Hallo, Mijn vriend en ik willen graag een kindje. Natuurlijk kunnen wij haast niet wachten om er voor te gaan, maar denken dat we echt moeten wachten. 5 oktober wordt ik namelijk geopereerd. Dit wordt een operatie aan mijn kaken (boven, onder en kin). Mijn onderkaak wordt verlengt, de boven kaak word korter gemaakt en de kin wordt ook verlengt. Na de operatie zullen mijn kaken 6 weken op elkaar vast zitten. Daarna zou ik weer goed kunnen eten en praten. Aangezien het een zware operatie wordt, zal ik ook medicatie krijgen. Antibiotica, peneciline, morfine, ik weet niet precies wat allemaal. Nu is mijn vraag. Heeft iemand ervaring met een operatie tijdens zwangerschap? Natuurlijk weet ik dat het beter is om te wachten, maar dat is erg moeilijk als je er allebei voor wilt gaan. Ik ben alleen erg benieuwd naar wat de eventuele risico's en gevolgen zouden kunnen zijn. Ik heb begrepen dat de narcose niet veel kwaad kan, en dat er ook medicijnen en pijnstillers zijn die wél tijdens een zwangerschap kunnen. Iemand hier ervaring mee?? Groetjes Deborah
Zover als ik weet mag alleen paracetamol tijdens de zwangerschap...en daar ga jij niet genoeg aan hebben als ik het zo lees Wat een heftige operatie zeg! Jeetje! En 6 weken je kaken op elkaar?? Stel nou dat je zwanger bent en je 6 weken je kaken op elkaar hebt...hoe doe je dat dan als je heel erg misselijk bent en veel moet spugen? Nee, hoe moeilijk het misschien ook is, je kan veel beter wachten. Praat er anders eens over met je arts/chirurg.
Hoi hoi, Ik zelf heb er geen ervaring mee maar heb wel meegemaakt in mijn omgeving dat ze zwanger was en werd geopereerd aan de galblaas. Ik denk dat het per operatie verschild.En het ligt er ook wel aan welke medicijnen je krijgt. Hou er wel rekening mee dat ze niet elke medicijn kunnen vervangen voor eentje die niet schadelijk is voor de kleine. Als je zekerheid wil moet je het ziekenhuis bellen, hun weten precies wat er gaat gebeuren en welke medicijnen je krijgt. Groetjesss
Ik zou nog even wachten, ik weet dat dat heel erg moeilijk is, maar zwanger zijn en dan ook nog zo'n zware operatie + de nasleep ervan. Nee, ik zou het niet doen. Van een zwangerschap kun je je ook heel erg naar/ziek voelen. Zekers de eerste weken, dat wil je er dan niet bij hebben. En zoals iemand ook al zei, wat asl je heel erg misselijk bent en evt moet overgeven, je hebt je kaken op mekaar. Lijkt mij wel gevaarlijk. Dan praat je nog niet eens over de medicatie. een paracetamolletje mag in de zwangerschap bij uitzondering. Kijk als je met spoed geopereerd moet worden dan is het niet anders, maar dit heb jezelf in de hand. Probeer echt nog even te wachten, het is zo oktober en daarna lekker gaan voor een kleintje. Succes!
Poeh, heftige operatie. Als ik jou was zou ik even wachten, de medicijnen die jij binnen krijgt straks zijn echt niet goed voor jouw kindje als je toch van te voren in verwachting raakt. Ik heb het zelfde gehad maar dan met een andere operatie en daar gaven ze heel duidelijk aan dat als ik in verwachting zou zijn ze de opratie uit zouden stellen omdat het erg schadelijk zou zijn voor de baby. Ik begrijp heel goed dat je graag zwanger wil worden maar dit zou erg onverstandig zijn... Sterkte met jouw beslissing en ook veel sterkte voor de operatie!
Ik zou idd even vragen welke medicijnen je erna krijgt. Mocht je echt misselijk zijn na je operatie van je zwangerschap is daar ook wel weer wat voor maarja goed is anders natuurlijk
Ohja narcose kan in principe geen kwaad. Maar als een operatie geen spoed heeft als je zwanger bent stellen ze het idd uit.
Dat had ik inderdaad al verwacht. Dat ze de operatie uit zouden stellen. Misselijkheid en overgeven is geen probleem. Mijn kaken komen namelijk op elkaar door middel van elastiekjes van aan mijn blokjes beugel vast komen. Vloeibaar eten kan gewoon, zelf praten moet goed te doen zijn. Daarnaast is de kans dat je misselijk wordt van de narcose ook heel groot. Daarom moet je natuurlijk ook nuchter zijn voor de operatie. Het belangrijkste is, dat ik denk dat ik morfine ga krijgen. Dit kreeg ik de vorige keer ook met mijn 4 verstandskiezen eruit snijden. Toen ik wakker werd, had ik al morfine gehad zelfs. Het lijkt mij dus inderdaad ook veel beter om het uit te stellen, want goede pijnstilling is wel nodig denk ik.. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties.. Het is zo moeilijk als iedereen om je heen zwanger raakt en jij ook graag wilt, maar niet kan. Je gaat twijfelen en wilt het toch graag met iemand bespreken