Ik wil je als advies meegeven dat het allerbelangrijkste is dat jij rustig blijft.. Snap dat dat moeilijk is.. Relativeer.. Het is een relatief kleine ingreep. Kinderen pikken veel op. Onze dochter is erg veel onder narcose geweest, kleine en grote ingrepen. Tuurlijk was ik ook zenuwachtig. Maar op dat moment ben ik haar mama en moet ik sterk zijn! Je maakt het voor jezelf ook heel lastig zo. Sorry.. Misschien komt dit niet zo aardig over. Zo bedoel ik het absoluut niet. Hier buisjes en neusamandelen eruit, geen keelamandelen. Het is goed te doen. Bereid je alleen wel voor dat ze vaak verdrietig of boos wakker worden. Oja... Wij oefenen vaak voor die tijd (doen ze meestal ook in het ziekenhuis) met een stofkapje. Daarbij zeg ik ook even heel duidelijk dat het enorm stinkt als je dat kapje op krijgt.
Wat dat betreft is de voorlichting in het ziekenhuis echt een aanrader! Daar mochten ze bij ons ook met een echt kapje oefenen. En alles werd goed uitgelegd. Kun je natuurlijk ook zelf doen, adhv een boekje, foto's of een filmpje (wij hebben voor een CT-scan dankbaar gebruikt van youtube ). Hier was de voorlichting voor kinderen vanaf 4 jaar, maar jongere kinderen mochten er ook gewoon naar toe als je als ouder dacht dat dat ging/nuttig was.
Dat is vreemd. Meestal geven ze op deze leeftijd in ieder geval een kapje zodat ze weg zijn en prikken ze vervolgens een infuus. Mijn dochter heeft 5 weken geleden op haar 7e voor de 5e keer of zo buisjes gehad en nog steeds gewoon met een kapje. Ben je al bij de POS geweest voor screenen en uitleg? Dan kun je het daar nog navragen.
Dit is wat de anesthesist aangaf. Hij krijgt op beide handen wel een soort van verdovende pleister. Dan prikken ze een infuusje, als hij is slaap is plaatsen ze een buisje waardoor hij kan ademen. Dit is wat ons is verteld.
Gister was de dag. Alles is goed verlopen! Meneer was haantje de voorste. We hebben een redelijke nacht achter de rug. Op naar herstel!!
Leuke foto's! Fijn dat alles goed is verlopen. Viel het je mee? Ook nog een mooie ballon gekregen zie ik . Mijn dochter krijgt er ook altijd eentje als ze weer naar het ziekenhuis moet want ze vindt het zo vreselijk. Zo sluiten wel het toch altijd weer leuk af .
Het is me meegevallen. Hij spuugd alleen sinds gisteravond. Hij mag wat vla. Maar ook dat kwam er net uit.
Ik denk dat hij wat bloed in zijn maagje heeft. Spuugdw wat oud bloed mee. Ik hoop dat het nu klaar is.
Kan maar zo ja. Ik hoop het ook voor jullie. Voor hem natuurlijk ook niet fijn om te zien als hij bloed spuugt.
Het valt mee. Het is niet heel veel. Wat vlokjes. Was nu vooral de vla die hij uit spuugde met wat vlokjes oud bloed... pffff wel een zure lucht.. werd er zelf beetje onpasselijk van hahahah