21nov wordt ik geopereerd. De arts gaat zoveel mogelijk endometriose (verklevingen) weg halen. Wordt laparascopisch gedaan ( met klein risico op laparatomie ) Wordt een moeilijke operatie volgens de arts. Wie heeft deze operatie ook gehad? Hoe lang heb je in het ziekenhuis moeten blijven? En hoe lang herstel ? Ik zou graag ervaringen horen....
Hoi ster, Ik heb er al 2 laparoscopien opzitten. Bij de eerste is er een endometriosecyste weggehaald en zijn er ook verklevingen los gemaakt. Mijn gyn zei toen al: de kans dat het na de operatie weer vast gaat zitten is erg groot. Dat was dus bij mij ook zo, bleek bij de tweede lapa, waarbij ze alleen een cyste hebben weggehaald. Ik vond het best mee vallen. Is bij beiden een dag opname geweest. Ben na het wakker worden van de eerste lapa wel wat misselijk geweest, maar dat hen ik bij de tweede doorgegeven en toen hebben ze me daar iets tegen gegeven. Ik geen de eerste dagen na de operatie nog het meest laat gehad van het gas dat ze in je buik brengen. Dat gaat in je schouders zitten. Verder een wat strak gevoel in mijn buik de eerste dagen. Ik zou zeggen, laat je lekker vertroetelen! Ik weet niet of je veel last hebt van je cyste (moet bijna wel als ie zo groot is), maar het geeft na de operatie zo'n opluchting. Weg cyste pijn! Ik heb er nu ook weer en als die ook teveel pijn gast geven, laat ik die ook weer lekker weghalen. Veel succes meid! Wel balen dat je nog zo lang moet wachten!
bedankt snoopy voor je antwoord ik heb 1 juli ook al een laparascopie gehad maar dit was alleen een kijkoperatie, ze hebben verder niks gedaan, toen is ook de endometriose ontdekt 21 november de operatieve laparascopie. de arts heeft al aangegeven dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven en een herstel van 3 a 4 weken ga hebben. wordt dus pittig ik heb nu geen endo of cyste pijn omdat ik nu aan de lucrin injecties zit. die leggen mijn lichaam plat. dus ook de endo krigt rust. dit was beter voor de operatie. ik zie in je onderschrift dat je steeds infecties krijgt .....komt dat door de punctie ? wat heftig!! je hebt wel lekker veel cryo's. 12 is echt veel ik zie dat je uit brabant komt. waar ergens woon je ? (als je dat wilt vertellen teminste ) ga je ook naar het catharina ?