Blaasontsteking/antibiotica

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloempje82, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Kreeg straks een telefoontje van de huisarts, heb een blaasontsteking (ze hadden urine op de kweek gezet). Ik kon gelijk naar de apotheek om antibiotica op te halen, heb nog gevraagd of dat mocht met de zwangerschap en ze zeiden van wel.
    Kom ik bij de apotheek, deden ze zo moeilijk! Moesten ze eerst de huisarts weer bellen, en toen ik het meekreeg vroeg ik of er iets mis was. Nou zij zeiden dat ze niet wisten of de tabletten kwaad konden voor de baby, er waren onvoldoende gegevens zeiden ze...... Ik de dokter weer bellen, hij zei dat die bacterie alleen daar op reageerd, en dat het gevaarlijker is om zo te blijven rond lopen...
    Nu baal ik als een stekker, wat moet ik doen.
    Heeft iemand ervaring met deze antibiotica: amoxicilline-clavulaanzuur?
    Alvast bedankt, groetjes

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Amoxicilline kan in elk geval geen kwaad, dat heb ik ook bij mijn eerste zwangerschap een aantal keren gehad. Clavulaanzuur zegt me niks, sorry. Kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt! Succes enneh, veel drinken he!

3. Female

Female Niet meer actief

Ik zou gewoon doen wat de ha zegt! succes

groetjes

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Die antibiotica heb ik ook gehad in het begin van mijn zwangerschap.
    Alleen Amoxy is vaak niet genoeg, clavulaanzuur maakt bacteriën gevoeliger voor de amoxy.

Kan echt een kwaad,geven ze altijd bij blaasontsteking ( mijn vorige zwangerschap ook gehad)

5. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hallo,

Ik heb deze anti biotica ook 2 keer gehad deze zwangerschap, bij mij deden ze ook moeilijk bij de apotheek. Dit komt omdat ze een melding krijgen bij zwangerschap omdat dit middel niet gegeven mag worden in delaatste weken omdat, er anders kans is dat het kindje geboren word met ijzer tekort. Nadat ze het uitgezocht hadden kreeg ik het dus wel.

Ik vind het super dat ze zo oplettend zijn.

Liefs Sancho

6. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Hoi Bloempje

Ik slik op dit mom dezelfde antibiotica als jij heb al 2 wekn bijholtesontsteking

De dok en apotheek hebben het nagekeken en volgens beide kon deze bij een zwangerschap

Nu maar hopen dat het help.

groetjes

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    die kuur heb ikook gehad...kan geen kwaad hoor meid!

8. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    ik heb die kuur ook op dit moment.
    gelukkig geven ze je meteen deze kuur..
    ik loop al een maand pillen te slikken.
    eerst gewoon amoxicilline 375
    toen amoxicilline 500 en nu amoxcilline/ clavulaanzuur (dispergeerbaar 500mg/125mg)

hopelijk is mijn blaasontsteking hierna weg..
    jij ook "beterschap"

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Neem ook die Amoxy, heb één van m'n vullingen er uitgekauwd (kauwgomverslaafd :oops: ) en heb een mega abces op m'n tandzenuw nu, auw!
    Kan idd geen kwaad voor je beeb ;)

10. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Super bedankt voor de reacties, ben helemaal gerustgesteld. ge nu lekker pilletjes slikken..... :eek: Jullie ook allemaal beterschap, hopelijk werkt de antibiotica!

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ook ik moet aan de pillen heb ik net gehoord ivm een blaastontsteking, alleen ik ben allergiesch voor amoxi.. en krijg nu iets anders.

Ik heb mn VK ff voor de zekerheid gebeld, miss een idee?

beterschap

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Amoxy kan idd zonder probs. Normaal (heb mega geschiedenis met blaasontsteking) kreeg ik altijd zware tabletten. Die mogen nu dus niet. Bij mijn BO heb ik nu nitrofurantoine gehad. Deze mag zonder problemen in het begin en midden van de zwangerschap. Alleen op het einde weet ik t niet zeker. Ok de VK weet wat mag durf ik niet te zeggen.

13. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Heb net mijn derde kuur amoxy met augmentin gehad (achter elkaar ). De gyn gaf deze week aan dat dit geen probleem is, BO kan harde buiken veroorzaken die pijnlijk kunnen zijn. Helaas hier ook ervaring mee , heb er zelfs net een nachtje voor in het Z-H gelegen.
    Gewoon je kuur nemen zou ik zeggen. En opletten of je geen koorts krijgt.

Beterschap

Deel Deze Pagina