Operatie reflux bij kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linnie83, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb de eerste blz van je topic gelezen en dacht meteen; precies wat Batuhan heeft. De kinderarts heeft het ook over de operatie gehad. Maar ivm het verleden van Batuhan willen we daar nog even mee wachten. Hij heeft allerlei medicijnen gehad krijgt 8-9 volle scheppen nutriton. Heeft nog nooit vloeibaar water of drinken op. Verkleurt helemaal spuugt niet blijft in zijn keel. Kreunt van de pijn etc dus ik lees mee.

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ach wat zielig zeg!
    Maar OHHH wat herkenbaar!!!!!
    Ik hoopzo dat Marin er straks over heen groeit, de KA zei tegen mij dat als ze gaat lopen.........Nou ze staat en loopt eigenlijk meer dan ze zit, maar het komt echt nog hele dagen op!

Het is precies hezelfde als jij omschrijft ! Heel de tijd met dr handje in dr mond wrijven, en ze word dan echt ontzetten boos..En je hoort haar ook de hele dag door boeren, op het moment omdat ze zich weer minder voelt door vaccin, zijn het constant natte boeren...En ze heeft er behoooorlijk last van!

Meid het is moeilijk die beslissing te maken! Iedere KA heeft weer een andere mening.
    De ene zegt tegen mij dat het niet goed is dat met deze leeftijd van Marin de maag nog niet goed leegt, en de ander zegt dat het ZOOO veel voorkomt...

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik vind het zo typische alle verhalen te horen. En hoor echt zoveel verschillende verhalen. De ene zegt dat ze er mischien nog over heen groeien.
    Onze KA zei dat ze er rond een jaar meestal overheen groeien, maar dat het na anderhalf jaar niet meer gebeurd.
    En waar doe je dan goed aan.
    Ik moet zeggen dat ik al vanaf het begin heb gezegt dat Jordy er niet overheen zal groeien. Was mijn gevoel.

In het ziekenhuis waar we hiervoor liepen wilde ze het ook niet erkennen dat hij reflux had. Het lag aan mij, Want ik was onzeker en daardoor was hij ons aan het uitproberen.
    Met 4 maanden :S.
    We zijn toen een week opgenomen geweest en moesten het eten echt letterlijk naar binnen proppen en gewoon doorgaan. NEt als bij een gans die ze willen vetmesten.
    Het drama werd alleen maar erger en jordy was aan het uitdrogen.
    En zelfs dat wilde de artsen daar niet zien (Arsten lees co-assisitent). Heel zijn fontanel was ingedrukt en had geen plasluiers meer.
    Ik eb n hem toen zelf drinken bij gaan geven en na een week hebben we zelf besloten om naar huis te gaan in overleg met de HA.
    Hij was nog niet op zijn gewicht terug, maar als snel ging het thuis beter.
    Daarna zijn we weer naar de HA gegaan en doorverwezen naar Veldhoven. Daar zijn we gebleven en goed geholpen.
    Alleen mijn vertrouwen in artsen is weg. Daarom vind ik de beslissing nog moeilijker.

Dit is even mijn verhaal hoe we er achter zijn gekomen enz. Hoop er door er hier ook over te praten de juisten beslissing te nemen.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Joh ik snap niet dat artsen er zo mee om gaan !
    Ook hier werden we niet geloofd! We gingen al naar de HA toen ze 2 weekjes oud was.
    En met 9/10 maanden is er uit eindelijk toch maar de beslissing genomen om slikfoto's te maken.
    Nou de KA schrok er erg van dat ze reflux zoo erg was, en daarbij leegt haar maag ook nog eens niet goed/snel genoeg.
    Maar op de echo is geen vernauwing OF kronkel te zien???Voor de KA een raadsel.
    Dus doorgestuurd naar het UMCG, nou daar werd het allemaal maar een beetje aan de kant geveegd.
    Ze deden er toch niets aan! En het kwam ZOVEEL voor bij kindjes rond een jaar dat er een vernauwing zat! Ik zei er ZIT geen vernauweing. Nou ja dan wist ze het ook niet, en bij de meesten weet je niet waar het aan ligt.
    Maar we hebben nou dus nexium mee gekregen.
    Ging deze week fantastisch! Een heel ander meisje.
    TOT ze eergister de vaccinatie kreeg, pfffff zijn weer terug bij af..

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    En ik kan er heel goed inkomen dat je die beslissing enorm moeilijk vind!
    Maar denk wel aan de gezonheid van je kindje, Marin groeit wel en dat is echt een keiharde die dus huilend haar eten op zit te eten!
    Zo was dat ookaltijd met de flessen! En ook al kreeg ze veel te weinig voeding, ze bleef wel groeien.
    Ze staat nou op dit moment stil, het CB zei dat ze meer moest eten!
    Ze moet nou brood bij de pap hebben sochtends!
    Manh dat kind kan de pap al amper verdragen, dus laat staan brood erbij...

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Das vervelend. Weer terug bij af.
    Snap artsen echt niet. Ze moeten eens wat vaker luisteren naar de moedergevoelens, want ik heb tot nu toe nog elke keer gelijk gehad.

HEt is wel zo dat heel veel kindjes het hebben en de meeste groeien er ook overheen, maar ze moeten altijd rekening houden met een klein percentage die er niet overheen groeit.

Hoop dat het bij jullie ook snel weer beter gaat.
    Hier sinds dinsdag weer aan de medicijnen en heb weer een vrolijk mannetje, wat niet heel de tijd loopt te mopperen :D

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Jordy is ook een hele harde huilt eigenlijk nooit, maar eet net genoeg om genoeg energie te hebben, maar zal ook niet meer eten als nodig is.

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Pff dat mopperen ...Marin is ook nooit een echte huiler geweest.
    Maar wel de HELE dagen ompiepen, en kreunen en mopperen.
    Zo ook deze dagen, ze kan dan niets hebben.
    Er hoeft maar een kindje of iemand naar haar te kijken en danis ze in tranen.
    Drinkt zowat het hele bad weer leeg....
    Loop weer de hele dag met dr rond!
    Moeten haar weer in slaap helpen....Pffff heb even 5 dagen gevoeld hoe hethoort te zijn!Zalig wilde gewoon niet weg van huis! Heb zoooo genoten !
    Maar nou heb ik weer zoiets ,pfffff kon ik maar even eruit te werken ofzo....

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @linnie: eten tot ze net genoeg hebben is echt een reflux teken zei onze ka. Onze dochter heeft dat ook. Heeft nooit grotere flessen dan 150 gehad omdat ze die gewoon nog niet leegdronk. Ons kleine dikkertje is inmiddels een slanke den geworden. Nog steeds eet ze niet meer dan net genoeg.

Onze ka zei ook dat de meeste kindjes er met 1 jaar over heen gegroeid zijn en dat ze na 1,5 jaar er meestal niet meer overheen groeien. In mijn omgeving hebben verschillende kindjes reflux, maar de meeste zijn er tussen 0,5 en 1 jaar toch wel overheen. Ik ben echt bijna niemand tegen gekomen die na een jaar nog zoveel problemen er mee heeft. Dus opluchting om te lezen dat er meer mensen zijn.

En dat artsen meer op de moeders moeten vertrouwen vind ik erg moeilijk, zelf had ik dat ook graag gehad (onze dochter heeft nl. ook kma wat na 4! maanden pas getest werd, terwijl ik het al vaker had aangegeven, maar "mevrouw dat is bijna onmogelijk, u geeft borstvoeding en dan hebben ze het bijna nooit"). Ik heb op dit moment ook een vriendin die ervan overtuigd is dat haar zoon reflux heeft, maar dat is absoluut niet zo. Ze is al overstuurd als hij een mondje terug geeft en zegt dan meteen zie je wel, hij spuugt hartstikke veel. Dus in dat opzicht krijgen ka natuurlijk ook wel met veel overbezorgde moeders te maken waar het hartstikke meevalt. Heb nl. nog een kennis die dat echt zeker wist, maar waar het kindje zo een pond binnen 1,5 week groeide en dus niks mee aan de hand bleek te zijn.

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Onze kinderarts gaf idd ook aan dat kindjes met reflux net voldoende eten en drinken! Onze dochter krijgt 'volgens de regels' eigenlijk te weinig binnen. Maar ze groeit nog voldoende en ik kan het er moeilijk in proppen he?

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Welke regels? Die standaard regeltjes die het cb voor alle kindjes in nederland hanteert. Nou ik ken geen 1 standaard kindje dus maak je je er vooral niet druk om. Onze dochter is in 14,5 maand tijd maar 4 kg gegroeid en zelfs ik maak me er niet (meer) druk om. Ze eet wat ze wil eten en zo niet niet. Het is hier 's avonds altijd erg gezellig aan tafel en soms eet ze als een bouwvakker en soms eet ze 3 hapjes. Je kan er idd moeilijk meer induwen, zelfs al zou je het erin krijgen, zou onze dochter het zelf wel weer uitspugen!

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Pila79, je hebt natuurlijk gelijk.. maar het CB is er heel goed in om moeders onzeker te maken. Bij elk bezoekje gaan ze zeuren dat Nadine te weinig eet en drinkt (maar ze groeit dus wel, hoe dat kan snap ik ook niet, gezien de hoeveelheden die ze uitspuugt). En als ik zeg dat we bij de KA lopen gaan ze rustig tegen zijn adviezen in..
    Goed dat het jou wel lukt om je eigen plan te trekken!

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @danabelle: Dat is zo, het lijkt wel of het cb als je kindje niet volgens de "regels" gaat ze met de stompzinigste adviezen komen.

Onze dochter groeide ook voor geen meter, huilde (of eigenlijk krijste) de godganse dag (relfux en kma, kind had de hele dag pijn) en sliep bijna niet, kreeg ik als briljante tip dat ik haar elke 2 uur moest gaan voeden dan zou ze wel groeien :(.
    Eerste uur na de voeding verging het kind van de pijn van de terugkomende zure melk, 2e uur na de voeding had ze zo'n pijn in haar darmpjes ivm met de kma, dat als ze in slaap was gevallen na bijna 2 uur, er echt geen haar op mn hoofd aan dacht om haar wakker te maken.

Toen ik bij de ka was geweest heb ik het cb vriendelijk duidelijk gemaakt dat de ka de groei van mn kind volgt en dat ze daar niet over hoefde te beginnen. En dat doen ze nu dus ook niet meer.

Volgende keer heel serieus vragen of ze tips kunnen geven "hoe" je meer in je kindje kan stoppen als ze haar mond stijf dicht houdt. ;)

O en verder heb ik niet zo veel met het cb, ik ga er voor de prikken heen, maar ken ook een paar moeders die heel veel gehad hebben aan de tips van het cb. Dus voor MIJ is het niks, maar snap ook wel dat ze een grote steun kunnen zijn. Ze hebben bij mijn dochter ook heupdysplasie ontdekt, dus in dat opzicht vind ik het ook goed dat ze af en toe gecontroleerd wordt, maar voor voedingsvragen ga ik naar mn ka, of dieetist.

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    ik denk dat het CB Goed is voor kinderen die 'niks' hebben, maar Maar KA en Cb gaan niet samen.
    Ik hoefde ook alleen nog maar het CB voor prikken en evt. beantwoorden ze mijn vragen over de opvoeding die ik had, maar verder had ik er niks aan.

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    @linnie: Ben je al in maastricht geweest?? Ik moet maandag weer naar de ka, ben benieuwd of ze al wat gaat doen of dat ze het nog even aan wil zien, mijn dochter is nog geen 1,5 jaar nl.

Het gaat hier de laatste tijd weer slechter, merk dat het spugen soms weer zuur is, wat toch niet moet kunnen met de losec. Het is zelfs zo erg dat als we onder de douche zijn geweest onze dochter het per ongeluk ingeslikte douchewater uitspuugt :S Kan toch moeilijk de douche gaan indikken ;)

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Hoi hoi

Jordy wordt in september geoppereerd. ZIjn medicatie is tot die tijd vehoogd. Ik wil eerst bevallen en die paar maanden kan niet zoveel kwaad.

Normaal ligt de grens bij operen bij 4,5 % en jordy heeft 18,9 % we hebben dus geen keus.
    Bij jordy is het ook alleen maar verergerd. Had met 10 maanden 13,8 %

Bij jullie zit het ook niet mee. Als ik jou was zal ik ook verder gaan kijken want het is echt zielig als ze er zoveel last van hebben.

17. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ben gister dus bij de ka geweest en ze wordt binnen 2 weken opgenomen voor een ph metrie. Ze gaan de ph metrie doen terwijl ze haar medicijnen gebruikt, dus hoef gelukkig niet een paar dagen ze niet te begruiken.
    Ze meten tijdens zo'n ph metrie dus niet alleen de zuurgraad, maar ook de hoeveelheid die omhoog komt? Begreep het niet helemaal goed van de ka.

18. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ze meten hoeveel en hoevaak het omhoog komt. Jordy heeft het ook een keer tijdens de medicatie gehad.

Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.

19. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @pila: Heeft ze daarvoor ook al eens een onderzoek gehad?
    Heeft ze er veel pijn aan?
    Ik hoop dat ze bij Marin ook eens wat meer gaan onderzoeken!

20. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    woesdag 28-4 kunnen we al terecht voor de meting. Hopelijk dan meer duidelijkheid.

@linie: Hoe was de meting tijdens de medicijnen, kwam je toen wel op de normaalwaardes uit? Of alsnog verhoogd en zijn ze toen een meting zonder medicijnen/indikken gaan doen? En hoe erg is die meting voor het kindje. Lees in de voorlichting wel dat het geen pijn doet, maar dat de sonde inbrengen/uithalen wel even vervelend is. Hoe reageerde jouw zoontje (vind ervaringen altijd fijner dan de info die het ziekenhuis geeft ;))

@horselover: Ze hebben toen ze 4 maanden was een slikfoto (wat eigenlijk een filmpje is dus heeeel veel rontgenstralen) gehad. Daarop was duidelijk te zien dat haar maagkringspiertje echt helemaal niks deed. Normaal sluiten ze gewoon niet goed, maar hier was geen beweging te zien. Dit wilde de arts nu dus niet meteen weer doen ivm de rontgenstralen, en ook heeft ze het over een scopie gehad, maar daarvoor moest mn dochter weer onder narcose (heeft 2 maanden geleden buisjes gehad dus is pas al onder narcose geweest) vandaar dat ze eerst de ph metrie doet, want daar hoeft geloof ik maar 1 foto gemaakt te worden om te kijken of het metertje goed zit, maar dat weet linie vast beter.
    Ze wachten volgens mij sowieso tot je kindje 1 jaar is, maar zou als ik jou was daarna wel meteen een afspraak bij je kinderarts gaan maken. Hebben ze bij jou kindje nog helemaal niks onderzocht dan?

Deel Deze Pagina