Hallo dames even advies gevraagd. Onze dochter slaapt tot in de ochtend 6 uur. Krijgt dan haar fles. Nu gaat ze naar de gastouder om 8. Eigenlijk kan ze niet zo lang op blijven. Ze gaat daar rond kwart over 8 weer in bed. Nu leg ik haar thuis rond 8 uur op bed alleen wordt vrolijk na een uur wakker. Zelf zat ik te denken om haar na de fles van 6 weer in bed te leggen. Alleen zitten we dan dat ze er om half 8 uit moet naar de gastouder en om 10 uur de fles krijgt... Ze zit op ongeveer de volgende tijden.. 6 uur fles 220, 10 uur 220, 14 uur 220, 18 uur groente en 19 uur laatste fles. Ze slaapt ook steeds minder waardoor het patroon wakker worden, voeden en spelen niet echt meer haalbaar is. Hiervoor namelijk wel. Hoe ziet jullie ritme eruit? Wat is handig om te doen?
Ik ben thuis blijf mama dus ik zit niet met tijden van gastouder maar heb wel vier kinderen die naar de peuterspeelzaal gaan en naar school gaan hun sporten hebben en doktersbezoeken etc dus veel de deur uit waar ons 5 maand oude zoontje zich dus naar moet schikken Om 06.30 is het vaak opstaan als we geluk hebben slapen de kids tot 07.00 Dan krijgt ons zoontje de fles van 180+6 hij is dan 2 uurtjes wakker en gaat dan slapen 1,5 uur slapen tot de volgende fles van 10.00/10.30 weer 2 uurtjes wakker en dan weer 1,5a2 uurtjes slapen tot de fles van 14.00 uur en dan weer wakker tot 16.00 en slapen tot 17.30 dan de fles en dan wakker tot 19.30 daarna om 21.30/22.00 Uur weer de fles met 1 schepje rijstebloem en dan slaapt hij soms door tot 06.30 en soms word hij tussen 03.30 en 04.00 nog wakker voor een klein flesje van 60 cc Ik maak hem overal voor wakker ik heb me immers te houden aan afspraken, als ik van te voren weet dat ik weg moet dan leg ik hem slapend met jas aan in de wandelwagen met jas aan ( open) en als ik ga doe ik zijn jasje dicht en dekentje over ( ik heb alles op loop afstand dat scheelt een hoop )
Als ik moet werken gaat ze na de fles van 07:00 nog even tot 8:00 naar bed. Mijn man haalt haar er dan uit en brengt haar 8:45 weg naar de gastouder. Ze gaat daar rond half 10 nog even naar bed. Vaak tot 10:45. Om 11:00 krijgt ze de fles en tegen 12:30 gaat ze slapen tot een uurtje of half 3. Om 15:00 de fles en rond 16:00 nog even naar bed en kom ik haar om 17:00 weer ophalen. Dan krijgt ze thuis rond 19:00 de fles en gaat ze meteen naar bed. Vandaag ben ik vrij en slaapt ze nu nog steeds na de fles van 7:00. Ga haar er zo wel uithalen
Maar slapen jullie kleine ook wel eens weer voor een voeding? Vanmorgen is ze na de fles van 6 rond 8 naar bed gegaan en werd om 9 al weer wakker.... Hier is ze dus ruim voor de fles van 10 al weer wakker. Ze slaapt dan in de ochtend een uurtje. In de middag met geluk 2 en aan het einde van de dag 1.5 a 2 uur. Zelf denk ik dat ze door dat korte slapen in de ochtend niet echt uitgerust is. En Elles dan gaat ze uit bed en dan geen voeding en bij gastouder er weer in? Hiervoor hadden we een prima ritme alleen is dat nu ver te zoeken. Dit omdat ze in de ochtend zo kort slaapt. Wanneer ik haar dan om half 8 wakker maak voor de gastouder zou ze tot 10 moeten wachten voor de volgende voeding. Waardoor ze dus ook na een voeding direct weer op bed gaat. Vind het lastig er weer iets van ritme in te vinden..
Mn dochter is nu 6 maanden en hebben nog geen echte ritme. We volgen haar ritme. Die is soms een paar dagen het zelfde en daarna ineens weer anders!
rond deze leeftijd gaan ze inderdaad niet meer 4 uur lang slapen, ze willen langer spelen en kijken, maar daar is toch niets mis mee? je kunt je kindje toch sochtends nog weer even in bed leggen en om 8 uur naar de gastouder brengen, dan kijkt de gastouder wel of je kleine nog wil slapen, of misschien liever in een wipper zit, een beetje rond kijkt, of misschien onder een baby gym wil liggen. mijn kleine van dezelfde leeftijd slaapt nu soms maar een half uur tussen twee voedingen (ook 4 uur uit elkaar) ja hij is af en toe jengelig tussen die voedingen door, maar wil heel graag kijken, dingen zien, pakken, proberen te rollen, observeren etc. als hij niet wil slapen slaapt hij niet, als hij wel wil slapen dan wel. met 5 maanden komen in een nieuwe fase terecht. een echt ritme komt wel weer, dan kom je waarschijnlijk in het ritme, van een lange ochtend slaap en een middag slaap.
Ja er is ook niks mis mee met dat ze om zich heen kijkt en dergelijke. Merk ook dat ze alles wil zien en van alles wil doen. Het gaat mij er meer om dat wanneer ze 2 uur voor een voeding aan wakker is ze dit niet red om zo lang wakker te zijn. Waardoor ritme wel aardig weg is.
Wij hadden hetzelfde idd. Altijd ritme van wakker worden, verschonen, fles, slapen aangehouden. Maar op den duur gaat dat niet meer. Toen ben ik begonnen met haar volgen. Helaas resulteert dat in geen ritme, haha. Ze slaapt vaak nog 3x, op wisselende tijden en lengte van de slaap. Ik maak zelden wakker. Maar het werkt hier prima zo.
Hier eigenlijk ook nooit uit gegaan van vaste tijden. Ik ga ook niet uit van hoelang ze moet slapen, maar van hoelang ze wakker kan blijven. Dat is op dit moment 2 uur en dan gaat ze naar bed. Word ze na een uurtje wakker en is het eigenlijk nog geen voedingstijd? Dan voed ik haar gewoon een uurtje eerder, en ga vanaf dan weer 2 uur verder tellen. Mijn ervaring is dat baby's zich heel goed zelf kunnen regelen... Het komt af en toe wel eens voor dat ze op een dag een extra voeding drinkt, maar dan laat ze in die fles daarna weer de helft staan. Dus zelfs nu mijn meisje al 7 maanden is heb ik nog steeds het ritme van slapen, voeden en spelen
Kan ze bij de gastouder dan niet nog even naar bed? Wij hebben hetzelfde hoor, hoewel het tijdstip van de ochtendfles nog erg wisselt (afhankelijk van wel of geen nachtvoeding). Maare, je kunt dit ook aan de gastouder overlaten he!
Haha, hier nog geen enkel ritme, nooit gehad. Nog nooit langer dan 3.5u achter elkaar geslapen. Vannacht zo'n 16x wakker geweest. Ben stikjaloers! Ik zou proberen die fles.van 6u naar 7u te krijgen
Ik lees net je topic! Hebben wij ook mee gemaakt. Reflux en lactose intolerantie wat eerst als koemelkallergie werd gedacht. Sinds de kerst en andere voeding gaat het hier dus beter. Maar begrijp wat je mee maakt. Wil je even een hart onder de riem steken! Hier ook continu wakker, krijsen als of ze door de bed spijlen getrokken werd... het breekt je inderdaad op.