martini ziekenhuis in Groningen geholpen. Zal maandag es gaan bellen over hoe en wat. Ook omdat hij steeds meer bewust word over zijn lichaam en lichaamsdelen ;)

5. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Zijn er nog meer mensen met ervaringen of tips???

6. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hoi Lelie84,

Spannend hoor! Ons zoontje is geboren met een voorloper van hypospadie. Niet heel ernstig en ook geen idee in welke mate jouw zoontje het heeft, maar ik zal wat vertellen..
    Zijn voorhuidje zag er anders uit, een soort hapje was er uit en er zaten als het ware 2 oortjes aan (2 plekjes waar er een teveel aan voorhuid was). En het zat verkleefd aan zijn eikeltje. Zijn plasgaatje leek wat groter, maar was niks mee aan de hand en was gewoon goed zo en ook lastig te beoordelen zo klein. Hij is geopereerd in juli, toen hij 9.5 maand was ongeveer. Bij de operatie hebben ze gelijk gekeken of hij een kromstand had aan zijn piemel, d.m.v. een kunstmatige erectie. Ze hebben toen vloeistof ingespoten waardoor het piemeltje stijver wordt en ze kunnen bepalen of er een kromstand is. Als het nodig was zouden ze dit direct verhelpen, maar dat was niet het geval. Ze hebben wat sneetjes gemaakt en verklevingen los gesneden en het voorhuidje netjes om zijn eikeltje laten sluiten. Nu ziet het er allemaal heel normaal uit.

Na de operatie was zijn piemeltje ontzettend gezwollen. Dit zakt na een paar dagen en dan pas zagen we langzaam het resultaat.

De arts zei ons bij de controle (voor de operatie dus, de eerste afspraak) dat zijn advies was het gewoon te laten en over 10 jaar te beoordelen. Alleen wij hadden zoiets van, nu heeft hij nog weinig besef van wat er komen gaat en zal het zich ook niet herinneren. Daarnaast wilde we voorkomen dat hij zich ging schamen of het ons later kwalijk zou nemen er niks aan gedaan te hebben. En dat hij als hij wat ouder is alsnog geopereerd zou moeten worden, dan is er immers veel meer besef.

Als je nog vragen heb dan lees ik ze wel! Succes en sterkte alvast! Het is ontzettend spannend om je kleintje te laten opereren en in de handen van een ander achter te laten..

7. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt Miranti!

Bij onze zoon is het meer 1 grote flap voorhuid bovenop, maar niks aan de onderkant. Maar dat van die vloeistof inspuiten zullen ze hier ook wel doen denk ik. Ze wilden wel zijn kromstand bekijken, dus dan zullen ze het wel zo beter kunnen zien natuurlijk.
    Ik ben er in mijn hoofd best veel mee bezig. Maar dat komt ook omdat ik mijn spoedkeizersnee vorig jaar alleen heb moeten ondergaan, omdat mijn partner het niet aan kon om mee te gaan. Snapte en snap ik nog steeds helemaal. Alleen is het tot nu toe nog niet gelukt dat hij erbij is als zoonlief onder narcose gaat, dus dan ben ik (weer) alleen. Ik heb mijn moeder gevraagd of ze mee wilt voor mij. Gelukkig wil ze dat! Maar het maakt het allemaal erg spannend! Ik ben wel blij dat ik gewoon 24 uur per dag bij mag blijven, ik moet er niet aan denken dat hij bang is, of pijn heeft en dat ik thuis ben. Ik zit dan toch niet rustig thuis.
    Het is gelukkig een operatie die ze regelmatig doen.

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Heftig zeg van je ks!

Hier mocht mijn partner wel mee richting de ok, maar eenmaal in de wachtruimte van de ok mocht alleen ik mee of de papa naar de ok zelf. Ik ben mee gegaan.. Dat vond ik ook echt vreselijk! Maargoed. Het moest.
    Ja bij die kleintjes mag je gewoon totdat ze onder narcose zijn erbij zijn en zodra ze terug zijn van de ok mag je er ook al heel snel weer bij. Dat vond ik ook wel fijn! En daarna mochten we ook gewoon op de afdeling blijven, maar hij hoefde geen nachtje te blijven. Hij mocht dezelfde dag naar huis, dus dat was erg fijn! Jammer genoeg moesten we bijna terug, omdat hij niet kon plassen.. Zijn hele buikje zette op en hij was veel aan het huilen, dat kwam door de katheter die erin had gezeten. Tip van de uroloog uit het WKZ was toen onder de douche te gaan staan met hem, (eigenlijk mocht de wond niet teveel nat worden, maar we moesten wel want het was anders 3 kwartier rijden naar het ziekenhuis en voordat je dan bij de arts bent) en toen heeft hij steeds kleine beetjes geplast. De druk was eraf en dezelfde nacht plaste hij gelukkig al beter! Gelukkig, anders moesten we weer terug.

De operatie heeft hier trouwens ongeveer een uur geduurd.

Hebben ze bij je zoontje al echo's gemaakt? Om de nieren en urinewegen te bekijken?

9. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ik lees meer dat de kinderen al na 1 dag naar huis mogen. Hier werd toch echt gezegd dat we paar dagen moeten blijven.
    Het lijkt mij ook echt helemaal niet leuk om hem naar de ok te brengen enzo, maar ik moet me er maar overheen zetten vind ik! Want hoe rustiger ik ben, des te rustiger is mijn zoontje natuurlijk.
    Er zijn geen echo's gemaakt, daar hebben ze het ook niet over gehad...

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hoe lang je zoontje moet blijven hangt denk ik ook af van de ingreep. Bij mijn zoontje was het dus allemaal cosmetisch en de kromstand bekijken. Moet er bij jouw zoontje meer gebeuren?

Hier hebben wij 1,5 mnd ofzo na de geboorte echo's gehad van zijn urinewegen en blaas enzo. Om te controleren of alles inwendig wel in orde was, omdat dat dus het geval kon zijn bij Hypospadie.

11. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Zijn urinebuis is te kort en komt er aan de onderkant van eikeltje uit, ipv aan de voorkant. Dus ze moeten van een gedeelte vd voorhuid zijn urinebuis verlengen. En een uitgang aan de voorkant maken.

Maar de kans dat de operatie doorgaat woensdag wordt steeds kleiner.
    Want ik heb vanmorgen allemaal rode puntjes op zijn buik en rug ontdekt.
    Ik ben bang dat hij waterpokken krijgt!
    En dan mag hij waarschijnlijk niet geopereerd worden.
    Als het waterpokken zijn zullen we dat morgen/maandag vast beter kunnen zien. En dan moet ik maandag ziekenhuis bellen om te overleggen.
    Ik baal echt enorm!!!

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Dat is wel een wat grotere ingreep dan bij mijn zoontje. Dan snap ik dat hij misschien langer moet blijven. Wat spannend allemaal zeg. Hopelijk verloopt de operatie snel en herstelt hij vlug. Hier ging het wel snel! Over 2,5mnd weer terug op controle.
    Ik weet niet of je dat allemaal wilt delen en een pb mag dan ook, maar kan jouw zoontje wel gewoon 'normaal' plassen nu?

Wat balen zeg van de rode puntjes. Misschien maandag vroeg gelijk laten beoordelen door de huisarts of het de waterpokken zijn en dan inderdaad ziekenhuis bellen. Zou erg balen zijn! Hopelijk kan je zoontje snel geholpen worden!

13. WitteN

WitteN Niet meer actief

Ik lees mee. Hier ook een zoontje met hypospadie. Begin december moeten we naar de uroloog voor het eerst.. Erg spannend allemaal.

14. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Mijn zoon kan gewoon plassen, plast ook tegen muur en mij aan..
    Alleen moet hij er meer druk achter zetten, en plast dus ene keer bijna niks, en andere keer heel veel.

Vlekjes zijn toch echt waterpokken geworden 😒

15. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Zoon mag a.s. woensdag niet geopereerd!!!
    Niet omdat het voor hemzelf niet fijn is, want hij is verder niet ziek.
    Maar vanwege protocol weigeren ze kinderen met waterpokken aangezien er ook kinderen zijn met lage weerstand en dat risico willen ze niet lopen!
    Nu dus weer wachten op de volgende oproep zucht....

16. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ah balen zeg!! :(

Krijg je nu automatisch een nieuwe oproep of moet je bellen als de waterpokken verdwenen zijn en dat je dan een nieuwe oproep krijgt? Hopelijk wordt hij snel geholpen!

17. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Vandaag gebeld of ze al een nieuwe datum
    Hebben: en ja!! 24 november is nu de operatie!!!
    En aangezien mijn zoon de BMR vaccinatie en die andere die erbij zit met 14 mnd niet gehad had, heb ik die vandaag meteen gehaald, aangezien er minimaal 2 weken tussen moest zitten.
    Ik ben erg blij dat we zo snel weer aan de beurt zijn!!!

18. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Fijn dat het nu toch snel gaat gebeuren! Spannend. Sterkte!

19. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Dank je wel!

20. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ik slaap al dagen slecht ivm de operatie maandag. De vorige keer had ik dit niet, maar ik denk dat het nu komt omdat het uitgesteld is en ik was er de vorige keer helemaal klaar voor.
    Ik droom er steeds over, en ben er veel meer mee bezig dan toen de operatie eigenlijk was pffff....

Deel Deze Pagina