Ik had een geweldige geplande ks in Goes. Mijn eigen gyn deed de operatie. De ruggenprik was goed gezet. Valt reuze mee. Maar nadat ze geboren was en nagekeken was door de kinderarts heeft ze al die tijd bij op de borst gelegen en gedronken terwijl ik dichtgemaakt werd. De laatste 5 minuutjes heeft ze in de couveuse gelegen om warmer te worden. En in de naslaapkamer mocht ze weer aan de borst. Het was wennen voor het personeel, want wij waren de eerste met zo ks. Maar alles ging goed en iedereen is enthousiast. We hebben een hele fotoreportage ervan, gemaakt door een stagiaire. Die is zo goed dat we het ziekenhuis toestemming hebben gegeven om deze te gebruiken ter info voor aanstaande ouders, stagiaires enz. Ook om te zorgen dat het protocol aangepast wordt, zodat meer ouders een betere ks ervaren.
Ja dat zou ik ook doen, al lijkt het er nu op dat het hier bij 2 kindjes blijft. Je zag bij de operatie dat ze de buikspieren opzij schoven...hebben jullie daar ook last van gehad in de herstelperiode? Ik volgens mij niet, maar kan me goed voorstellen dat dat zomaar zou kunnen. Mijn dochter is destijds ook nadat ze even bij mij heeft gelegen op de ok , meegenomen naar de kraamafdeling met papa. De binding was hier trouwens meteen goed, ik heb het op dat moment niet gemist dat ze niet meteen op mijn huid was gelegd. Alhoewel ik dat nu wel graag zou willen zou ik het over kunnen doen. Met mijn zoontje was dat anders, omdat ze hem eigenlijk meteen meenamen om hem op gang te helpen en hij in de couveuse moest heeft het langer geduurd voordat die binding er was. Dat is gelukkig daarna helemaal goed gekomen.
Ik had een duidelijke "verticale" streep van pijn ook, meer onder de huid zeg maar. Ik dacht altijd dat dat van de spieren was, van waar die uitelkaar waren gehaald.
Argh! Hier ook! Zat helemaal gestresst op de bank te kijken naar die ruggenprik en de ks vond ik alleen maar super om te zien. Was idd wel duidelijk nu waarom het voelde alsof mijn onderlijf eraf scheurde toen ik de dag erna voor het eerst opstond
Vl en ik hebben ook gekeken, terwijl ik normaal helemaal niet tegen bloed kan.... ! Was mooi om te zien zeg. Vl is geboren met een keizersnede, dus hij was ook benieuwd naar hoe zo'n operatie zou gaan. Liefs,
ik heb net als de dame op tv eerste ongeplande ks en tweede ks gepland gehad. Die ruggeprik valt echt mee hoor! Bij de eerste had ik net mijn laatste weeen gehad en kon de anesthesiste we zoenen . Bij de tweede reageerde ik heftig op de ruggeprik. Bloeddruk kelderde enorm en werd kotsmisselijk. De anestshesist bleef heel goed tegen me praten, viel bijna weg. Toen werd Fleur geboren ( in woerden deden ze het doek naar beneden) maar toen ze weg was nog bloeding in buikholte en weer mijn bloeddruk omlaag en heel veel pijn in schouders. Moest er wel weer even aan terug denken. Ik was net niet flauw gevallen toen de ok assistent heel blij riep of ik de placenta nog wilde zien. Nou nee toch maar niet. fleur binnen een uur bloot bij me gekregen en bv is gelukkig heel goed gelopen.
erg mooi om te zien zo een keizersnede. hier 1 geplande keizersnede gehad, kreeg dochter snel te zien en voor foto te maken en toen naar de couveuse. 2e keizersnede was met spoed en ze hebben hem 20 minuten moeten beademen op de ok. dus daarna ook meteen de couveuse in. jammer maar ja wel nodig in de situatie.
Ik heb het met mijn man gekeken. Was heel bijzonder om te zien. We hebben ook gekeken zodat we weten hoe het precies in zijn werking gaat.Ik moet nog bevallen maar mocht het een keizersnede worden dan weten we een beetje hoe zoiets gaat. Wat ik misschien nog wel het mooiste vond op het einde: de tranen die mijn man liet lopen toen het meisje tevoorschijn kwam. Zo lief om te zien.
Hier iok keizersnede maar mijn kindje lag eerder bij vriendlief en mn moeder in armen dan bij mij moest meteen naar beneden want zou te koud zijn op de ok ik moest 20 min op de uitslaapkamer(was helamaal bij hoor) wn toen ze belden om me op te halen heeft het nog 20 min geduurt ik kreeg hem in mn armen met ziekenhuis kleren aan