Van ledikant naar grote bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama0103, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

mijn zoon van 3 slaapt nog in zijn babybed. Bij andere slaapt die zo in allerlei bedden daar is hij heel makkelijk in.

Maar toen wij in zijn stoere jongens kamer de gordijnen dicht deden vond hij het toch wel erg spannend!! Hij wilde in zijn babybedje slapen.

Iemand tips om hem te laten wennen aan zijn grote bed en nieuwe kamer?

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is drie en angstig aangelegd.. Op haar kamer staan 2 bedjes. Voor de geboorte van haar broertje durfde ze het af en toe in haar grote bed te proberen, nu is het standaard haar kleine bed. We wachten af tot ze er zelf aan toe is..

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    onze man heeft zelf geholpen met zijn 1 persoonsbed in elkaar zetten, toen ik zwanger was van de tweede en vond dat zo leuk dat hij er graag in wilde slapen.
    echter nu na ruim een half jaar wil hij niet meer en valt hij altijd in slaap op ons grote bed, en leggen wij hem over als hij slaapt en wij naar bed gaan. vervolgens slaapt hij wel prima in dat bed.

Gewoon proberen, wij hebben het 1 persoonsbed neergezet en het ledikant helemaal weggehaald, ook niet in de baby kamer gezet, daar stond een wiegje. hij had toen geen andere optie dan dat bed. We hebben er wel een hoog bedhekje bijgekocht, zodat hij niet uit bed kan rollen. Succes met jullie overgang!

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    We hebben mn dochter eerst laten wennen aan haar nieuwe kamer. Het peuterbed stond daarin en ook haar ledikant.
    Ik heb haar de eerste weken haar gewoon in haar ledikant gelegd.
    Daarna heb ik haar regelmatig gevraagd in welk bed ze wilde slapen.

Gewoon rustig aan, mn dochter is niet zo goed met grote veranderingen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het even doorzetten, toen was ze zo gewend.

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Onze jongste kan heel moeilijk doen in nieuwe situaties
    Hij heeft aan het idee kunnen wennen omdat hij de veranderingen zag (nieuw behang rolgordijn, andere kleuren op de muren, nieuwe kasten enz) ook zijn de kinderen van kamer gewisseld.. Was hij het echt niet mee eens! Tot we een knalroze muur hadden op zijn kamer, daar wou hij echt niet meer slapen haha!
    Toen het grote bed geleverd werd hebben we direct het ledikant en alle bijbehorende meubels uit elkaar gehaald en weg gezet zodat hij daar niet meer om kon vragen.
    Meneer lag apetrots in zijn nieuwe bed, vanaf dag 1 goed gegaan.

7. Clau83

Clau83 Niet meer actief

Mijn oudste slaapt sinds anderhalf in een eenpersoonsbed. Wij hebben het ledikant gewoon helemaal weggehaald. Wat hier erg goed hielp was samen met hem dekbedovertrekken uitzoeken met auto's en nog wat andere aankleding zodat het een stoere jongenskamer zou worden.Daardoor vond ie het helemaal geweldig en het ging vanaf dag 1 perfect.

8. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wij hadden al een tijd van tevoren aangekondigd dat onze dochter binnenkort in 'het grote bed' mocht slapen omdat ze al zo groot werd. Dat vond ze hartstikke leuk, had het er ook de hele week over. Op de bewuste avond hadden we ervoor gezorgd dat haar ledikantje weg was en dat het dekbed dat ze zelf uitgekozen had op het bed lag. Dus ik dacht: fluitje van een cent, ze heeft er zoveel zin in. Ahum... dat was dus verkeerd gedacht. Krijsen, gillen, huilen, heeelemaal in paniek toen ze s avonds naar bed ging.
    Dus wij het ledikant teruggezet op haar kamer en haar toch daarin laten slapen.
    We hebben het ledikant toen laten staan en haar iedere avond zelf de keus laten maken waarin ze wilde slapen (dat was dus steeds het ledikant)
    En na ruim een week was ik op een avond niet thuis en werd ze door papa naar bed gebracht (we wisselen dat altijd af). Ik had die ochtend haar bedje afgehaald met de bedoeling het nog opnieuw op te maken, maar was dat vergeten. En mijn vriend heeft daar heel slim gebruik van gemaakt. Hij heeft gezegd: O, kijk nou, je bedje is niet opgemaakt en papa weet niet hoe dat moet. (hahahahahaha) Zullen we dan toch maar in je grote bed gaan liggen, want daar liggen de dekens al op.
    En zonder problemen ging ze in haar grote bed en was ze overgestapt.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    #9 Koekie1, 19 mei 2016
    Laatst bewerkt: 19 mei 2016
    Wij hadden dochter al voorbereid door te vertellen dat ze een groot bed kreeg omdat ze niet meer in haar slaapzak paste. Samen met dochter bed gekocht. Dochter mocht het beddengoed uitkiezen.
    Een week later werd het bed geleverd (bouwpakket van IKEA ;)) ze heeft samen met haar vader het bed in elkaar gezet. Het ledikant hebben ze afgebroken en op zolder gelegd.
    Dochter wilde na het avondeten direct naar bed. Om 1.00 uur 's nachts uit bed gevallen sindsdien niet meer. Ze komt er zelf niet uit, gaat prima slapen en is vooral blij dat ze geen slaapzak meer aan heeft :D

Ik heb er eigenlijk geeneens aan gedacht om het ledikant te laten staan :$:(

Dochter is trouwens 2,5 jaar.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dochter (bijna 3) slaapt sinds kort in haar grote bed. We hebben haar erop voorbereid door te zeggen dat ze het grote bed zou krijgen als ze 3 wordt. Maar op een bepaald moment gaf ze zelf aan dat het grote bed wilde.
    Ze heeft 'meegeholpen' met het in elkaar zetten en vond het allemaal reuzeleuk. Mooi dekbedovertrek erbij en het ging helemaal goed.

11. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Hij paste niet goed meer in zijn ledikant vandaar dat ik graag wilde dat hij in zijn grote bed zou slapen.

Hij zei een week geleden dat hij graag in een bed wilde waar hij zelf in en uit kon stappen. Toen heb ik zijn grote bed in de babykamer neergezet (hij heeft toen ook geholpen met weer in elkaar zetten). Hij is er super trots op en ik kijk tegen de tijd dat we (hopelijk) een tweede kindje hebben of hij naar zijn grote kamer durft.

Heel erg bedankt voor de goede tips!

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hebben ook het ledikant niet laten staan.
    past eigenlijk ook helemaal niet op de kamer van dl.
    we hebben haar van tevoren verteld dat ze een nieuw bed zou krijgen en op internet gekeken wat wel mooi voor haar zou zijn.
    ze is mee geweest het bed kopen en mocht zelf haar nieuwe dekbedovertrek uit zoeken.
    ze heeft 'geholpen' het bed in elkaar te zetten en is savonds meteen goed gaan slapen.
    hier was alleen het dingetje dat ze smorgens vroeg naar beneden ging als ze haar vader hoorde

Deel Deze Pagina