Hier ben ik wel benieuwd naar! Is wellicht al eerder een topic over geweest, maar hee ik ben nieuw Dus: wat voor huis, is het groot/klein? Tuin, geen tuin? Wat voort buurt/woonplaats? Woon je er fijn of zou je liever willen verhuizen?
Ik woon zelf in een klein driekamerappartement met mijn vriend. Het is zo'n 55 m2. Een balkonnetje aan voor- en achterkant. Heel fijn, want in al mijn vorige huizen had ik helemaal geen buiten. Nu wel, heerlijk! Onze kleine keuken en badkamer zijn door de vorige bewoners geplaatst, pas 5 jaar oud dus, heel fijn! Fijne buurt, kan 's avonds wel wat onveilig voelen voor anderen. Zelf ben ik niet anders gewend, maar weet dat mijn ouders hier niet graag 's avonds komen. Alles zit in de buurt en ik loop er zo heen. Ik mis alleen een lift. Het appartement is tweehoog en als er een baby komt, moeten we nog bedenken hoe we dat gaan doen met een kinderwagen.
Mooie ruime eensgezinswoning met grote slaapkamers en zolder en grote voor en achtertuin. Woon hier goed! al gaat de buurt wel steeds verder achteruit helaas....
Hoekwoning. Ruime voor en achtertuin. 4 slaapkamers plus grote zolder met vaste trap. Kindvriendelijke buurt met veel speeltuintjes. Dicht bij de stad.
In een ruime tussenwoning, de onderverdieping is 3,5 meter aangebouwd. We hebben een voor en achtertuin, op de eerste verdieping 3 slaapkamers en vaste trap naar zolder waar een dakkapel over de gehele breedte op staat,een voorzolder hebben met wasmachine en droger en nog 2 slaapkamers. We wonen echt om de hoek bij de Efteling, is 5 minuutjes lopen.
Hoekwoning met garage, 3 slaapkamers grote zolder. Voor en achtertuin. Wij noemen het zelf 4 onder 1 kap
Ik heb een galerij woning drie hoog op de hoek. Vier kamer woning gehuurd. Van een woning bouw die bekent staat om verkeerd om te gaan met zijn geld. Vestia dus !! Heb een open keuken verbinding met de woonkamer. Een mini slaapkamer voor mijn dochter. Zoon heeft een redelijke kamer ik zelf ook. Inbouw kasten heb geen kasten nodig. Woning is 55 vierkante meter. Luxe lift als die het doet hihi. Ik kijk op de tram maar vooral op veel bomen en heel veel flat.s. Woon wel in een drukke buurt maar merk er niks van. Ziekenhuis is op 800 meter lopen vrij dicht bij. Klein maar fijn woon ik. Kleine douche wc. Open keuken dus kleine woonkamer met balkon.
Hoekhuis, gemiddelde voor en achtertuin denk ik. 3 grote slaapkamers en een washokje. Grote woonkamer met open keuken. Wij zitten 5 minuten fietsen van de stad af en zitten hier prima.
Wij wonen in een klein appartement met twee slaapkamers, hebben geen tuin wel een balkon. Buurt is niks hier en we willen heel erg graag verhuizen. Dit huis hebben we ook uit pure noodzaak aangenomen anders had ik er nooit ja op gezegd. Oja en wij zitten ook recht langs het spoor, kan er na anderhalf jaar nog niet aan wennen.
Waarom wil je zo graag weg, vanwege de buurt? Ik heb wel gemerkt dat het heel belangrijk is om je fijn en veilig in je eigen huis te voelen. Hopelijk kan je snel verhuizen!
Twee onder een kap (190 m2) in een kinderrijke en boomrijke straat / wijkje in een dorp onder de rook van Amsterdam en Haarlem. We hebben 5 slaapkamers, badkamer, toilet, openkeuken, hele grote woon/eetkamer, washok, garage, aan drie kanten omliggende tuin, parkeren op eigen terrein.
Wij wonen in een appartement. Eerst de gezamenlijke voordeur. Dan een trap op en kom je bij onze voordeur. Als je die door bent moet je nog een trap op (zo fijn, al die trappen met een kinderwagen ). Dan ben je in het trappenhuis. Rechtdoor is de hal, tegenover is een wc, daarachter nog een hok met wasmachine en droger.. Rechts is de open keuken met bar en eettafel. Daarachter is een balkon. Hebben een studeerkamer links van de keuken. Dan rechts vanaf de gang is links de eetkamer en daarvoor de woonkamer. Dan in het 'trappenhuis' kun je verder naar boven. Is 1 grote slaapkamer (die van ons) en twee kleinere slaapkamers. Ook nog een badkamer en een dakterras. Je kan ook nog verder naar de zolder. Staat een logeerbed. We hebben een gezamenlijke, grote tuin. Wonen prima en zijn erg tevreden.
Wij zijn pas komen wonen in een (koop)huis met 3 slaapkamers (welke groter zijn als ons oude huurhuis) en een riante zolder, bijkeukentje en garage naast het huis. Verder zit er een mooi aangelegde achtertuin bij ons huis. Huis ligt in een voor auto's doodlopende straat (eindigt als een fietspad), dus we hebben geen last van auto's die langs het huis sjezen. Ons huis kijkt aan de achterkant uit op een grasveld, dus dat is lekker rustig. De buurt kennen we verder nog niet zo heel goed, maar die is netjes en rustig. Voor onze kleine hebben we straks de keuze uit (volgens mij) 3 basisscholen op loopafstand.
Wij wonen in een portiekwoning, begane grond, voor en achtertuin. Eet en zit kamer worden gescheiden door een en suite. Qua grootte hebben we gewoon een eengezinswoning alleen wonen er mensen boven ons, en hebben we dus geen zolder.
Ik woon in een héél oud voormalig wachtlokaal (van de trein dus) Het staat sinds 1870 ingeschreven in het kadaster (omdat dat vanaf dat jaar moest) vandaar dat dit jaar aangehouden wordt als bouwdatum. Maar ik heb een vermoeden dat het veel ouder is, aangezien ik op de vloer in de opkamer geplakte kranten heb gevonden uit 1830 het behang zat nog op jute en heb van de opkamer wel 12 lagen behang gehaald, de onderste laag was handbeschilderd bloemetjes behang Boven hebben we 3 slaapkamers gemaakt (was alleen een zolderverdieping) beneden hebben we woonkamertje van 14 m2, een voorkamer die als slaapkamer gebruikt wordt door de oudste, een opkamer, keuken en bijkeuken. Huis is nog een beetje in verbouwing, merendeel hebben we al gedaan. Oh en volgens de buren moet er achter ons huis nog een put zitten, maar daar geloof ik niks van, we hebben hem nog niet gevonden