Opgeblazen/drukkend gevoel in onderbuik na keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door zogelukkig, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi,

Ben 3 weken geleden bevallen via een keizersnee.
    Vorige week ging het al hartstikke goed, alleen opstaan met de baby vast gaf een nog wat zeurderig gevoel en af en toe trekken/schrijnen de hechtingen aan de uiteinden nog een beetje.

Maar sinds medio vorige week heb ik enorme pijn onderin mijn buik; een zwaar, zeurend, krampend, opgeblazen gevoel. Het werd een zelfs zo erg dat ik op gegeven moment dacht dat ik uit elkaar klapte en ik kon niet meer opstaan van de bank...
    Spoedarts erbij en ik had geen blaasontsteking, maar mijn blaas was wel vol, dus die werd leeggekatheteriseerd en mijn darmen waren vol en opgezet, waar ik klysma's voor kreeg.

Ik heb normaal geen problemen met mijn ontlasting (eet vezelrijk, slik probiotica) en ook plassen gaat normaal gesproken goed.

Blaas en darmen drukken dus op de baarmoederwond.
    Waar komen deze problemen vandaan en hoe gaan ze weer weg?
    Word echt akelig van de pijn soms!

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey meid,

Ik herken de klachten van de darmen en blaas... ik heb ontzettende obstipatie gehad... ik weet dat je borstvoeding geeft, en wat je vooral voor moet zorgen is dat je veel drinkt, elke keer als je bv geeft, zelf ook goed drinken. Zor voorkom je iig dat je darmen niet goed leeg willen! Ook jezelf dwingen om elk uur even naar de toilet te gaan is een goed id.

Zo voorkom je hopelijk dat de volle blaas en darmen opje baarmoederwond drukken, en hopelijk neemt de pijn daarmee ook af.

Eenopgeblazen gevoel na een keizersnede is volgend mij een veel voorkomende klacht, maar als je buikpijn houdt ga er dan wel mee heen meid! Je weet het natuurlijk nooit.

Liefs!

Deel Deze Pagina