Gênante vraag

Discussion in 'Na de bevalling' started by Drieka, Apr 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dames, ik heb toch wel een gênante vraag maar wil toch graag weten of dit nog in orde komt.

Vanavond ben ik voor de eerste keer na de bevalling weer intiem met manlief geweest, was bang dat het wat pijnlijk zou zijn omdat ik een flinke knip heb gekregen die wel goed genezen is trouwens.
    Dat was gelukkig niet het geval maar ik had dus helemaal geen gevoel :$

De penetratie en alles wat erbij hoort heb ik vrijwel niet gevoeld, van binnen voelde ik vrijwel niks.
    Ik snap dat na een bevalling alles wat wijder kan zijn maar dat ik er helemaal geen gevoel bij zou hebben had ik dus zeker niet verwacht.

Is dit normaal en trekt dit nog bij of gaat dit altijd gevoelloos blijven?
    Dan heb ik er zelf natuurlijk weinig plezier aan en dat vindt ik voor mezelf en manlief toch wel zielig. :(

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou bekkenbodem oefeningen kunnen gaan doen. eventueel even langsgaan bij een bekkenfysio. Pas op dat je niet te hard oefent, je bekkenbodem aanspannen is makkelijker dan hem ontspannen.

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

May 1, 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Heb je het gevoel dat je nog wat "te wijd" bent waardoor je de sensatie/wrijving minde voelt of voelt het meer "verdoofd"? In het eerste geval zouden bekkenbodemspier oefeningen idd kunnen helpen. In tweede geval misschien nog door de knip?

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bekkenbodemspieren doe ik al sinds de bevalling aangezien ik ook wekenlang urineverlies heb gehad wat nu grotendeels weg getrokken is, alleen nog als ik nies of hoest kan me een paar druppeltjes ontsnappen.

Het is meer een doof gevoel, het tintelde/ kietelde een beetje maar dat was dan ook alles wat ik voelde :(

Dus ik hoop dat het wel nog goed komt allemaal, weet niet of ze iets van een zenuw hebben kunnen beschadigen met de knip?

5. Najatt

Najatt Actief lid

Nov 8, 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook de eerste keer, maar had er eigenlijk niet zo veel aandacht aan besteed. Baalde natuurlijk wel enorm dacht huh okee hoe kan dat nou?! Maar goed ik dacht zal vast wel door de bevalling komen nog en gaat waarschijnlijk wel over. En dat was gelukkig ook zo het geval.

Hoe vaker we het deden hoe meer het gevoel op een gegeven moment ook terug kwam.

(hopelijk is dat bij jou ook zo hihi )

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat geeft dan wel wat goede hoop want anders is de lol er ook vanaf :D

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    Herkenbaar, zon doof gevoel. Was op dat moment eigenlijk niet zo mee bezig, was vooral blij dat het weer kon zeg maar (zeker voor manlief:p).

Maar het gevoel kwam op een gegeven moment (weet niet meer precies wanneer, maar wel enkele weken, geen maanden ;)) weer terug.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gelukkig maar, ik schrok er gisteren best wel van.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb het soms nog wel hoor dat ik nauwelijks iets voel. Maar niet altijd.. (?)

10. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook na de bevalling ;) is denk ii normaal hoor....

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik had dat ook, maar mijn man voelde niks anders of raars. Denk dat het nog een beetje verdoofd is. Bij mij trok het na een tijdje vanzelf weg.

12. LynnLemon

LynnLemon Lid

Mar 9, 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Geen paniek, duurt even voor alles terug goed 'aantrekt'. Omdat je ook bang voor pijn bent, was jou vaginale erectie wss ook ver te zoeken. Zelf begin ik nu pas na 3 maanden terug een goed gevoel te hebben en kan ik genieten. Wees gerust, het is even goed als voorheen!

13. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

Nov 30, 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik zou t ook vooral wat tijd gunnen en weer wat 'oefenen' met je man voordat je echt conclusies gaat trekken en je zorgen maakt. De bevalling is nog maar zo kort geleden!
    Gefeliciteerd met je kleine nog en fijn voor jullie dat jullie al weer zo ver zijn :-D
    Oja en bekkenbodem ja

Share This Page