Baby even niet voelen: ik heb een peptalk nodig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje1984, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Sinds 1,5 week voel ik de kleine uk een paar keer per dag duidelijk bewegen (schopjes en plopjes). Meestal 's avonds als ik half op de bank zit/lig of als ik overdag voorover gebogen zit op een stoel. Mijn placenta zit aan de achterkant.

De laatste twee dagen voel ik echter (bijna) niets... en dat maakt me erg bang. Ik weet dat het met deze termijn heel normaal is omdat het kindje nog heel veel ruimte heeft en nog alle kanten op kan liggen, waardoor ik de bewegingen niet altijd kan voelen. Maar toch overheerst mijn onzekerheid... Ik zit de hele tijd in mijn buik te porren, maar helaas zonder resultaat.

Morgenvroeg heb ik gelukkig een afspraak voor controle bij de vk, dus hopelijk krijg ik dan de bevestiging dat het allemaal goed zit. Maar kan iemand mij voor vanavond nog even een schop onder mijn kont geven? ;)

Alvast bedankt!

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik heb het ook gehad van de week. Begon me ook al zorgen te maken maar sinds vandaag voel ik het weer. En ook behoorlijk heftig;) maak je geen zorgen meid!

3. Ik had het ook, een week terug.. Bleef mezelf ook voorhouden dat dat met deze termijn heel normaal is, maar rustiger werd ik daar niet van ;) Het kan zijn dat je kindje gedraaid is en nu richting je rug schopt, in plaats van richting je buik, waardoor je minder of niets voelt. Maar.. Als je het niet vertrouwt of te erg gestresst raakt door het niets voelen, zou ik gewoon je VK of gynaecoloog even bellen!

4. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je snelle reactie Wenda! Altijd fijn om te horen dat meer dames dit herkennen... Ik begin eindelijk echt te genieten van mijn zwangerschap, maar tjonge, wat kun je soms onzeker zijn zeg!

5. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik word er ook niet direct rustiger van ;) Maar om nu nog te bellen terwijl ik morgenvroeg om 8 uur naar de vk moet, dat vind ik ook ietwat overdreven. Ik ben nog té rustig om te bellen ;) Ik wil graag vertrouwen hebben in mijn lichaam en mijn kindje! En volgens mij voelde ik zojuist een heel klein licht schopje...

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk dat je uk lekker aan het groeien is! dan steken ze daar de energie even in. of je bm is gegroeid en heeft de baby meer ruimte om te schoppen!

neem lekker een kruikje mee naar bed, dan word je zelf ook rustig. als je gespannen bent voelt de baby dat ook:)

7. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief bericht Annabel!

Deel Deze Pagina