Coke en borstvoeding

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NieuwWolkje, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Hallo, een vriendin van mij is gisteren uitgeweest en heeft een gram coke gesnoven. Ze geeft borstvoeding, en heeft de slechte melk vandaag afgekolfd en weggesmeten. Nu is de vraag, hoelang zit coke in moedermelk? Wanneer kan ze terug borstvoeding geven?
    Begrijp me niet verkeerd, ik keur dit zeker niet goed, maar ik begrijp wel na maanden zwanger te zijn en je te gedragen dat je nog even eens je gedachten wil verzetten, maar dan niet als je borstvoeding geeft.

2. bereke

bereke Niet meer actief

Hier ga ik maar niks op zeggen verder...

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

Fijn over op de fles gaan....dan kan ze doen en laten wat ze wilt int weekend!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Over gaan op de fles? Gewoon niet snuiven! Zulke dingen de je gewoon niet als je een kindje hebt.

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    uhhhh.... dit is een grap?

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Misschien kan haar huisarts hier beter antwoord op geven.

Overigens kan ik echt geen begrip opbrengen voor cocaine-gebruik wanneer je borstvoeding geeft, ook niet na enkele maanden zwangerschap. Misschien kan ze idd beter over of kunstvoeding, dan nog vind ik het walgelijk dat ze cocaine gebruikt, maar dan komt haar kindje er in ieder geval zeker weten niet fysiek mee in contact.

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

Klopt! Maar ja...niet iedereen is zo als jou en mij! ;)

8. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Inderdaad, het is zeker niet goed te keuren, maar ik denk wel dat ze er spijt van heeft, ze heeft toch zitten Wenen daarjuist aan de telefoon...

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

denk dat ik met je mee ga...

behalve: :$:(:(:(:(

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

En jou vriendin is toevallig net als jij ook onlangs bevallen...:(
    Weet je zeker dat het niet over jezelf gaat?

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat ik gehoord heb is dat je een paar dagen moet rekenen voordat coke uit je eigen systeem is...en de bv dus ook..zou zeker een week geen bv geven.

Over het feit dat het gewoon not done is om te gebruiken als je bv geeft...zeg ik ff niets denk dat iedereen daar hetzelfde over denkt.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dan heeft ze er hopelijk ook van geleerd!

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Alsjeblieft zeg.... Leer haar om een mama met verantwoordelijkheidsgevoel te worden.

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    k zou zeker 1 a 2 weken geen borstvoeding geven, misschien zelfs helemaal geen bv meer.

En PLEASE laat dr van die zoot afblijven.. dr van af komen is een heel proces!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Cocaïne
    Als je af en toe cocaïne gebruikt, dan is dit 1 à 3 dagen na gebruik nog aantoonbaar. Bij intensief gebruik kan dit oplopen tot 8 dagen.

Oftewel... 3 dagen lang NIET voeden! Dat betekent dus toch OF de vriezer aanspreken of kunstvoeding gebruiken.
    Ongelofelijk domme zet dit zeg..

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Je kan beter cacao snuiven, dat is veel hipper tegenwoordig. En minder slecht.

Wat een topic....

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    toch nog even een extra opmerking bij mijn vorige opmerking..

ik zie dat er nu adviezen volgen.. echter zou ik dit echt aan een arts vragen, ik zou er niet vanuit gaan dat het je lijf uit is. en wellicht inderdaad sowieso stoppen met borstvoeding..

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    tja.......
    lekker voorbeeld heeft dat kind dan zeg..

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Cocaïne en borstvoeding
    Cocaïne komt via de borstvoeding in het lichaam van het kind terecht. Het kind kan hierdoor ademhalingsproblemen krijgen. Het kind kan erg ziek worden, kan gaan braken en krijgt vaak diarree. De stemming van het kind kan erg vlak zijn. Ook kunnen neurologische verschijnselen voorkomen zoals 'trekkingen' (convulsies). Het wordt dan ook sterk afgeraden om tijdens de periode van borstvoeding cocaïne te gebruiken.

20. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    HAAR kindje is 4 maanden, en ik drink en rook zelfs niet, ik ga dan ook zeker geen coke gebruiken. Dus NEEN, dit gaat niet over mijn eigen!

Deel Deze Pagina