Operatie live

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door priscilla1987, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik denk dat iedereen dat wel vindt maar ja, soms heb je werkelijk geen enkele keuze :(

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Weet iemand of het wkz de gentle sectio uitvoert?
    Mijn 2e bevalling was ook een geplande KS, niet natuurlijk.
    Deze 3e zwangerschap wordt wederom ook weer een KS maar vraag mij af of er een ziekenhuis in Utrecht dit wel uitvoert.

3. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Nee daarom spreek ik ook voor mezelf.

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nouuu ik dacht echt dat mn vriend zou flauw vallen van die keizersnede maar hij wou kijken. Heb wel 3x gezegd, doe je ogen maar dicht als he t niet aankan want als wij een keizersnede zouden krijgen ga je evht wel mee!
    Geen kik, helemaal niks...ook een aantal vragen

Daar komt t moment, de navelstreng doorknippen!
    Zegt die neeeeee dat doe ik echt niet! Dat vind ik nog erger als die hele keizersnede :$

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Het waren bij mij beide geplande keizersnedes, maar hoorde dat ze het nu ook in Leeuwarden deden. Die natuurlijke keizersnede. Dat maakte mij ook een beetje verdrietig, want er is maar 1 ziekenhuis in Leeuwarden en daar ben ik dus ook bevallen. Nu precies een jaar geleden en toen kon het nog niet ;)

Maar spannend voor jullie hoor! Heel veel succes alvast :D

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zover ik weet niet. Het heeft heel veel met OK Planning ed te maken. Maar de ontwikkelingen gaan heel snel. Verder kan ik ook niets vinden over de gentle in Utrecht. Wel weet ik dat je in gesprek moet gaan met je gyn en kijken welke elementen WEL toegepast kunnen worden.

7. Mama tuttebel

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik ben ook wel een held op sokken wat dit betreft.. een ruggenprik lijkt me zo eng.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De OK is normaal gesproken heel koud (infectiegevaar verminderen). Voor een gentle wordt dit flink verhoogd.. dat betekent dus dat alleen op een bepaald moment in de week de gentle eigenlijk (volledig) toepasbaar is. De OK is namelijk ongeschikt voor andere ingrepen.
    In het afgelopen jaar gaat het snel met de ontwikkelingen op dit gebied. Het heeft veel te maken met het aanpassen van bestaande werkprocessen maar ook met OK planning. Ziekenhuizen vinden het heel moeilijk om bestaande patronen los te laten maar het gebeurt nu gelukkig wel!

9. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Wow, ik vond het bijzonder. Al hoop ik het uiteraard niet mee te gaan maken ;)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mij ook,.. dit lijkt me het vervelendste van alles a.s. dinsdag... denk je even aan me? Soms denk ik wel eens.. het kan je misschien beter gewoon overkomen... maar dan lees ik hier weer even en dan denk ik ... Nee... laat 'm naar zitten tot dinsdag :)

11. Mama tuttebel

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Zeiden ze nou niet tijdens de uitzending dat een infuus pijnlijker is? Dan moet het meevallen. Infuus vond ik helemaal geen pijn doen.

'T komt vast en zeker goed! Ik zal aan je denken dinsdag!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ze zeiden dat veel vrouwen dat zo ervaren... dat heeft ook veel te maken met het feit dat je je hand kunt zien... zien is voelen :D

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    De vorige bevallingen zijn namelijk ook in het wkz geweest, dat bevalt mij eigenlijk wel.
    Met de tijd zullen we ons wel bij de gynaecoloog moeten melden wanneer ik overgedragen wordt. Dan zal ik zeker vragen naar de mogelijkheden er van.
    Of zal het zinvol zijn dit nu al kenbaar te maken bij de verloskundige, wie weet weet zij meer.
    Voor jou zal het a.s dinsdag dus spannend worden, ik zal aan je denken en voor je duimen!

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mocht er hier überhaupt een 2e gaan komen, dan denk ik dat ik op zoek ga naar een ziekenhuis die de gentle sectio doet. Als dat haalbaar is.

Ik weet in elk geval wat ik echt niet meer wil meemaken als het niet nodig is.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Deesdees, ik kan me voorstellen dat je het WKZ prettig vindt (ik heb er een tijdje gewerkt). Ik zou het zeker bespreken met je vk en ook aankaarten bij het WKZ als je zover bent. Het is belangrijk dat zij er over nadenken. Het is een belangrijke ontwikkeling die echt veel breder toegepast moet worden.
    In een UMC worden vaak zeer gecompliceerde bevallingen begeleid waarbij de gentle niet echt tot de mogelijkheden behoort maar elementen moeten toepasbaar zijn!

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een van deze twee was mijn ziekenhuis, ik werd daar 3 jaar geleden nog weggehoond toen ik bij de voorbespreking aangaf dat ik graag mijn dochter na de geboorte op mijn borst wilde :( Zo jammer!

Ik hoorde ze er hier niet expliciet over, maar het schijnt dat een vaginale bevalling ook voordelen heeft voor de darmflora van het kind door de lactobacillen die het uit het geboortekanaal meekrijgt (uit de vagina dus eigenlijk). Ik denk dat die man van gentle sectio het ook over dat soort voordelen had toen hij de relatie met exceem oa noemde?

Heeft iemand daar wel eens over gehoord? Ik heb maar niet eens meer gevraagd of ze mijn dochter niet wilden insmeren met wat ahum vaginaal vocht ;)

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cygnet, succes alvast! :)

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Shit shit shit, ik ben het helemaal vergeten :( Had het zo graag willen zien. Is het terug te zien of wordt het herhaald? Weet iemand dit?

19. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Sorry, heb net gekeken op internet. Wat prachtig om dit te zien gebeuren! Ik heb wat traantjes weggepinkt hoor.
    Wat ik wel mis is het eind van de operatie? Het is toch niet klaar zodra het kind eruit is? Voor de rest; wat geweldig dat deze vrouw zich wou laten filmen, nu heb ik het zelf kunnen zien ipv voelen, en zo vele anderen met mij :)

20. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Anthonius in Nieuwegein :) . Exact hetzelfde zoals ze gister op tv hebben laten zien. Én ze hebben daar eenpersoons kamers, waarbij je partner mag blijven slapen bij jou op de kamer.

Deel Deze Pagina