Geen sectio maar wel ruggenprik gehad. Ik was dooooodbang voor de ruggenprik en die viel echt zoooooooo mee. Heb naderhand gewoon zitten janken van opluchting. Ik vond hdt infuus ook veel pijnlijker dan de ruggenprik. Enige wat je voelt is de verdovingsprik. De daadwerkelijke naald voel je geen pijn van. Alleen raar gevoel. Dus denk echt dat de gedachte enger is dan de uiteindelijke handeling. Succes iig!
Zo heb ik het ook ervaren. Ik vond het vooral lastig om voorover te zitten met die immense buik. Maar heb de ruggenprik eigenlijk amper gevoeld. die infuus was verschrikking haha!
ik vond het infuus ook verschrikkelijk, ruggeprik was wat ongemakkelijk maar vooral omdat ik het erg vond dat ik met mn blote billen richting iedereen moest zitten haha en de verschrikkelijke koude operatiezaal voelde er bijna niks van toen ze de ruggeprik gingen zetten
Dacht ook echt, toen hij zei: hij zit... Huh nu al?! Dus moet je nagaan! Ik vond get ook ongemakkelijk, was bang dat ik door de weeën niet stil kon zitten haha maar op dat ging precies goed!
Die ruggeprik is mij 100% mee gevallen. Je hoort vaak de horrorverhalen en vooral hier, aar je voelt een prikje en daarna iets vreemds. En dan voel je de vloeistof...daar kreeg ik het lekker warm van En dat was het De eerste keer was tijdens een weeenstorm en het enige wat ik riep was: OOOOOOOOOOOOOH dank u wel!!! Ik kan weer ADEMEN! Die arts lag helemaal in een deuk...hij zei: Niemand is je meer dankbaar dan een vrouw in weeën die een ruggenprik krijgt Nee echt het valt echt mee!
Ben rugpatiënt en heb al veel ruggenprikken gehad en denk dat deze eigenlijk het makkelijkst ging. Ik was overigens wel blij dat meneer eerder besloot te komen, zo werd de geplande ks een 'spoed'ks en had ik geen tijd me zenuwachtig te maken....ging allemaal heel snel maar heb het wel bewust mee kunnen maken, ik was heel rustig. Succes dinsdag @Cygnet2
Same here Maar wij gaan nu voor een 3de en ik wil zeker weten een natuurlijke keizersnede! Als ze het niet in het MCL doen, wijk ik uit naar Sneek of Drachten. Daar doen ze het in ieder geval! Vond het namelijk wel erg jammer toen ik later terug zag op foto's dat mijn dochter al gewassen was voordat ze bij mij kwam. De jongste is trouwens wel heel snel aangelegd bij mij, ik was nog op de operatietafel en mijn man stond al te wachten met haar in zijn armen.
Ik heb die hele ruggenprik, bij beide bevallingen, helemaal niet gevoeld. Het infuus vond ik veel erger Komt helemaal goed Cygnet, ik zal voor je duimen a.s. dinsdag.
Wat mij trouwens opviel.....hoe langzaam ze het kindje er uit lieten komen. En helemaal niet trekken, maar door het duwen op de buik ging het echt een stuk natuurlijker. En dan even wachten zodat de longetjes hun ding konden doen...prachtig! Bij mij was het floep floep, trek trek, duw duw, er uit er uit er uit!
De prik van een ruggenprik kan mee vallen. Maar zo positief zal ik nooit worden over een ruggenprik. Sommige hebben het wel eens gelezen en gisterenavond kwam het een seconde in beeld dat een ruggenprik ook mis kan gaan. En dat de verdoving te hoog kan uit vallen waar door je als nog onder narcose moet. Dit stuk is heel slecht belicht vind ik. Want als ik dit had geweten had het mij een groot trauma bespaard gebleven. Want dat was het uit eindelijk. Je voelt hem tot je armen de prik maar als je je armen niet meer voelt je middenrif en je de verdoving door schiet naar hoger. Dan krijg je het gevoel als of je stikt en dat is bij mij gebeurt bij mijn eerste. Dus mijn eerste berichtje gisteren avond was ook dat het emotioneel is en was. Bij de tweede ging het iets beter. De prik is gezet op de verloskamers. En uit eindelijk is dochter als nog met een ks geboren omdat ik bleef hangen op 3 centimeter. Maar deze ks is mij beter bevallen dan de eerste. De eerste zag ik pas na 2 uur. En de jongste moest 12 uur naar de couveuse afdeling van wegen mijn suiker. De oudste heb ik wel gelijk na 2 uur de rest van de week op mijn buik gehad. De bv ging gelijk goed. Had al bv met 7 maanden zwangerschap dat ging dus soepel.
Ruggenprik stelt niks voor. Niet pijnlijk, zelfs niet gevoelig. Zo heb ik het ervaren. Ik voelde er echt niks van, want ik dacht juist dat die beste man nog niet eens begonnen was haha. Echt, stel niks voor. Maar die keizersnede oei. Ben echt blij dat ik op de gewone manier kon bevallen brrrrrrrr.
nou dank je de koek koek ik vond tot twee x toe de ruggeprik zeeeeer pijlijk en zie er nu alweer tegenop
Dit had ik ook! En van te voren was ik écht panisch voor die ruggenprik. Toen hij gezet werd vroeg ik nog doodleuk "wanneer gaat u beginnen" Antwoord: Nou mevrouw hij zit er al lang en breed in hoor!
nou ik moet volgende week een ruggenprik...ben nu al bang. wil er niet aan denken, maar doe het toch steeds... brrrr
Hier ook inderdaad. Bij mij hebben ze 3 kinderen in 2 minuten tijd uitgehaald. Ik heb het achteraf teruggekeken, en was gewoon lopende band werk
Het zetten van de ruggenprik zetten vond ik echt alles meevallen. Maar toen de verdoving te hoog kwam, dus boven mijn borst, kneep ik hem wel even. M'n ademhaling begon echt te haperen, ik kreeg het spaans benauwd..... Ik kon trouwens echt helemaal niets meer bewegen, was compleet verlamd. Ik hoor wel eens verhalen van anderen die gewoon hun benen nog konden bewegen. Deze ruggenprik heb ik trouwens tijdens een gewone bevalling gekregen, dus niet voor een keizersnede oid. Maar ik heb het idee dat het wel een hele zware versie was. Ik heb hem trouwens gekregen voordat de bevalling opgewekt werd met een infuus, omdat ik zeer ernstige BI had. Alle mensen die makkelijk denken over een ks, moeten deze uitzending maar even bekijken. Dan zien ze dat het een echte buikoperatie is!
zo als je kan lezen is dat bij mij ook gebeurt. Maar wel tijdens de operatie. En dus onder narcose moest. Ik raakte trouwens wel in paniek.
Heb ook gekeken , vond het interessant . Ik heb zelf ook 1 gehad al weer 4 jaar geleden . Wou wel eens weten hoe dat dan ging met tranen gekeken. Alleen heb tot dat ze de boel open hadden en in de baarmoeder gingen gekeken. De rest te zien werd me toch te veel , was wel mooi om te zien hoe ze het deden. Bij mij hebben ze een vleesboom er uit gehaald ik was er dus niet bij vandaar ik dit wel even heb gezien.
Vond het wel mooi om te zien. Ik wou absoluut geen ruggenprik bij mijn bevalling, wilde het zelf doen zonder pijnbestrijding en ook omdat ik erg bang was voor de ruggenprik, maar het duurde heel lang mijn ontsluiting en kon mijn weeën niet meer opvangen dat ik heb gesmeekt om een ruggenprik, ik moest ook voorover gaan zitten en dacht nog wel oké nu gaat het gebeuren maar had ondertussen enorme weeën en tijdens een weeë hebben ze hem gezet. Viel gelukkig mee en kan niet zeggen dat ik iets gevoelt hebt, wel had ik het idee dat er iets in mijn rug zat toen ik aan het wachten was tot ik weer naar de verloskamer mocht.