Naar de huisarts, en dan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marley, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hoi meiden,
    ik wil graag jullie ervaringen weten met het naar de huisarts gaan.
    Ik ben sinds november 2010 gestopt met de nuvaring. Cyclussen gehad van 27-40-32-36-56 en zit nu boven de 80.. ik word er een beetje moedeloos van.
    Wat kan ik verwachten als ik hiermee naar de huisarts ga. Vriendin zegt 'je moet een interne echo eisen'. Ik weet het niet wat ik kan verwahten/ moet willen etc.
    Hoe ging dat bij jullie en wat was de stap na de HA? en hoe ging dat?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Een half jaar na stoppen met de pil had ik ineens een cyclus van 58 dagen, naar de ha gegaan en 4 dagen later ongi geworden. Die cyclus gaan tempen en daarna ook lange rondes gehad to 85 dagen, maar maakte me toen niet meer druk gezien ik kon zien aan m'n temp dat ik nog geen eisprong had gehad.

Je kunt altijd kijken wat je ha wil doen, misschien bloedonderzoek of inwendige echo.

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ik zou iig wel gaan! Een beetje zekerheid kan geen kwaad, Ik denk alleen niet dat jou huisarts een inwendige echo kan doen. daar zul je voor naar de gyn. worden doorverwezen.
    succes!!

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had ook van dergelijke cyclussen (zie onderschrift). Ik ben in februari van dit jaar naar de huisarts gegaan. We waren toen 7 maanden aan het proberen voor een kleintje. Mijn vraag was met name of er iets te doen was om de cyclus korter en constant te krijgen. Maar dat ging niet volgens de huisarts. Hij heeft ons doorverwezen naar de fertiliteitsarts. In principe maken ze hier in het ziekenhuis eerst een inwendige echo en daarna gaan ze bloed onderzoeken en sperma onderzoeken. Dat laatste vond ik een beetje raar, maar het klopt natuurlijk wel: als blijkt dat de man maar heel beperkt vruchtbaar is, heeft het geen zin bepaalde trajecten met de vrouw in te zetten. Uiteindelijk ben ik nu voor de tweede keer aan de hormonen. Ik heb nu cyclussen van ongeveer 32-34 dagen, heb een eisprong en heb nu tenminste echt een kans om zwanger te raken! Veel succes gewenst!

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Bedankt voor jullie antwoorden. Is het een lang traject? Kan je zomaar doorverwezen worden naar het ziekenhuis?
    Vind het erg spannend!

6. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, of het een lang traject is, dat weet je natuurlijk nooit van te voren. Mijn huisarts vond in elk geval dat mijn onregelmatige cyclus reden genoeg was om door te verwijzen. Ik had hier op het forum gelezen dat je vaak pas na een jaar wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, maar gelukkig zag mijn huisarts het nut niet ervan in om te wachten tot we een jaar bezig waren ;)

Deel Deze Pagina