Hallo meiden! Ff een vraagje... ik wilde met Kerst (alleen wanneer het geen risico oplevert) verse Zalm gebruiken in een gerecht. Gewoon rauw. Toevallig is mijn vriendin ook zwanger en die heeft dat bij haar VK nagevraagd en die gaf aan dat verse, rauwe zalm van de visboer géén probleem is. Zelfs sushi rechtstreeks van de visboer is geen punt. Ik dacht dit ook al, meen dat ergens gelezen te hebben ooit. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik weet natuurlijk "voor de zekerheid" kun je een heleboel dingen beter niet eten maar ben benieuwd naar dit specifiek. Sommige dingen moet je ook niet overdrijven zegt mijn eigen VK maar heb het met haar nog niet over zalm gehad. Jullie misschien ervaring?
Ik ben met je verloskundige eens. Maar er zullen een heleboel mensen op dit forum zijn die je zouden adviseren om het niet te doen. Dus 100% ja of 100% nee krijg je hier echt niet. Het is echt zo dat een verse rauwe zalm prima te eten is tijdens de zwangerschap. Het gaat erom of je het vertrouwt dat de zalm echt vers is. Ik heb het in ieder geval gedaan en heel vaak verse sushi gegeten. groetjes
Hey meid! Ik ben zelf ook dol op verse zalm.. Ik eet het meestal op een toastje.. Heerlijk! Wist je dat verse zalm (wel van de visboer) heel goed is voor je zwangerschap?! Het is vette vis dus dat is goed... Heb ik mij dan laten vertellen...
Vraag is altijd hoe vers vers is. Verse (echt verse!), niet vacuum verpakte vis is heel goed voor je juist. Beste zou haast nog zijn als je 'm zelf zou vangen
Hihi ja idd! Maarja, daar doe ik dus echt niet aan.. Ik koop het gewoon bij de visboer.. Bij mij zit een visboer in het centrum, daarvan weet ik zeker dat de vis echt vers is.
Ik eet sushi en sashimi van verse rauwe zalm bij een heel goede sushi-tent waar ze het onder je neus klaar maken. Al klaargemaakte sushi van de visboer vertrouw ik niet, dan maak ik het nog liever zelf! Sushi is in warme rijst gerold en hoe lang ligt het al in de vitrine? Of maakt hij het geeneens zelf en komt het van de groothandel? Maar verse rauwe vis mag je dus wel hebben. Verse vis is het liefst op de dag zelf gevangen. Je hebt ook visboeren die vissoorten die aan de andere kant van de wereld gekweekt, schoongemaakt en diepgevroren worden als "vers" verkopen door ze eerst te ontdooien. Geef mij dan maar de bevroren variant, die is veel minder gevoelig voor bacterieen. Vis die in Hollandse wateren worden gevangen als bijv. kabeljauw, tarbot, schol en haring is supervers.
Ik eet ook gewoon lekker sushi en sashimi. Als je er vertrouwen in hebt dat de vis vers is, waarom niet? Het is nog gezond ook.
Oké! Dat klinkt goed. Ik ben echt verslaafd aan rauwe zalm! Ik zal bij de visboer vragen of ie echt, echt vers is en wat "vers" bij hem inhoud. Als ik zeg dat ik zwanger ben dan neem ik aan dat ik een eerlijk antwoord krijg Thanks voor jullie tips, op naar de visboer
Zalm wordt niet hier in Nederland gevangen, misschien wel de gekweekte zalm. De wilde zalm kun je dus onmogelijk vers krijgen bij de visboer. Het is dan eerst ingevroren. Hoe het met gekweekte zalm zit weet ik niet, zul je aan de visboer moeten vragen. Overigens wordt alle vis die op zee gevangen wordt meteen ingevroren aan boord.
Ben het niet helemaal met je eens. Heb het aan mijn visboer gevraagd hoe het zit: alle vis die in Hollandse wateren gevangen wordt is vers. Word in ijs gelegd, maar NIET diepgevroren! In Nederland wordt geen zalm gekweekt, althans niet die hij heeft. Hij heeft echter wel dagverse Noorse of Schotse zalm op bestelling.