Bejaarde (86) steekt inbreker (17) dood

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lautjuh85, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
  2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ja was daar net 3 straaten verderop :(
    arm echtpaar inderdaad

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik geef ze groot gelijk!
    Altijd van die verrekte jongeren die zo stoer zijn lijkt het wel, en meteen de hele buurt mee in protest! Pff. Wat denken ze wel niet.

Heb geen medelijden met de inbreker. Je kan iemands leven kapot maken door iemand te bedreigen en te overvallen midden in de nacht.

Toch vind ik het wel heel goed dat de man niet is aangehouden. In NL word meestal het slachtoffer de dader, gelukkig in ons buurland niet...

Zou het bejaarde stel alleen mee willen geven: Spullen pakken en wegwezen uit die buurt als het al de 5e keer is en iedereen nu in opstand komt.

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Als ik inderdaad al 5 x overvallen zou zijn, zou dat waarschijnlijk ook mijn reactie zijn. Mijn leven wagen voor zo'n snotblaag? ik dacht het niet! Als de oude man niet had gedaan, wie weet hoe het dan was afgelopen en had de jongen van 17 misschien de man wel een paar keer gestoken met een schroevendraaier.

Ik heb opzich niets tegen buitenlanders, echt niet. Maar ik vind het behoorlijk irritand worden dat ze alles op discriminatie gooien(ik neem aan dat dat hier ook wel zo zou zijn, zo niet heb ik het even van me af geschreven), te belachelijk voor woorden.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ach, wat triest dat je op 86-jarige leeftijd nog zo moet vechten! :(
    In en in triest! Vind het niet meer dan terecht dat die beste man niet is opgepakt! En alle buurtjongeren in opstand? Zijn ze gek geworden ofzo? Sorry dat ik het zeg, maar die jongen heeft z'n verdiende loon gekregen!!! Mafkees!

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Dat vind ik dus nou ook. Ik heb ook niks tegen allochtonen. Maar wel tegen zulke....

7. Bri

Bri Niet meer actief

Een verschrikkelijk verhaal, van beide kanten.
    Bejaarden verdienen het om veilig te zijn in hun huis.
    17-jarigen verdienen de mogelijkheid hun leven te beteren (en een schop onder hun hol, zonodig).
    Allebei heeft het in dit verhaal niet zo mogen zijn.
    Het zou de buurtbewoners hebben gesierd om hier heel erg stil van te zijn, ipv stennis te schoppen. Zinloos is het.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Jeetje.. waar gaat de wereld heen. :$

Dat je als 86-jarige je nog moet verdedigen omdat iemand je wil overvallen.. Rotjochies die zoiets flikken! :x

En idd.. ik heb ook niets tegen allochtonen, maar het word steeds op discriminatie gegooid.

9. Dana

Dana Niet meer actief

wordt dit op discriminatie gegooid? weet je wat ik discriminatie vind? je niet veilig voelen in je eigen huis en vervolgens niet voor jezelf mogen opkomen, in je eigen huis!!

10. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

eigenlijk is het de bejaarde 84 en de inbreken 16 en ze waren met twee maar de andere is nog niet gevat

men beste vriendin waar ik weekendje was gaan logerewn woont dus 3straten verder en haar mama kent die mensen

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Irriteer me soms ook krom met programma's als wegmisbruikers of iets dergelijks.;)
    Dan zie je iemand overduidelijk bellen of aso rijden. worden ze aangehouden. Oh nee: een buitenlander! 9 van de 10 buitenlanders zegt wel: Dit is discriminatie dat je mij aanhoudt, waarom al die andere mensen niet?? Zucht....
    En dat is maar 1 uit de duizenden voorbeelden.

Verder heb ik niks tegen buitenlanders hoor, voordat ik mensen over me heen krijg. Zolang ze zich maar gedragen, ;) net als de autochtonen btw.

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Eigen schuld dikke bult,wie het ook is je weet dat je dingen doet die niet mogen en dat daar risico's aan vast kleven dus die jongen zou ook zichzelf bedacht hebben dat dit gevaarlijk kan zijn voordat hij ging inbreken,sorry hoor!

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    In het artikel wordt aangegeven dat de 'allochtonen jongeren' protesteerden tegen de beslissing (verder niet belangrijk wat ik daar persoonlijk van vind overigens). Ik heb niets gelezen over het feit dat ze het discriminatie zouden noemen. Dat woord wordt ze door de manier waarop het artikel is geschreven en door de opmerkingen hier in de mond gelegd.
    Eerlijk gezegd wordt ik juist doodmoe van de opmeking "ik heb niets tegen allochtonen maaaaar...'
    Zou het nou om een 17 jarige hollandse jongen zijn gegaan en en het de krant had geschreven dat jongeren in de buurt tegen die beslissing hadden geprotesteerd, dan durf ik wel te wedden dat ik hier echt niet zoveel felle reacties had gelezen. Ben er zelfs van overtuigd dat ik dan opmerkingen voorbij had zien komen waarin er gezegd zou zijn 'tja, kan het met voorstellen van die man maar jeetje..17 jaar nog maar, soms doe je gewoon van die rare dingen'.
    En dan ben ik ook nog zelfs wel benieuwd wat voor opmerkingen ík naar mijn hoofd zou hebben gehad als ik bv een opmerking had geplaatst als "word zooo moe van die domme hollanders, denken ook dat ze alles mogen alleen maar omdat ze in eigen land wonen".

Ik vind het erg sneu voor die man, kan me voorstellen dat ie uit angst zo gereageerd heeft en het eigenlijk helemaal niet zijn bedoeling was om het zo ver te laten komen.
    Verder ben ik het met Bri eens dat 17 jarigen de kans verdienen om hun leven te beteren, allochtoon of niet.

14. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

#14 Foxymama, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2011
    Ontopic:
    Die reactie van die man is begrijpelijk.

Offtopic:
    Sorry TS, maar hoe weet jij of die mensen allochtoon zijn?
    Stond dat ergens of ga je daar maar vanuit aangezien je een naam ziet wat van oorspong waarschijnlijk niet uit NL/belgie komt of omdat media dat vermeldt?

Soms vraag ik mij af of mensen wel de juiste definitie weten van een autochtoon en een allochtoon, daar word ik moe van.

En idd, vele mensen gooien het supersnel op discriminatie, maar als je zelf nooit/niet gediscrimineerd bent, weet je dus ook niet hoe het voelt en kan je daar naar mijn mening ook niet over oordelen of het zo is of niet.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Helemaal mee eens.

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Vind het ook een hele begrijpelijke reactie van de man..

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    agg ja soms maken mensen fouten en het risico lopen ze daarbij om gepakt/ vermoord of gestraft te worden. vind er niks zieligs aan. moest hij maar gaan werken voor zijn geld ipv hulpeloze oudjes overvallen. vind het niet goed te spreken dat iedereen dan eigen rechter moet spelen maar kan me voorstellen op die leeftijd en zeker als het niet de 1e keer is dat neersteken wel een van je 1e reacties kan zijn. wat kan je verder doen als je tegen de 90 bent. in elkaar slaan zal een lagertje zijn of hij had zelf een schroevendraaier in zijn lijf gekregen.

en dat er dan meteen geroepen wordt rasistisch en discriminerend etc vind ik eerder triest. in dit geval gaat het over een buitenlandse dader maar het had net zo goed een nederlander kunnen zijn en dan was het nog steeds eigen schuld dikke bult geweest. mijn partner is turks en mijn kids dus half maar voel me hierdoor totaal niet aangesproken over opmerkingen als het is weer een buitenlander etc want dan kun je je beter afvragen waarom je je aangesproken voelt. het is in dit verhaal eenmaal zo en tja ik had het echt niet anders gevonden als de overvaller een hollander was geweest. het is gewoon eigen schuld dikke bult of hij nu zwart, wit geel of rood is.

zie dat zo vaak op tv bijv. bij wegmisbruikers of dat programma van dat vliegveld. o je houdt me aan omdat ik zwart ben of je vertrouwt me niet omdat ik niet blank ben pfff om moe van te worden. laat wel zien hoe ze zelf over hun volk denken

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en die jongeren die nu aan het protesteren zijn ook gewoon dom. ipv herrie schoppen kunnen ze beter gaan nadenken wat ze met hun leven moeten gaan doen en inzien dat makkelijk geld verdienen niet altijd zo makkelijk is.

19. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

"Bejaarde (86) steekt inbreker (17) dood
    VOORHOUT - In het Belgische Voorhout is zondag een 17-jarige inbreker om het leven gekomen. De jongen wilde een bejaard echtpaar overvallen, maar werd door de 86-jarige bewoner doodgestoken.

Roger Verheyen (86) stond zondag even voor één uur plots oog in oog met de 17-jarige Ilyas El-Hassami. De jonge inbreker bedreigde hem met een schroevendraaier en eiste geld. De bejaarde man was echter niet van plan daar gehoor aan te geven. Hij pakte een mes en stak El-Hassami in zijn keel, zo meldt Het Laatste Nieuws. De jongen vluchtte hevig bloedend de straat op en overleed daar aan zijn verwondingen.
    De politie beschouwt de steekpartij als zelfverdediging en heeft Verheyen niet aanhouden. Dit tot woede van allochtone jongeren uit de wijk, die zondagavond de straat opgingen om te protesteren tegen die beslissing. De man en zijn 82-jarige vrouw moesten door de politie in veiligheid worden gebracht. Het was dit jaar al de vijfde keer dat het echtpaar werd overvallen. "

Nergens staat dat de dader een buitenlander is en aan zijn naam kan niemand zien of een persoon in het buitenland geboren is volgens mij....

Ik weet, ik zeur misschien, maar woorden worden zo makkelijk verdraaid en zo verkeerd begrepen.

20. Dana

Dana Niet meer actief

precies!

Deel Deze Pagina