hallo ik ben nu een paar weekjes zwanger. ik weet dat ik 16 juni zwanger ben geworden omdat dit toen de enigste keer was dat ik wat met mijn vriend heb gedaan dus ben ik nu bijna 4 weken zwanger maar hoe moet ik nu tellen vanaf die datum of vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie? welke datum moet ik doorgeven ? dan nog een vraag als ik geslachtsgemeenschap heb gehad en een week daarna heb ik gemenstueerd heel hevig en 8 dagen zou ik dan nog altijd zwanger kunnen zijn nee toch? groetjes kruimel
Je moet altijd rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Wanneer is die bij jou geweest? Wanneer je geslachtsgemeenschap hebt gehad en een week daarna ongesteld bent geworden dan is het niet waarschijnlijk dat je zwanger bent... Lonneke
ik weet niet precies maar geloof dat de eerste dag van de laatste menstruatie 24 mei was dus ben ik bijna 7 weekjes toch? wanneer moet ik de eerste keer naar de verloskundige? liefs kruimel
hoi, ja, dan ben je nu 7 weken en 2 dagen zwanger en uitegerekend op 1 maart. Je kunt nu alvast bellen voor een afspraak met de verloskundige. De meeste verloskundigen laten je tussen 8 en 10 weken voor de eerste keer komen. Mirjam