Help keukende rode vlekjes!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kwabbernoot, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #1 Kwabbernoot, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Ohh help! Ik heb ineens drie vreselijk jeukende vlekken op mijn buik. Wat is dit?? Kent iemand het?? Ben zoo bang voor de 5e ziekte en een spontane abortus. Het jeukt, voel me niet helemaal 100% maarja, ik ben natuurlijk ook zwanger. Niet echt misselijk, geen koorts, veel last van mijn darmen maargoed, dit is allemaal normaal in een zwangerschap.

Ik heb een gastouderkindje maar hij is vorige week thuis geweest, hij heeft nu de zesde ziekte(vermoedelijk). Mijn neefje is kortgeleden blootgesteld aan waterpokken maar zit nog in de incubatietijd, we hebben hem gister gezien dus zo snel zou ik het niet kunnen krijgen denk ik én ik heb het al gehad. De zesde ziekte zou ik dan na twee weken ineens krijgen, kan dit wel?? En zou dit ook de vijfde ziekte kunnen zijn ipv zesde ziekte, hoe zeker is zo'n vermoedelijke diagnose van de huisarts??

Ik ben zo bang, kan iemand mij geruststellen??

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Niemand!? Ik vind het echt eng!!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Geen idee meid, maar kan me voorstellen dat je je druk maakt

Morgen de vk bellen en vragen of ze je wil testen op antistoffen voor de 5e ziekte. Ze kan kijken of je het al ooit hebt gehad of op dit moment doormaakt. Meer dan de helft van alle NL ers heeft al eens de vijfde ziekte gehad in hun leven

Maar volgens mij begint de 5e ziekte altijd eerst op de romp? En met roodgeslagen wangen? Veel sterkte meid, hopelijk is het onschuldig

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ps: 5e en 6e ziekte ziet er volgens mij normaal identiek uit

Bij de 1 krijg je eerst koorts en daarna vlekken
    En bij de ander eerst vlekken en daarna koorts geloof ik
    Hier kan de HA het nooit uit elkaar houden

Maar mij lijken het eerder waterpokken? Waterpokken kan je namelijk meerdere keren krijgen in je leven ( wist ik tot voor kort ook niet)

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik hoop niet voor je dat het waterpokken zijn :( want dat kan heel erg zijn voor je ongeboren kindje :(

5de ziekte is het niet, heb ik toevallig vorig jaar gehad en dat ziet er echt heel anders uit.

Als er niet meer plekjes bijkomen denk ik niet dat het waterpokken zijn hoor, als je die als volwassene krijgt is het sowieso heel hevig meestal.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    oke dus misschien waterpokken, daar vind ik het eigenlijk ook op lijken. Er zijn volgens mij geen plekjes bijgekomen of eentje onderop mijn rug want daar jeukt het nu. Als het waterpokken zijn moet het toch in een keer de volle mep zijn?? Dus dat er echt aardig wat butjes na elkaar doorkomen?? En bij de 5e en 6e ziekte is toch ook koorts en idd die rode wangen? Want dat heb ik helemaal niet.

Ik bel voor de zekerheid de verloskundige straks, ga eerst even douchen en nakijken of ik niet meer bultjes heb gekregen. Maar ik denk zoiezo niet dat ze mij willen zien want daar lopen alleen maar zwangere vrouwen rond, straks besmet ik iemand.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #7 Kwabbernoot, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
    Maar kunnen de waterpokken zo snel al trouwens? Dat zou dan van afgelopen zondag moeten zijn??

Edit: Ik lees net dat de incubatietijd van de 5e ziekte 7-14 dagen is. Dit zou dan wel weer kloppen. Ben vorige week ook hangerig en erg moe geweest(maarja, natuurlijk ook zwanger..) en nu ineens die vlekjes. Jeuken die dan ook bij de 5e/6e ziekte?

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

zijn het niet gewoon zwangerschaps puistjes die kun je volgens mij overal krijgen, die zijn gevoelig en kunnen ook jeuken. Tenminste bij mij jeukte ze wel....

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee ik zit wel onder de puistjes maar die zien er anders uit.

10. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

dan weet ik het niet, maar waterpokken zou volgens mij wel heel snel zijn....maar goed ik ben geen dokter dus alles kan.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dat lijkt mij ook. Nouja, misschien valt het wel mee en is het helemaal niks:D Lets hope so!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik had bij de 5de ziekte bijna 40 graden koorts..dus lijkt me niet dat je dat hebt want dat had je wel gemerkt!

13. Troel

Troel Niet meer actief

zijn t niet gewoon wat bultjes? Niets ergs? Zoals Troelala als zei? (leuke naam trouwens Troelala..;) ) Ik heb ook een heel andere huid sinds ik zwanger ben.. rode vlekjes, bultjes en sommige jeuken.. Wil alleen maar zeggen dat t helemaal niet iets engs hoeft te zijn! ;)

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nou heb me helemaal ingesmeerd en gecontroleerd net, na het insmeren geen jeuk meer en nergens anders bultjes. Zal wel weer een of ander soort eczeem zijn, heb ook eczeem op mijn gezicht, hoofdhuid en op mijn handen dus ik gooi het op die boeg!

Dank voor het meedenken allemaal! Liefs, Kwabbernoot

Deel Deze Pagina