Opgeblazen harde bovenbuik/maag 20 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Butterfly36, 17 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik wilde even kijken of mijn klachten herkenbaar zijn...
    Ik ben morgen 20 weken zwanger, en heb al sinds een paar weken ( ongeveer vanaf week 10 meen ik ) last van een trekkerig ,vol opgezet gevoel in mijn hele bovenbuik(net onder borsten tot aan navel. Ik voel echt mijn buikspieren lijkt het scheuren ...( ik heb helemaal geen getrainde buikspieren maar voel mijn spieren korset echt letterlijk zitten ( dit geeft en vol en benauwend gevoel.
    Heb het dus al wat langer maar het word steeds erger.
    Verloskundige gooit het op darmen ?

Ik heb lichte adenomyose en een endometriose cyste op mijn linker eierstok, verder zit mijn hele buik en bovenbuik( tot en met lever aan toe )verkleefd met littekenweefsel door een gesprongen appendix wat resulteerde in een buikvlies ontsteking toen ik 9 jaar oud was en op vakantie in Spanje.
    Deze verklevingen zijn in 2017 weggehaald maar ja die komen natuurlijk terug, misschien daarom dit gevoel?

Het is vooral in de avond op zijn ergst, in de ochtend valt het mee om in de loop van de dag steeds strakker en gespannener te gaan staan, het beneemt letterlijk de adem.
    Is dit herkenbaar voor iemand? Heb het vermoeden dat door de groei van de baarmoeder letterlijk alles onder druk komt te staan momenteel...

Alvast bedankt voor de reacties

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Vervelend is het hè. Wat je beschrijft is herkenbaar. Ik had daar vooral in het tweede trimester heel erg last van. Mijn buik voelde constant gespannen / opgeblazen, net alsof ik een meloen had ingeslikt. Is inderdaad een erg onaangenaam gevoel. Na het avondeten was het altijd het ergst.
    Denk wat je zegt, dat het komt door je groeiende baarmoeder en dat daardoor de andere organen in je buik opzij gedrukt worden zeg maar.
    Bij mij werd het in het laatste trimester wel veel minder kan ik me herinneren( behalve op het laatst dan als je sowieso op knappen staat :roflmao:)

3. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Dank voor je bericht !
    Ja tis niet echt prettig nee.:(
    Zat het bij jou ook echt in de bovenbuik ? Echt onder je borsten tot aan je navel.
    Het staat echt helemaal strak en met lopen is het echt vermoeiend .
    Na (avond) eten word het nog erger idd .
    Wel fijn dat het bij jou in het 3e trimester minder werd .. hoop hier ook:)
    Zou je eigenlijk niet verwachten dat het dan minder word hé omdat je dan nog voller zit zeg maar en alles nog meer in de verdrukking ...
    Had jij er ook maagzuur bij?

4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Dat is zo vervelend.. voor mij wel heel herkenbaar. M’n vk zei dat het mijn maag was die ik dan voelde. Had het ook altijd het ergste na het avondeten. Het is de laatste weken wel iets minder geworden, maar ik eet inmiddels ook nog maar weinig.

5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    ja ook in de bovenbuik inderdaad. Maagzuur kreeg ik ook. Ben toen al heel vroeg met omeprazol begonnen dat hielp heel goed. Haha ja dat dacht ik toen precies hetzelfde maar was echt zo. Hoop het ook voor je. Vervelende kwaal is het!

6. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Ah omeprazol... kreeg je dat van de ha of gewoon zelf kopen ?. Ik gebruik rennie maar helpt niks

7. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Je kunt het zelf kopen bij de Kruidvat en Etos en dan zou ik laagst mogelijke dosering beginnen (10mg)

8. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.066
    113
    Ik heb dit ook heel erg, al vrij vroeg ook in in de zwangerschap.

Zo erg dat ik er niet eens van kan bewegen. Ik heb de eerste 18 weken plat moeten liggen ivm doodziek zijn, en sinds ik weer iets kon, kan ik niks door die vervelende buik.

Ik denk ook dat het vooral darmen zijn. In de ochtend valt het hier ook mee.

Ik ben wel een bloater van mezelf, dus ik was altijd ook enorm opgeblazen na het avondeten zeg maar. Kon ik echt m'n broek niet meer dicht doen :D denk dat het zoiets is.

500 meter naar de supermarkt lopen lukt me al niet. Dan krijg ik vreselijke pijnen en moet ik een half uur rusten op een bankje.

Hier ook veel maagzuur. Ik neem rennie en Omeprazol 20 mg. Laat wel even aan je vk weten als je Omeprazol gaat slikken.

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Darmen bedoelde ik ipv maag

Deel Deze Pagina