alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door naoompie, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naoompie

naoompie Nieuw lid

20 feb 2007
    4
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb een tijd lang,plm 1 jaar,overmatig alcohol gedronken...
    Ik ben nu 3 mnd nuchter,maar t zwanger worden wil bij mij niet lukken..
    Mijn man en ik hebben een dochter,en willen graag nog een kindje.
    Ik zit hier niet te wachten op reactie's op mijn drink verleden,onverantwoord,stom,ed;ik heb het onder controle,ga elke week nd AA,zie nu alleen maar nadelen tov drank.
    Nee,wat ik graag wil weten,is of ik door de alcoholmisbruik onvruchtbaar kan zijn...?
    Help

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Door het veel drinken kan je tijdelijk verminderd vruchtbaar zijn. (Het wordt dan ook voor man en vrouw aangeraden om niet of erg matig te drinken als een zwangerschap gewenst is.)
    Echter, hoe langer je "droog staat" hoe meer je vruchtbaarheid zich herstelt. Het lijkt mij niet dat je blijvend onvruchtbaar kunt worden van 1 jaar te veel drinken. Dus ik zou het rustig nog een paar maanden aankijken. Mocht je het een jaar aan het proberen zijn zonder succes, dan kun je naar de huisarts gaan.
    Ik wens je veel succes met zwanger worden. Enne: knap dat je gestopt bent!

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Knap dat je bent gestopt met drinken. Ik ben natuurlijk geen arts maar ik denk ook dat als je vruchtbaarheid al zou aangetast zijn, wat in het geheel niet het geval hoeft te zijn!, dat zich dat weer zal herstelllen nu je "droog"staat.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik sluit me daarbij aan, geef het herstel en het aanslaan van de bevruchting vooral nog even de tijd. De huisarts kan je misschien ook wat verder helpen, die kent je fysieke voorgeschiedenis als het goed is?

Succes met zwanger worden!

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

wat knap van je dat je gestopt bent! :thumup: succes met zwanger worden!

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Super knap meid .. heb juist bewondering voor je.
    om op je vraag terug t komen,
    alcohol kan de vruchtbaarheid verminderen.
    in mate.. weet niet of je er onvruchtbaar van wordt.

7. naoompie

naoompie Nieuw lid

20 feb 2007
    4
    0
    0
    Dank jullie wel,ik was even bang dat ik bekritiseerd zou worden,dat ik een onverantwoordelijke moeder zou zijn,maar ik ben er echt af,en we willen echt graag een 2e...
    Ik was moeder geworden,en mijn ouders hebben mij(en mn zusje,broertjes) in de steek gelaten,toen ik 12 jaar oud was,en toen ik zelf moeder was,kwam die klap keihard aan,heb et al die jaren weggedrukt,maar kwam in alle hevigheid naar boven..drank ontspande mij,s'avonds,als mn dochter op bed lag,maar je hebt steeds meer nodig...
    Als jullie erg benieuwd zijn naar mn doen en laten;ik ben ook actief op een forum op minderdrinken.nl,onder dezelfde naam..
    Ach ja,en de vruchtbaarheid he,mn cyclus is weer regelmatig,35 dagen,die was eerst 8/9 weken..(!)
    Ik kon op internet niet echt een duidelijk antoord krijgen op mn vraag,vandaar dat ik m hier stelde.
    Ik denk dat ik gewoon ovulatietesten ga kopen,kijken wanneer ik mn eisprong heb,want dat weet ik niet,en temperaturen;daar kwam niks zinnigs uit,had constant pieken en dalen...logisch misschien..
    Nogmaals bedankt,en ik zal hier zeker vaker komen,en met jullie mee lezen,en misschien zelf es leuk nieuws brengen..?

Deel Deze Pagina