Sophie wordt aankomende woensdag geholpen aan haar keel en neusamandelen...niet leuk maar hopelijk knapt ze er van op. Ze is bijna 3 jaar! Wie heeft er ervaring mee? Hoelang duurde het voordat ze opknapte van de operatie en wie heeft er nog goeie tips??? Liefs,
Hoi hoi, Mijn oudste heeft dit ook gehad toen hij bijna twee was. Na de operatie moeten ze gaan drinken. Als ze dit niet meteen doen, dan gaat het onder dwang met een spuitje in mond. Even vervelend maar door de keel vochtig te houden neemt de pijn af en de kans op nabloeding ook. Wij hadden van alles in huis wat hij lekker vond (hij lust helaas geen ijs, dat is natuurlijk wel het beste: waterijsjes). Wij gaven koude appelmoes, en koude knijpfruitjes. Ik had paracetamol zepillen in huis en die hebben we de eerste dagen standaard drie keer op een dag gegeven . In het ziekenhuis kreeg hij er ook brufen drank bij en dat hebben we ook voor thuis gehad, voor de eerste paar nachten. Mijn zoontje was de eerste paar dagen behoorlijk van slag. Ik heb hem een week binnen gehouden en rustig aan gedaan. Na een dag of 4 kreeg hij weer wat praatjes en begon hij weer wat brood te eten (zonder korstjes). Verder at hij veel pap en vla etc. Hij is wel enorm opgeknapt na de operatie: veel minder vaak ziek en als hij verkouden is knapt hij veel sneller weer op. Ik ben blij dat we het hebben laten doen. Wij hadden voor de eerste week voor iedere dag een klein kadootje voor hem en dat vond hij echt heel leuk (voor de eerste dagen een voorleesboek en een leuke dvd zodat hij lekker op de bank kon liggen) Veel succes en ik hoop dat het meevalt. groetjes, josie
Ons manneke is afgelopen december geopereerd. Hij was toen 2 jr en 1 mnd. Hij kwam heel boos uit de narcose en wilde ook slecht drinken. Met een spuitje ging het wel (was wat makkelijker en leuker) In ZH pijnstildrankje gehad, verder voor 2 dagen 360 mg paracetamol meegekregen. En eigenlijk ging het heel goed! Meneer wilde al snel weer eten, en drinken ging ook steeds beter. Na paar dagen was t al over zeg maar (en dat was maar goed ook want toen was t sinterklaas en hij vond de pepernootjes wel erg lekker ) Al met al is t ons heeeel erg meegevallen! En vooral hoe hij er van opgeknapt is, super! Succes met en voor je meiske!