Hoi! Even van me afschrijven hoor, ik weet dat ik verder niets kan doen dan steeds kleine beetjes aanbieden maar ze wil bijna niets.. Sinds zondagmiddag niet lekker, overgeven en aan de diarree. Gister en vandaag 1 keer overgegeven. Sinds vandaag al wat minder poep gelukkig Maar nu wil ze bijna niets hebben, vanochtend amper 60 cc melk, een paar slokjes water. Na t fruithapje (paar hapjes) kwam alles er weer uit. Om 12.00 paar slokjes melk en water en een paar hapjes yoghurt.. Niet veel dus. En nog steeds een droge luier. Niet gek natuurlijk, maar ik maak me wel een klein beetje zorgen. Vanochtend had ze 38.3. Zo dat ben ik kwijt Nog meer mama's met zieke kindjes?
Frustrerend he? Maar probeer topch te luisteren naar wat je kindje aangeeft. Beter een paar hapjes die erin blijven dan zoals vanmorgen tegen heug en meug eten en het weer uit braken. Idd zoveel mogelijk aanbieden maar wil ze niet meer dan even stoppen. Het gevaar is natuurlijk dat ze uit droogt wat snel kan gaan als ze ook nog eens diarree hebben. Misschien kun je bij de apotheek wat ORS halen?
Dat eten dat komt wel, zolang ze maar voldoende vocht krijgen en inderdaad toch wel vochtige luiers houden. Probeer er anders ieder half uur ongeveer 10CC "in" te krijgen, of maak haar mondje nat met een washandje oid als je het echt niet vertrouwd mbt uitdrogen. Ons meisje had vannacht ineens 39,7 ze huilde heel erg en kwam haar een flesje sap brengen. Toen schrok ik dus van haar dikke rode kleur en hete hoofd. Ze bleef dus ook echt snikken terwijl ze heel gulzig de fles "leegtankte". Met de thermometer in de aanslag en getempt... ja toen had ze dus 39,7! Na paracetamol en nog een fles met lauwe thee is ze weer in slaap gevallen en vanochtend had ze gelukkig 38,1
Nou t gaat nog niet veel beter..Ze heeft na vanmiddag niet meer overgegeven maar een uurtje geleden weer een hele vieze luier, t leek wel gele vla Moet blij zijn als ik in totaal aan de 300 cc kom ben ik bang.. Vanavond nog een beetje proberen, ze ligt nu zo lekker te slapen. Maar geen koorts meer, t was net 37.3 gelukkig. Ik hoop maar dat t morgen beter gaat..
Hoi Pioen, Hier ook een meisje wat afgelopen weekend flink ziek is geweest: braken en diarree en koorts. Maar ze had wel erge trek om te eten maar kwam er later wel weer uit. Nu wordt het eten weer minder en slechter, terwijl het een echt lekkerbekje is. Via de HA zetpilletjes gekregen voor de misselijkheid. Ze heeft niet meer gebraakt maar poep is erg vies en stinkt ontzettend Volgens de HA een virusje. Maar ze heeft geen koorts meer en ze is weer erg vrolijk en slaapt prima, maar hier krijg ik er erg moeilijk vocht in. Ze wil zelfs haar fles niet meer voor de nacht (19 uur) Ik heb idd niet gepusht en vanavond beetje brood en yoghurt met fruit gegeven. Is ook vocht denk ik dan maar. Beterschap!
Hier nu ook geen koorts meer, heb dr net nog even opgehaald om wat te drinken, maar nee hoor niks.. Een paar hapjes yoghurt wilde ze wel. En weer n droge luier.. Ik ga morgenvroeg de huisarts maar even bellen..
Nou ze is vanmiddag opgenomen.. Was nog niet uitgedroogd maar wilde ook niet meer drinken... Ze ligt nu aan de sonde met ors. Zo vervelend om te zien als ze die inbrengen. Bah Ik ga er vannacht slapen, hoop maar dat ze morgen weer opgeknapt is..
och meid, dat hadden wij ook met ons meisje, heel veel sterkte en hopelijk mag je kindje morgen lekker weer mee naar huis. veel beterschap.
Heel veel sterkte en beterschap voor je kleine! Tip voor alle zieke kindjes, zorg dat je altijd ORS in huis hebt, die kleintje drogen zo snel uit, zie aan het kindje van de TS.
@Pioen, Beterschap! Jeetje, opname. Dat is wel schrikken hoor. Twijfel of ik dan ook weer eens naar de HA moet gaan. meisje heeft geen koorts, minder eetlust en wil bijna niets drinken. Enkel yogurt en fruit. Maar of dit voldoende vocht is? Wanneer maken ze de beslissing voor opname ook al is je kindje levendig en actief? succes!
Bij de eerste verschijning van uitdroging, huilen zonder tranen, huidplooi die blijft staan, droge oogjes en mondje Lusteloos, droge luiers geloof 12 uur. Probeer zo vaak mogelijk wat te drinken teven, al is het maar iedere keer een theelepeltje
@ikke1981, Traantjes heeft ze gelukkig nog en geen plooitjes die blijben staan. (wel moeilijk te controleren gezien dikkere handjes ) Heb vanavond yoghurt aangelengd met water gegeven en heeft ze ruim 10 lepelhapjes van gehad. wat binnen is is binnen Fijne avond
Veel sterkte Pioen! @Popsel(en de andere mama's); de KA gaf ons als tip; Waterijsjes! Die wou Alyna gelukkig wel. (je kunt ze ook zelf maken van aangelengd sap, Roosvicee,...)
Kijk dat zijn er toch weer 10 mooi binnen. Om te weten of de luier echt droog is, is om een schone luier te wegen, en de luier die je kindje heeft aangehad ook te wegen Vaak plassen ze toch nog iets, maar zie en voel je het niet omdat de luier zo goed vocht opneemt
Bedankt voor de tips! Hier eet ze gelukkig weer beter, wel een rampnacht gehad: veel moeten hoesten, daarna wakker, even spelen en weer slapen en daarna het riedeltje weer opnieuw. We zijn gezegend met een dochtertje dat atijd perfect slaapt dus dit was wel even iets anders. Ze was ook erg moeilijk te troosten. In de nacht ook nog een fles gegeven en rond 21.00 nog een boterham die er met smaak in ging. Na de ramp nacht om 6.30 wakker: fles en daarna nog 1,5 boterham en nog een potje fruit Tussendoor proberen te laten slapen omdat ze echt wel moe is maar ze ging pas slapen na al dat eten.... Zou het een inhaalslag zijn van afgelopen week? Nu slaapt ze gelukkig al bijna 1,5 uur. Tip van waterijsjes is perfect, ga een voorraadje aanleggen. @Pioen: hoe gaat het met de kleine? Succes allemaal!
Bdankt voor jullie medeleven. T gaat redelijk, ze is erg moe van dat gesleep gisteren en vannacht werd ze ook steeds wakker en moest huilen.. T is ook niet niks zo'n raar slangetje in je neus. Ze was nog niet uitgedroogd, maar had geen plasluiers meer in 24 uur. Daarom heb ik de huisarts ingeschakeld, hier nam ze ook steeds wel beetjes yoghurt en heeele kleine beetjes melk maar ik kwam gister nog niet aan de 100 cc tot 14.00. Waarna ze ook nog een dikke vette diarreeluier had. Toen was de maat voor mij vol. Ze was gister 200 gram afgevallen, dat zat er gelukkig vanochtend weer bij op door de ors sonde. Slapen in het ziekenhuis is ook niks, heb geen oog dicht gedaan. Ben nu even thuis om te douchen en ga er zo weer heen. Zenuwslopend, maar fijn dat ze haar daar helpen. LIefs