Wasmachine topic nummer zoveel

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 20 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Daar gaan we weer :D

We hebben een Samsung EcoBubble, al eerder wat mee gehad (man gerepareerd door 2 identieke pompen in de machine om te ruilen)
    Dus was een nieuwe niet nodig.

Maar af en toe staat er links voor/onder de wasmachine een klein beetje water. Niets bijzonders te zien.
    Maar vanmiddag stond er ineens veel meer water ...

Man gaat kijken wat er mis is, maar hou er in m'n achterhoofd rekening mee dat er nu toch een ander moet komen.

Hiervoor had ik een Siemens waar ik heel erg tevreden mee was (met de Samsung ben ik niet tevreden)

Dus neig daar wel weer naar.
    Iemand goede tips of andere opties?

Wat vind ik belangrijk:
    - 1400 toeren kunnen centrifugeren
    - mini wasprogramma van half uur
    - een gewoon programma van maximaal een uur
    - in elk geval 75 graden kunnen wassen of hoger
    - bij de Samsung geeft hij op het eind aan dat je 1 minuut moet wachten voor de deur open kan (en dan duurt het gerust 3 minuten) ik wil graag een machine waarbij het deurtje open kan zodra het programma klaar is
    - en als het programma net begonnen is zou het erg fijn zijn als je even een vergeten sok of iets dergelijks nog toe kunt voegen (dat kan hier niet, heel soms wel maar dan moet je wel 10 minuten geduld hebben, je raadt het al ... Dat heb ik niet)

Ik weet dat er genoeg vergelijkingssites zijn, maar hier zitten doorgewinterde gebruikers :D daar heb ik meer vertrouwen in!

Butchke vindt dit leuk.
  2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook een samsung ecobubble, afgelopen mei ging de machine na slechts 3 jaar gebruik kapot.. We hebben een siemens gekocht en die bevalt heel goed! 8kg trommel, automatische dosering, 600 euro ongeveer. Hij is echt mega stil, tijdens het wasprogramma hoor je de machine niet en ook tijdens het centrifugeren amper! De duur van de programmas is gelijk aan de samsung. Het wasprogramma op 30 graden is een uur, 40 graden 70 min, katoenprogramma op 60 graden ruim 2 uur. Centrifugeren op 1400, kort programma is 15/30 min.

Butchke en Vero0504 vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Hier een nordland van inmiddels 13 jaar oud, destijds 300 euro nieuw. Hij draait nog steeds probleemloos maar ik lees even mee. Want dat duurt denk ik niet lang meer. Miele valt bij mij af, die van mn man ging na 5 jaar al aan gort (kruisas doorgerot, aluminium), man in zn eentje dus gewoon vloeibaar wasmiddel geen gekkigheid als azijn ofzo. Vind ik Miele een iets te gortige prijs hebben voor die levensduur. Ecobubbel kan ik dus ook overslaan.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben een Bosch. Kort programma is een uur , extra kort 15 minuten. Max 90 Gr en 1600 toeren.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij waren ook absoluut niet tevreden over onze samsung wasmachine.
    Toen onze droger stuk ging, hebben we meteen onze samsung wasmachine vervangen (ondanks dat deze maar 5 jaar oud was en het nog deed).

Wij zijn gegaan voor een Miele.
    Hebben we inmiddels alweer een jaar of 4.
    Super fijn apparaat....wil echt nooit meer anders als Miele.

6. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels al zo’n 12 jaar een Miele, nog nooit problemen mee gehad een heel tevreden over.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij al 10 jaar ook een Indesit, nog nooit iets mee geweest. Die gebruiken onze huurders nu. En hier een Zanussi, ook fijn ding.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb de Bosch wasmachine met I-dos, dus automatisch doseren van wasmiddel en wasverzachter. Je kunt de was pauzeren wanneer je iets vergeten bent erbij te doen.

Heb er een met een 9 kilo trommel en die 1600 toeren centrifugeert. Verschillende programma's waaronder een superkort programma.

Tevreden mee.

https://www.coolblue.nl/product/774415/bosch-wawh2643nl-i-dos.html

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook tevreden Siemens gebruiker, zowel wasmachine (1600 toeren) als warmtepompdroger :thumup:

10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Wij hebben een Bosch. Aangezien wij zonnecollectoren op het dak hebben (die voor een vat warm water en die voor stroom) wilden we er eentje met warm-water aansluiting. Onze wasmachine staat dus vooral overdag aan als het zonnig is, dan verbruikt hij heel weinig energie. En het warme water tapt hij vooral uit het opslagvat. Maar goed, dan moet je daar wel de leidingen voor hebben lopen richting je wasmachine.

Wat ik verder fijn vind: kort programma (15 min voor even snel nieuwe kleren uitspoelen bijv), hoog én laag toerental (800-1600) en eigen invoerbakje van wasmiddel/verzachter. We gebruiken namelijk altijd neutraal wasmiddel vanwege allergieën en dat kan niet altijd in de containers bij de wasmachines die automatisch toedienen. En eentje kopen die groot genoeg is (kg), maar als je een droger gebruikt ook daarop aansluiten. Een wasmachine van 9kg en een droger van 5kg ‘matcht’ niet lekker is mijn ervaring.

11. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wij hebben een aeg, alleen kan je dus geen vieze was toevoegen tijdens het wassen.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Wij ook en je kunt direct een sok oid toevoegen. Bosch en Siemens komen van dezelfde fabriek volgens mij. Hiervoor een Siemens.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Ja klopt, is nagenoeg hetzelfde!

Maar lees hier goede ervaringen over Bosch en Siemens. In de basis is daar dus niet veel aan veranderd.

De Samsung heeft een trommel voor 7 kg, dus dat zou ik nu wel weer doen. De droger (wel een nieuwe Siemens :D) weet ik zo niet, maar zal ook zoiets zijn, past makkelijk 1 wastrommel aan was in.

Maar goed, aan de ene kant zou het fijn zijn als m'n man hem kan fixen, scheelt toch veel geld!
    Aan de andere kant ben ik wel klaar met dit onding :|

14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wij hadden ook een ecobubble na 4 jaar al stuk. We zijn nu voor een AEG gegaan. Daar zijn we tot nu toe heel tevreden over.

15. Roodborstj

Roodborstj Actief lid

17 mei 2020
    274
    265
    63
    Vrouw
    #15 Roodborstj, 21 jun 2020
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
    Tijdens het wassen iets toe kunnen voegen kan alleen bij Samsung toch? Met zo'n deurtje er extra in.

Wij hebben een Bosch en ik kan hem wel stoppen net aan het begin van een programma maar tijdens het wassen lijkt me niet heel handig haha.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Zojuist is onze samsung ecobubble na zo'n 5 jaar kapot gegaan. Is dat karma na dit topic?! :cry:

Dus ik lees hier ook maar even mee.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Nou halverwege niet nee :D maar bij m'n Siemens kon ik (zolang er niet teveel water in zat) altijd pauzeren en was toevoegen.

Maar het blijkt hier dat de doseringsbak lekt (waar je het laatje in schuift). Komt met name door het waspoeder.
    Man gaat kijken of hij het kan maken.
    Wordt vervolgd :cool:

18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Sorry :| :roflmao:

19. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    IDos vind ik ook wel een aanrader! Vond het eigenlijk een onnodige gadget maar het is toch wel erg relaxed. Veel minder geknoei met wasmiddel op de vloer & wasmachine.

En een stille wasmachine is ook heel fijn. Die we nu hebben is 71 of 72 db, vorige was 78. Echt een wereld van verschil.

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Samsung moet lekker bij de telefoons blijven ipv ook wasmachines willen verkopen. Wij hebben ook een samsung wasmachine. Grote fout. :roflmao:

Vitamientjuh en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina