Hoi! Ik ben sinds een kleine maand gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik zwanger willen worden. We hebben het eigenlijk meer gedaan met de intentie: 'We zien wel hoe het loopt'. Maar stiekem ben ik er best veel mee bezig! 28 mei is de eerste dag van mijn laatste menstruatie geweest (dus eigenlijk de laatste van mijn pil), maar vervolgens kreeg ik 13 juni roze afscheiding. Het was maar een veeg, maar ik had het wel opgemerkt. De dag erop had ik een gelijke hoeveelheid lichtbruine afscheiding. Ook iets van niks. Achteraf dacht ik dat dit mijn eisprong zou kunnen zijn. Sinds een paar dagen heb ik een constante, zeurende pijn in mijn onderbuik en onderrug, met vlagen erg moe, soms last van maagzuur. Het zou stiekem super zijn mocht het nu al raak zijn, maar omdat ik dus niet weet wanneer ik eigenlijk hoor te menstrueren, weet ik ook niet vanaf wanneer ik een zwangerschapstest kan doen.. Misschien is het wel een 'ontpillings' symptoom geweest, hoewel ik eerder last heb gehad van spotting en deze nooit roze is geweest. Hebben jullie een idee wanneer ik het best kan testen? Ik zit dus nu op cyclusdag 26. Dankjewel!!
Je bent net gestopt met de pil. Wacht het eventjes af. Probeer niet teveel op symptomen te letten. Je lijf kan je behoorlijk voor de gek houden. geef het nog even mo ht er niets gebeuren kun je altijd even een testje wagen
Je zou altijd een testje kunnen doen. Mijn collega was ook gelijk zwanger zonder eerste menstruatie. Mocht dit negatief zijn dan is het wachten op je menstruatie en kun je vanuit daar rekenen. Succes!