hee meiden, tijdens mijn zwangerschap heb ik gebruik gemaakt van 3 verschillende homeopatische middelen, waarop stond dat het product kon worden gebruikt tijdens de zwangerschap omdat er tot dusver nog geen gevallen waren bekend waardoor gebruik tijdens zwangerschap werd afgeraden.(of iets dergelijks) soms vraag ik me af of dit te maken kan hebben met de vroeggeboorte van mijn zoontje. Hebben jullie ook homeopatische middelen gebruikt? Zo ja welke? en hebben jullie hiervan iemand/ het bedrijf op de hoogte gebracht? Als niemand een vroeggeboorte meldt na gebruik van homeopathische middelen dan kunnen de makers hier toch ook niet van op de hoogte zijn...
ik kan het me niet meer herinneren,..behalve dat ik vitamines slikte en cranberrie pillen omdat ik vocht vasthield(hielp voor geen meter ben er ook mee gestopt.. wat heb je gebruikt dan?
Ik heb alleen zwangerschapsvitaminen gebruikt van de VSM en visoliecapsules, ook van VSM. Ik heb ook wel eens nagedacht over wat je hier schrijft. Ben benieuwd naar reacties van anderen, ik lees mee!
Ik heb alleen vitamine pillen gehad. Maar ik denk niet dat die homepatische middelen er invloed op hebben.. Maar dat is alleen mijn gedachte. Liefs
Het is nooit bewezen dat homeopathische middelen ergens voor helpen want de doseringen zijn veel te aangelengd, ik ga er dus van uit dat het ook geen kwaad kan tijdens een zwangerschap. Met kruiden en zo moet je wel wat oppassen, daar staat een overzicht van op de site van het voedingscentrum.
oh valeriaan heb ik ook gebruikt en die gore visolie maar daar was ik mee gekapt want ik had totaal geen last van misselijkheid totdat ik die troep nam.. maare geloof me die kruidenmiddeltjes kunnen niet de oorzaak zijn hoor.. daar geloof ik niks van... vroeggeboorten heeft gewoon met de omstandigheden (je eigen lichaam of stress ) te maken .... maar dat i smijn mening ik heb 4wk in het ziekenhuis gelegen met 2 infusen medicatie op een gegeven moment 20 pillen per dag er extra bij... ik was net ali chemicalie..ik gaf nog net geen licht in het donker...
niks gebruikt qua homeopathische middelen behalve gravitamon zwangerschapsvitaminen die ik kocht bij de apotheek
(Zwangerschaps)vitaminen zijn geen homeopatische middelen. Ik ben sinds vorig jaar erg pro-homeopatie, nadat een homeopatisch arts onze Luuk van zijn heftige eczeem heeft afgeholpen. Dat deze middelen werken, daar ben ik dus van overtuigd, maar dat ze geen invloed hebben op vroeggeboorte, daar ben ik ook van overtuigd. @Ons Kleintje; Wat ik nu ga schrijven is helemaal niet onaardig bedoeld, ik hoop dan ook niet dat je het zo opvat. Maar het valt me op, door de onderwerpen die je opent, dat je nog zo naarstig op zoek bent naar een verklaring van de vroeggeboorte van jullie mooie en gezonde kereltje. Ik vind dat zo jammer om te lezen, omdat ik het gevoel heb dat je daardoor de vroeggeboorte niet makkelijk zult verwerken als blijkt dat er 'gewoon' geen oorzaak is. Misschien dat ik het verkeerd zie hoor of dat je het zelf gewoon fijn vindt om hier mee bezig te zijn, zeker nu jullie voor een tweede kindje willen gaan. Maar toch hoop ik dat er een moment komt dat je het los kunt laten... (Ookal ken ik je niet echt, ik schrijf dit uit 'bezorgdheid' en nogmaals, ik hoop dat ik je hiermee niet voor het hoofd stoot...)
klopt ik vind dat ook heel moeilijk, dat er geen oorzaak lijkt te zijn, en om eerlijk te zijn denk ik dat er wel een oorzaak is maar dat ik die niet weet of dat het een aantal oorzaken bij elkaar zijn die het zo hebben gemaakt. Omdat zoiets voor mijn gevoel gewoon niet zonder oorzaak kan gebeuren. Maar dank je voor je bezorgdheid.
Ik heb de vroeggeboorte goed verwerkt nu oa dmv EMDR therapie. Maar ik blijf ook af en toe nadenken over de oorzaak. En ik ben ook opzoek naar een verklaring hiervoor ook al weet ik dat ik daar nooit bevestiging in zal krijgen. Ik heb daar nu mijn eigen id over gevormd wat te maken heeft met meerdere dingen tijdens mijn zwangerschap. Maar dat staat helemaal los van de verwerking. Ik heb het wel goed verwerkt maar toch zal dat antwoord op waarom mij denk ik altijd bezig houden. Liefs
ik vind ook dat ik de vroeggeboorte wel goed verwerkt heb. wel heb ik soms moeilijke momenten, bijvoorbeeld toen Ons Kleintje vorige week geopereerd werd en op dezelfde afdeling als toen hij prematuur was moest liggen, maar dat is volgens mij heel normaal. Het is me trouwens heel erg meegevallen die operatie.vond het wel leuk juist dat ik de zusters kende, en kwam ook nog een kindje tegen dat we konden van `vroeger`