Het groeien van de buik...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Rare titel maar ik ben toch nieuwsgierig.

    Ik ben dus vrij zwaar en ben nu momenteel 16 weken zwanger. Ik had echt schrik dat ik geen buikje ging krijgen omdat ik overgewicht heb. Tot m'n verbazing begon m'n buik zelfs vrij snel te groeien. Nu zit ik op 16 weken en m'n buik begint ronder te worden. Je ziet nog wel wat twee buikjes maar m'n buik is voller aan het worden.

    Nu is m'n vraag vooral. M'n "bovenbuik" is zo hard aan het groeien... Sneller dan het onderste gedeelte. Van boven gezien is het al een serieus zwanger buikje vind ik. Nu had ik altijd wel een maagje maar zoals nu zéker zéker niet het valt niet meer weg te stoppen.

    Is dit bij sommige ook? Dat het bovenste gedeelte van de buik sneller groeide dan het onderste? Waar de baby nu zit natuurlijk... Zijn het m'n darmpjes die plaats maken ofzo?

    Heb een paar foto's in m'n album gestoken zo kunnen jullie het zelf zien... Wat denken jullie begint het al op iets te trekken? :rolleyes: :p

    Achjah het belangrijkste is dat het beebje gezond is! Maar soms moet je het eens kwijt he. :)
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Meid, bij mij begon het ook langzaam bovenaan, dat zijn inderdaad je darmen die omhoog gedrukt worden, bij mij zag het er eerst ook zo uit, en zie me fotos, ronder dan rond dus maak je niet druk!
     
  3. Dbm21

    Dbm21 Actief lid

    25 jan 2007
    375
    0
    0
    Hier geen ervaring maar ik vind wel dat je een mooie buik hebt! :D
     
  4. mayby

    mayby Actief lid

    23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb juist dat mijn onderbuik sneller groeit want als ik lig zie je echt mijn onderbuik omhoog steken! dus denk bij iedereen een beetje verschillend liefs
     
  5. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik had dat ook wel een beetje dat ik zelf het id had dat me bovenbuik iets sneller of net zo snel groeide maar nu is het redelijk goed gekomen , en ben maar 2 weken verder dan jij !
    kijk maar eens naar mijn foto's !

    komt helemaal goed meid !
     
  6. Domino85

    Domino85 Bekend lid

    17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    ik heb dat idd ook gehad dat mijn bovenbuik heel veel sneller groeide dan mijn onderbuik, en nu nog is mijn bovenbuik groter dan mijn onderbuik, dus echt nog 2 buiken zeg maar!
    Soms baal ik er wel van, zou graag 1 mooie buik willen hebben, maar idd zolang het maar goed met de kleine gaat

    Groetjes
     
  7. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik hoop alsnog op één buik. ;) Ik maak me niet ongerust hoor dames. Het valt me gewoon erg op dat m'n bovenste deel van de buik sneller aan het groeien is. 8) Wat soms wel een raar zicht moet geven. :) Soms heb ik al écht een zwangere buik en soms lijkt het alsof m'n buik gewoon dikker is geworden. :)

    Ik ben nu eenmaal een volle meid en daar valt momenteel niks aan te doen. :) Zolang het kleintje inorde is, is de toekomstige mams ook tevreden. :)

    Bedankt voor jullie reacties!
     
  8. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meid,ik heb dus heeeel veel overgewicht en was ook bang dat het lang zou duren voordat je het zou zien of dat ik een ronde buik zou krijgen,..het komt vanzelf en jou buik is alheel mooi!
     
  9. Carla78

    Carla78 Actief lid

    14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    ik ben nu 25 weken en heb ook 2 buiken.
    Blijkt vindt de kleine het veel te leuk om onderin te zitten.
    Baal er ook wel van want niemand denkt of ziet dat je zwanger bent.
    Maar ja met de kleine gaat alles goed en dat is het belangrijkste
     
  10. Domino85

    Domino85 Bekend lid

    17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    @Carla: ja, daar baal ik dus ook weleens van, niemand ziet echt dat je zwanger bent...

    Zijn er trouwens ook meerdere die een groeiecho krijgen, ik heb er donderdag 1, had nooit gehoord dat ze dat doen bij 28 weken...
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik krijg er volgende week pas 1, alleen dan een liggingsecho maar ze kijken gelijk het gewicht en alles even na, of nja, nakijken, schatten....
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben niet moeders slankste (GELUKKIG) en krijg juist veel sneller een buik haha


    kijk maar eens op onze site en dan buikenalbum, de buiken van mijn huidige zwangerschap staan hier in het album...
     
  13. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Nou meis, daar was ik ook bang voor dat ik gewoon nog dikker zou lijken en me buik vet zou worden ipv rond haha! :(
    Maar nu merk ik dat m'n buik gewoon veranderd! Kijk maar in m'n album.
    En anders doe je zo'n mooie buikband om, lijken 2 buiken ook veeeel sneller 1 hihi ;)
     
  14. Carla78

    Carla78 Actief lid

    14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    hahaha heb ik al geprobeerd en dat werkt bij mij niet
    Blijf die broekrand houden.
    Maar ja de kleine vermaakt zich en daar gaat het om
     
  15. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Achjah een ronde buik is niet het belangrijkste he. Ik besef dat ook wel... Maar toch hoop ik. Ik ben een beetje op weg en hoop hem nog ronder te zien binnen een paar weken. ;)

    In ieder geval is het nu wel tijd om een buikband te bestellen! ;)

    Gisteren kwam ik tot de constatatie dat ik m'n "thuiszitbroeken" alias joggingbroeken niet meer over m'n buik krijg... :confused: Ik schrok er van want vorige week ging dit nog wel! Kan je buik zo snel groeien? Ach eronder dan maar en het zat nog goed ook kreeg m'n buik op die manier ondersteuning. Al denk ik niet dat ik dat nog weken ga volhouden dus tijd voor een nieuw setje broeken! Allemaal dingen die ik dacht dat ik niet zou meemaken... :)
     

Deel Deze Pagina