Hoi! Zoals je ziet aan mijn banner, ik ben nog maar pás zwanger. 3 weekjes na de bevruchting en mijn buik voelt aan als een ballon! Is dit normaal? Ik voel me opgeblazen en ik zie ook in de spiegel dat mijn buik dikker is. Ik denk dat het mijn darmen zijn ofzo, ik kan de rits van mijn broek haast niet meer dicht doen en mijn buik inhouden lukt me niet meer. Help! Ben bang dat ik enorm ga aankomen terwijl ik gezond eet en niet teveel....
Nee hoor, helemaal normaal. Er rommelt van alles met een babietje dat plaats moet krijgen, hormonen en andere leuke dingen Trekt wel weer weg hoor, de kans bestaat dat je over een week of wat gewoon weer je eigen broeken aan kan. Had het zelf ook, met 4 a 5 weken had ik echt een bolle buik en nu draag ik mijn eigen broeken nog! En als je gewoon blijft eten hoef je je echt niet druk te maken!
Je darmen verschuiven als het goed is een beetje. Dat geeft gerommel en soms een beetje pijn. Ik heb het ook, nogsteeds, en mijn broeken zitten toch echt al een beetje strakker dan normaal.
Het gas/de lucht in je darmen heeft helemaal niks te maken met jou aanleg wb gewicht Er gebeurd nu van alles in je lichaam waardoor je darmen wat van slag kunnen zijn. Daarbij heb je misschien wel vaker last gehad van wat koliekerige darmen maar wanneer je zwanger bent wordt er (onbewust) direct een verband gelegd. Geen paniek dus!
nou, ik had dat ook! Rare ervaring kan ik je vertellen, na drie weken dacht ik echt dat ik al 7 maanden was ofzo, zo'n bolle buik! Nu heb ik er met name 's avonds last van als ik lekker op de bank ga zitten na het eten ofzo. Verloskundige zegt in elk geval dat het er gewoon bij kan horen. En, sorry dat ik het even zeg, af en toe een flinke scheet laten kan echt wel wat druk verlichting brengen... smakelijk!
Dit is inderdaad heel normaal en heeeel veel vrouwen hebben dit aan het begin. Het heeft te maken met hormonen en je darmen die alvast een ander plekje zoeken. Het kan maar zo zijn dat die buik over 5 weken helemaal weer weg is! Don't worry!
haha kijk maar in me album .. ik was echt al dikker met 4 weken ik was daarvoor zo plat als een plank nu ben ik helemaal zwanger en ben pas 9 weken hihi
Heb ik ook gehad hoor. Ik dacht dat ik na een paar weekjes in geen van mijn broeken en rokjes zou passen, maar pas er sinds 3 of 4 weken echt niet meer in. Ik vond het een naar gevoel, maar gelukkig is het na een paar weken weggetrokken.
Nou, fijn om jullie reacties te lezen. Ik had al vaker last van een spastische darm. Ik gebruik nu Metamucil (vezeldingen) en ik neem elke dag een flesje probiotica melkzuurbacterie drankje van de Lidl. Ik voel me al een stuk beter iig! Thanks!
fijn dat het al wat beter gaat. Ik had zelf ook een topic gemaakt dat ik zo'n last van een opgezette buik had in het begin, na ong.5 a 6 weken ging dat gevoel gelukkig weg wel heb ik nog steeds een bolle buik,maar ook ik heb altijd al spastische darmen gehad dus ze zijn gewoon enorm opgeblazen denk ik,dus had ook in no time een dikke buik(zie mijn foto in album)
Bij mij helpt Rennie deflatine zeer goed tegen de opgezette buik/darmen. Mijn buik is weer geslonken. De spanning is eraf. Heerlijk hoor!
ben gister begonnen met de rennie deflatine maar ik heb nog steeds een dikke pens :S nja misschien ook door me spastische darmen en omdat de baby best wel hoog ligt voor 11 weken