Ik ben geopereerd aan mijn knie toen ik 13 weken zwanger was van de jongste. Heb toen ook een ruggenprik gekregen. Hij heeft er niks aan overgehouden hoor
Zo ben gisteren bij de gyn geweest en vandaag bij de anesthesist geweest. @Wachtende, bedankt voor de tip! Hij vond het een goed idee van de lokale verdoving. Ik krijg een uur voor de operatie pcm. Ruggenprik doen ze 5 min van tevoren zodat die zo kort mogelijk zit. Zonodig geven ze iets morfine-achtigs maar heb aangegeven dat ik liever niets anders wil dan pcm. Alleen balen dat ik pas om half 2 aan de beurt ben. Mag om half 8 een beschuit eten en verder alleen drinken. Volgens mij ben ik dan allang omgevallen. Doe deze zwangerschap niks anders dan eten
Ah wat fijn dat je er wat aan hebt gehad ! Ik zou de planning even bellen vragen of je eerder mag in verband met je zwangerschap. Mensen met diabetes gaan als eerste maar ik vind dat zwangere ook wel recht op wat voorrang hebben. Mag je ook niet helder vloeibaar tot 2 uur voor de operatie (even navragen bij je ziekenhuis) dat scheelt weer wat. Nou heel erg veel succes, laat je weten hoe het gegaan is ?
Hmm... kom ik dan niet als een zeur over? Of zal ik mn man laten bellen haha... die boodt dat al aan. Ja, helder vloeibaar mag tot 2 uur van tevoren, had al bedacht dat ik dan maar aan de appelsap ga, dat helpt misschien iets.
Hier toch maar niet gedaan. Voel me wat bezwaard en ze hebben al geregeld dat ik snel geopereerd kan worden. Ik zie wel of ik het volhou. Zou het een erge ramp zijn als ik wat later nog een kleine cracker eet ofzo? Hoe groot is de kans dat je gaat overgeven bij een ruggenprik?
Echt niet doen !! Ten eerste je operatie zal niet doorgaan. Ten tweede je wil echt die risico's niet nemen. Het gaat er niet om dat je misselijk zal worden. Het gevaar is dat de maaginhoud in de longen terecht komt. Dit is een hele nare complicatie die ook zeker een groot risico heeft voor het kindje. Gewoon het laatste tijdstip dat je mag eten ook echt gaan eten, ook al moet je hier heel vroeg de wekker voor zetten. Daarna voor zolang het mag lekker appelsap drinken.
ik ben in mijn zwangerschap ook geopereerd was toen 19 weken zwanger. alleen was dat onder algehele narcose. voordat ik geopereerd werd, wilden ze mij eigenlijk een permanente ruggeprik geven omdat ik zo ontzettend veel pijn had en ze eerst niet wisten waar het vandaan kwam. dus ik neem aan dat de ruggeprik niet veel kwaad kan.
Red, volgens mij word je een dezer dagen geopereerd, wil je heel veel succes en sterkte wensen! Beterschap!
Dank je! Ben vandaag geholpen. Alles is goed gegaan. Alleen hebben ze uiteindelijk niks gedaan. Scheur zat te dicht tegen de binnenkant waardoor mn halve meniscus eruit zou moeten en de kans op slijtage aan mn knie erg groot is. Mogelijk hersteld het vanzelf als ik de komende 3 maanden rustig aan doe en niet door mn hurken ga. Ik hoop t! Pcm is denk ik wel voldoende, t is goed te doen zo. Had wel enorm veel honger! Kreeg gelukkig op de afdeling gelijk te eten.
Hee !! Wat vervelend dat ze uiteindelijk niets voor je hebben kunnen doen. Je herstel zal wel vrij vlot gaan dan. Ben blij dat alles goed gegaan is
Fijn dat alles goed gegaan is, rustig aan dus nu voorlopig! Wel jammer dat het tja 'voor niets is geweest' omdat ze niets konden doen. Sterkte, beterschap!
Ja, das wel jammer. Maar als dan maar vanzelf hersteld, is t niet zo erg. Vond opzich de ruggenprik en operatie zelf wel meevallen. Operatie was wel interessant haha. Gezellig gekletst en meegekeken. Ruggenprik vond ik ook goed te doen. Heb nu alleen last van een soort spierpijn door mn hele benen in, dat is vervelender dan de pijn in mn knie, dat valt erg mee. Maar voor mn benen heb ik de pcm echt nodig en probeer om de 8 uur aan te houden, maar dat lukt dan net. Werd er vanmorgen vroeg ook wakker van en kon pas weer slapen toen de pcm inwerkte. Verder strompel ik hier wat rond en lig verder wat op de bank te internetten haha. Vanmiddag even meegeweest boodschappen doen maar dat viel me toch erg zwaar op krukken door de winkel. Nu maar lekker rustig aan.
Hallo allemaal, Hier ook nog een vraagje. Ik wordt binnenkort ook geopererd aan een liesbreuk. Maar is het gevaarlijk voor de baby als ik dan 3 a 4 weken zwanger zou zijn ivm narcose en of ruggeprik?? Please kan iemand mij hier meehelpen?!
Wat ik begreep is dat ze liever de eerste 3 maanden niet opereren. Als jullie bezig zijn voor een kleine, zou ik persoonlijk nu niet proberen zwanger te raken en pas na de operatie er weer voor gaan.
Je hebt pb. Zie hier echter dat je nog niet zwanger bent...dan zou ik wachten tot de operatie is geweest en overleggen met de chirurg wanneeer het weer verstandig is. Het heeft natuurlijk wel tijd nodig om te genezen.