Ik loop al 4 jaar met klachten, en ben er net achter gekomen dat door artritis mijn kaakkopje helemaal vervormd is. Nu ben ik doorverwezen naar Groningen ziekenhuis. Ik ben doodsbang voor de operatie, en alvast opzoek gegaan naar mensen die dit ook hebben meegemaakt. Het vervelende is dat ik alleen andere gevallen kan vinden waarbij de kaak naar voren of naar achter is geplaatst, en dus niet een operatie aan 1 zijde.
Hoi zogezegend! Vervelend dat je deze klachten hebt. Echter, operaties aan kaakkopjes voeren ze als het even kan, niet meer uit....... Het probleem wordt na een operatie meestal alleen maar erger. Ik zou sowieso een consult doen in het ziekenhuis waar je naartoe door bent verwezen. Zij kunnen kijken wat de beste behandelmethode is voor jou. Er zijn legio methodes om deze klachten te behandelen zonder dat daar een operatie aan te pas komt. Succes!
Ik ben benieuwd wat ze anders zouden kunnen doen. Het kaakkopje is in de breedte veranderd in een soort hamer vorm hij past ook niet in het kommetje waar hij hoort te zitten en drukt tegen mijn gehoorgang.