Hey. Mijn zoontje (bijna 3mnd) heeft reflux(heb ik al wel eens een topic over geopend). De KA had eerst omeprazole siroop gegeven (2.5 ml - 2x per dag), dit bleek 2 weken te werken maar naar het einde toe niet meer genoeg? Als we hem 3 ml gaven was het weer beter maar dit mag niet zomaar dus ging ik terug naar KA. Zij schreef de capsules (met bolletjes voor). 2x/ dag kreeg hij een halve capsule. Naast het feit dat het een echt gesukkel was, hielp het blijkbaar ook niet goed. Daarom bij de apotheker toch weer de siroop gaan halen en nu is het weer beter. Maar sinds enkele weken is hij verkouden, en sinds een week echt heel erg. heel veel slijmen in neus en keel, heel veel hoesten(droog en met slijm).. De dokter en KA zeggen dat zijn longetjes gezond klinken en dat hij gewoon verkouden is. Ik gebruik een neuszuigertje, een spray van fysiologisch water en een speciale baby neusspray. En het gaat maar niet weg. Enkele keren had hij zoveel slijm dat hij precies niet meer kon ademen. Ik had hem dan vast en klopte voorzichtig op zijn rugje. Hierdoor kon hij weer ademen. Ik vind dit behoorlijk eng en voor hem ook echt vervelend. Soms geeft hij ook de slijmen over maar soms blijven ze gewoon zitten en stapelen zich op. Iemand hier tips of ervaringen mee? Is echt zo zielig
Hier was mijn dochtertje rond 3 maanden ook zooo verkouden en ziekjes! Ben toen met haar in een lekker bad gaan zitten. Badkamer deur dicht en de douche naast het bad aan op hete temperatuur zodat het ging stomen in de badkamer. Wij zaten lekker in badje en ondertussen stoomde ik het slijm los. Eventueel kan je van Zwitsal douch en bad met eucalyptus in het badje doen (mag vanaf 3 maanden). Ook tussikind siroop van VSM werkte hier goed! Helpt het makkelijker ophoesten van het slijm.