opgeblazen buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door itjepietje, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itjepietje

    itjepietje Nieuw lid

    27 nov 2005
    2
    0
    0
    amsterdam
    Hai allemaal,

    Ik heb een vraagje rondom mijn opgeblazen buik, iedere x wanneer ik iets eet blaast mijn buik heel erg op, zo erg dat ik mn broeksknopen open moet doen, t liefst zit ik dan in een joggingbroek maar zelfs dat zit akelig omdat mn buik zo rot voelt...

    hebben meerdere hier last van, is het een zwangerschapskwaaltje of wellicht iets anders??

    Groet,
    Irene
     
  2. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Itjepietje,

    Ik denk dat het heel normaal is dat je een opgeblazen gevoel hebt; ik heb het ook regelmatig. Het voelt als een grote druk op je buik, alsof je net flink getafeld hebt. Heb je dit alleen als je wat eet?
    Ik heb het ook wel eens zonder van te voren wat gegeten te hebben. Ik houd het erop dat het een zwangerschapskwaaltje is en trouwens; het valt je natuurlijk allemaal op. Misschien had je, voordat je zwanger was, hier ook wel eens wat last van. Nu is het alleen een tikkie erger :)
    Succes!
    Liefs, Lise
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heb je de afgelopen dagen ook overgegeven?
    En heb jen u ook last van maagzuur?
    Want ik heb het ook gehad, en ben daarmee naar de huisarts gegaan vorige week.
    Nou bleek dat mijn maagzuur niet meer in balans kon komen na het spugen wat ervoor zorgde dat ik me telkens zo beroerd voelde met mijn opgeblazen buik.
    Ik heb een kalkdrankje meegekregen wat je maagzuur bind en daardoor alles weer in balans brengt.
    Regla ph heet het, en dat word dus vaak voorgeschreven aan zwangere vrouwen.
    Misschien heb je er wat aan....het enige nadeel is dat het niet in het ziekenfonds zit.
    Maar het werkte echt het is echt een wonderdrankje!

    Groetjes
     
  4. itjepietje

    itjepietje Nieuw lid

    27 nov 2005
    2
    0
    0
    amsterdam
    dank jullie wel voor het snelle antwoord,

    Ik heb tot nu toe (nog) niet overgegeven, ben wel een beetje misselijk, maar t valt allemaal nog mee, zit ook pas in mn 5e week, dus dat zal er wel mee te maken hebben....

    Heb jaren geen tot weinig last gehad van een opgeblazen buik, en nu ook al alleen als ik iets drink.

    Thanx voor de tip in ieder geval!
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik herken dit gevoel. Ik heb het idee dat mijn darmen sowieso wat van slag zijn. Ik kan moeilijk naar de wc.. als je begrijpt wat ik bedoel!

    Ook heb ik af en toe echt een borrelende buik en dan lucht het echt op om een ..... te laten.

    Wat een verhaal he!

    Pim
     

Deel Deze Pagina